Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÅLD: BMW Cup #44, 328ti -98 gatreggad med SBF vagnbok
1761 besök totalt
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212


Trådstartare
SÅLD: BMW Cup #44, 328ti -98 gatreggad med SBF vagnbok

Trackdaybil eller cupräser, välj själv.

Mycket potent bil i rätt händer, finns en hel del kvar att testa/justera.
Min byggtråd här på rejsa.

Kaross:
323ti -98 med M-paket, 27.500mil. Flyttgods = ej helbilsgodkänd. Reggad med buren.
6-punkts bur från Sparco, kompletterad enl. SBF's krav.
Relästyrd huvudströmbrytare, inget strul med kärvande vajrar osv.
Lätt 2.7kg Biltema 10Ah batteri i motorrummet.
Sparco-ratt, djup. Sliten men ändå greppvänlig.
M3 E30 växelspaksknopp i greppvänlig fejkmocca.
Fönsternät.
Stolsram i 5mm aluminium och Sparco stolsfästen. Ingen stol.
Glasfiber huv, baklucka och front med försänkta AeroCatch-lås.
Bakruta och bakre sidorutor i polykarbonat.
Höger framskärm är ny.
Har inte hunnit väga den efter senaste bantningskuren men jag skulle gissa på 1050kg tom.

Drivlina:
Sitter ingen motor/låda i bilen nu, senaste M52B28:an kokade, har skaffat donatorn nedan dock.
M52B28 från 328 touring (fd automat, vet inte hur länge den gått som manuell), endast provstartad innan den plockades ur.
M50-insug.
S50B32-grenrör.
M3 E36 oljekylning.
Lättat M20-svänghjul (under 5kg väger det iaf.) och startmotor.
6-puckad sinterlamellkoppling och Sachs 618-tryckplatta. (i stort sett nytt)
ZF-växellåda med spakställ från Getrag-låda, flyttar bak spaken ca 2cm.
M3 3.0-kardan.
Original avgassystem med SBF-godkänd katalysator, om byggt för att passa mot M3-grenröret.
Dubbla bränslepumpar i tanken, går att köra till det är tomt utan problem med soppatillförsel.
Elfläkt, termostatstyrd men kan även tvångsköras från kupén.
Tropik-kylare (samma som M3) och expansionskärl, saknar några slangar för att kunna koppla ihop det.
4.10-utväxling med 40% diffverkan.

Chassi fram:
X-Brace
Bling-Bling stag mellan tornen.
Bilstein Grupp N, justerbar höjd.
Millway topplagringar och excentrisk bärarmsbussning.
800lbs/in (140N/mm) 2.25"-fjädrar, 6" långa.
22.5mm krängningshämmare, ombyggd för justerbarhet.

Chassi bak:
Bilstein "J-stock" (Turner Motorsport)
750lbs/in (130N/mm) 2.25"-fjädrar, 5" långa.
Rouge Engineering topplagring.
Delrinbussningar i bakvagnsbalk och bärarmar.

Bromsar:
Carbotech XP12 fram, XP10 bak.
ABS-enheten borttagen.
Stålomspunna slangar runt om.

Fälgar/Däck:
Sitter BBS RK 17x8,5" på nu med använda Kumho V70 Medium i dim. 225/45-17.
Finns några 16"-fälgar också.

Skador/defekter just nu:
Höger bakskärm bucklig, tyvärr inget jag kan/orkar fixa.

Pris är alltid svårt att sätta, det beror även på vad som ska ingå.
ca 75-80.000:-


Bild från i somras då glasfiberdelarna fick färg på sig:

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÅLD: BMW Cup #44, 328ti -98 gatreggad med SBF vagnbok
1761 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande