Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru BRZ 2013
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (23706 totalt)
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
Länge velat köpa mig en passande bil för att börja köra bana, tittade länge på gamla 944or, S2000, M3E46 osv..

Men med mitt jobb så får man ju ibland rätt trevliga erbjudanden.. såå sagt och gjort!

En silver Subaru BRZ 6MT med diverse tillval som rullat som visningsbil för Subaru Nordic i 700 mil har alltså inhandlats

I dagsläget är den standard förutom diverse kolfiberdekaler över backspeglar, kolfiberlist på bakluckan, Subaru-stripe på huv och tak, bakre diffusor samt svarta 19" på Subaru originalfälg med 225/35R19 Pirelli P-Zero. Har även original 17" som kommer skos med R-däck till sommaren.


Sen ska jag fixa lite smått med utseendet, bla svagaste toningen runtom på alla rutor, troligtvis plocka bort vingen helt, kanske tona bakljusen samt kolfiberdrapera panelen runt navigatorn inne i bilen. Får se vad som blir mer när vädret blir bättre och bilen fått komma ut på gatorna! Tills dess får den stå kvar och sukta mig på jobbet...





Detta blir första bilen för mig att prova bankörning på riktigt med så det ska bli riktigt spännande!

_________________
Emil Dahlberg
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Spännande projekt thumbs up
Men, hur ska du få den igenom besiktningen med en kompressor?
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Patrik Ö skrev:
Spännande projekt thumbs up
Men, hur ska du få den igenom besiktningen med en kompressor?


Det har han 3 år på sig att fundera på

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
Modj skrev:
Patrik Ö skrev:
Spännande projekt thumbs up
Men, hur ska du få den igenom besiktningen med en kompressor?


Det har han 3 år på sig att fundera på


Hehe precis, den dagen den sorgen

Imorn åker den in på byte av ledljusen fram som tar in fukt (problem från fabrik på nästan alla bilar). Verkar dock som att Europabilarna slapp bakljusproblemen som USA-varianterna har

_________________
Emil Dahlberg
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Du testar vad som funkar så följer jag efter sen när du har ett fungerande recept

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5283



Borde inte en Impreza motor gå ned rätt smidigt?

Mycke effekt och du behåller originalmotorn i fint skick i 3år

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Läckert bygge iaf, ska bli kul att följa =)

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
trocade skrev:
Du testar vad som funkar så följer jag efter sen när du har ett fungerande recept


Trial and error

robber skrev:
Borde inte en Impreza motor gå ned rätt smidigt?

Mycke effekt och du behåller originalmotorn i fint skick i 3år


But where's the fun in that?

_________________
Emil Dahlberg
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Inte för att vara tråkig men om jag hade varit du och inte kört bana förut (eller inte så mkt bana) så hade jag koncentrerat mig på att köra först och bygga mer effekt sen. Det är svårare att köra en motorsvag bil snabbt än en motorstark. Få med sig fart in i kurvan och ut ur kurvan är det primära. Får du till det så hänger du på betydligt motorstarkare bilar också inom kort.

Jag är dock jäkligt trist.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
JohnC skrev:
Inte för att vara tråkig men om jag hade varit du och inte kört bana förut (eller inte så mkt bana) så hade jag koncentrerat mig på att köra först och bygga mer effekt sen. Det är svårare att köra en motorsvag bil snabbt än en motorstark. Få med sig fart in i kurvan och ut ur kurvan är det primära. Får du till det så hänger du på betydligt motorstarkare bilar också inom kort.

Jag är dock jäkligt trist.


Förstår precis hur du tänker, men bilen kommer ju inte ENBART användas till bana. Kört 200+ mil med en helt original på gata och känner att det vore mycket roligare med mer

_________________
Emil Dahlberg
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Hempo skrev:
trocade skrev:
Du testar vad som funkar så följer jag efter sen när du har ett fungerande recept


Trial and error

robber skrev:
Borde inte en Impreza motor gå ned rätt smidigt?

Mycke effekt och du behåller originalmotorn i fint skick i 3år


But where's the fun in that?

thumbs up
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Mer mos!

Helrätt! Originalspecen är ju pinsam

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Ska du inte passa på o bli först i sverige med ett bodykit från rocket bunny?

_________________
Emil Jönsson
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
Ska du inte passa på o bli först i sverige med ett bodykit från rocket bunny?


Nejtack

_________________
Emil Dahlberg
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Är det något planerat för väghållning? Coils eller sänkkit och lite annat sånt där skoj

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
trocade skrev:
Är det något planerat för väghållning? Coils eller sänkkit och lite annat sånt där skoj


Inte till en början, läst att chassit ska vara såpass välbalanserat att det ska klara av den effekt jag vill ha galant utan att behöva göra nåt åt väghållningen omgående. Men självklart ligger ju coils på önskelistan så småningom

_________________
Emil Dahlberg
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688



Kul att se vad som händer. BRZ är en ball bil! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Hempo skrev:
trocade skrev:
Är det något planerat för väghållning? Coils eller sänkkit och lite annat sånt där skoj


Inte till en början, läst att chassit ska vara såpass välbalanserat att det ska klara av den effekt jag vill ha galant utan att behöva göra nåt åt väghållningen omgående. Men självklart ligger ju coils på önskelistan så småningom


Om du vil bli uppgraderad till fyrstjärnig general av rejsamaffian, så skippar du kolfiberfolien runt navigatorn,
och siktar direkt på ett nyutveclat Öhlinskit till BRZ, anpassat till Nürburgring. Där kan vi börja snacka om "Coils" ...

_________________
--
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Hempo skrev:
trocade skrev:
Är det något planerat för väghållning? Coils eller sänkkit och lite annat sånt där skoj


Inte till en början, läst att chassit ska vara såpass välbalanserat att det ska klara av den effekt jag vill ha galant utan att behöva göra nåt åt väghållningen omgående. Men självklart ligger ju coils på önskelistan så småningom


Om du vil bli uppgraderad till fyrstjärnig general av rejsamaffian, så skippar du kolfiberfolien runt navigatorn,
och siktar direkt på ett nyutveclat Öhlinskit till BRZ, anpassat till Nürburgring. Där kan vi börja snacka om "Coils" ...


Joooråsatteehhh 3400$ ca.. har varit lite småsjuk dock inte hostat upp några pengar

Edit: fast det var nog "Road & Track" priset.. det för just Nürburgring lyckades jag inte hitta priser på..

_________________
Emil Dahlberg
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Läste om den här bilen nyss. Motoruppgraderingen känns ju rätt lovande. Bolt on och man behöver inte röra motorn invärtes. knappt 100hk till lär ju göra markant skillnad. Sen ser den ju förbannat tuff ut också

http://www.speedhunters.com/2013/01/greddy-fr-s/

_________________
Emil Jönsson
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
Läste om den här bilen nyss. Motoruppgraderingen känns ju rätt lovande. Bolt on och man behöver inte röra motorn invärtes. knappt 100hk till lär ju göra markant skillnad. Sen ser den ju förbannat tuff ut också

http://www.speedhunters.com/2013/01/greddy-fr-s/


Verkar finnas vissa Greddy/Rocketbunny-bilar som ser okej ut, såg nån röd GT86a tidigare som såg helt hemsk ut.. Men den i länken är ball! Jovisst lär det göra det! Vill dock upp över 300whp..

_________________
Emil Dahlberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru BRZ 2013
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (23706 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande