| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW smg3 i en helt annan bilmodell?.
|
707 besök totalt |
|
bmw smg3 i en helt annan bilmodell?.
för att kunna ta ut signaler kommer det krävas ett nytt styrsystem till min bil ex, vipec v88 (eller alternativa system mottages) tyvärr går ju inte smgIII att manuell konvertera givetvis varit lättast. vad och vilka signaler behövs/tvungna för att kunna styra lådan? mer än att en dator styr.. kopplingen och växling. samt att vissa parametrar måste uppfyllas såsom.. input speed (motor), output speed (drivaxlar), ändlägen samt mellanläge för växel solenoiderna. och att över tiden när grejerna slits behövs en omcalibrering göras rpm signal och en hydralpump? vad mer krävs? mina sökningar på nätet ger inget, så frågar er som verkligen kan och vill brainstorma med mej för min lilla kadett behöver en växellåda. _________________ peter johansson |
|
Någon här på forumet har ju stoppat i en smg låda (osäker vilken version dock) i sin e30 (?)
ej färdigt än så vitt jag kommer ihåg. Någon annan kanske kommer ihåg vilken bil det är och kan hjälpa till med länk
_________________ A l e x l i n d a h l |
|
_________________ /Anton Lillsund |
|
smg 1 o 2 går att bygga om till manuell
då dom bygger på H mönster. är en norrman som konverterat en smg2 till manuell. skall gå igenom länken minutiöst, tack. mer input någon. läste igenom hela tråden på ppf, han skulle fortsätta med lådan till hösten. _________________ peter johansson |
![]() |
Skruva banåkabil
BMW smg3 i en helt annan bilmodell?.
|
707 besök totalt |