| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW M3 CSL . **såld**
|
3 besök senaste veckan (4355 totalt) |
|
BMW M3 CSL . **såld**
Min tanke var att ha den här bilen i minst tio år. CSL'erna har redan börjat öka i värde ute i Europa och på några års sikt så var tanken att det i princip var en investering som jag kunde ha väldigt kul med samtidigt som värdet ökade. Så det känns lite såhär att sälja nu Men jag har fått ändrat läge i privatekonomin och man måste ju överväga att anpassa utgifterna till inkomsterna Ett alternativ är att ställa undan den mer eller mindre och plocka fram den lite mer sällan när privatekonomin tillåter. Det sista är inte sagt i frågan men den är (nog) till salu. Så, vad om bilen då:
Grundregeln har varit att hålla allt i topptrim. Aningens glapp i drivknutarna? På med nya drivaxlar. Tendens till glapp i spindel? Bytt. Stötdämparna gått en bit? Alla bytta till nya. Osv. Repa på en instegslist? Byt till nya. Ratten lite ofräsch efter nio tusen mil? Ny alcantara på den. Osv. Kopplingen är bytt innan jag köpte bilen. Stora standardförstärkningskitet gjort där bak i bilen för att en gång för alla stoppa bakvagnsbryggeinfästningssprickor (som alla E46 får...). Bytt till lågmilad diff. På maskinförsäkring har Vanos samt kammar och vippor byts till flång nya och toppen renoverats. Frasse på Bil & Motorteknik har annars pysslat om bilen sen jag köpte den. Bilen har nu gått 12 tusen mil. Men väldigt mycket bitar på bilen har bara gått ett eller två år. Bilen har bara servats med originalgrejer och är fullständigt original och oskruvad förutom: - kylslangar till frambromsarna (med kolfiberstosar från TMS) (lätt att återställa om man vill) - nedre stag i bakvagn i alu för att kunna få lite mer camber (originalstagen finns kvar) - Höger och vänster topplagring fram har bytt plats för lite extra camber - Performance Friction bromsbelägg Just nu så håller vi på att fixa efter en skada. Mest kosmetiskt dvs kofångare, strålkastare, baklampa, ny framskärm och rikta bakskärm längst ute i hörnan. Förutom kosmetik dessutom styrservopump och ett stötdämparben. Finns bilder i min (långa ) biltråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.phpOch som sagt, jag vill ju egentligen försöka behålla den. Så det absolut allra sista är ärligt talat inte sagt. Men den är nog till salu tyvärr. Tror jag. Pris? Kolla runt på vänsterstyrda CSL'er och kom med ett realistiskt förslag?
PS: Jag har en uppsjö olika fälgar till bilen. På bilden OZ Superleggera
Foton tagna av Kraniel för en artikel i Automobil om CSL + CSL:
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Re: SÄLJES: BMW M3 CSL
Wow, tråkigt att se Hoppas du kan lösa det och inte sälja!
Själv blev jag lite sugen, tills jag kollade vad en CSL kostar
_________________ Steve Jenkins LMS Racingsektion Subaru Impreza USDM WRX++ JDM Mini 1975 E36 BMW Coupé- SÅLD Subaru Impreza Spec C - SÅLD Subaru Impreza STi 555 - SÅLD |
||
|
Re:
Garanterat Det hade känts bättre om priserna var på väg ner, då kunde jag ju köpa en igen om några år. Men hur många tror att jag kan köpa en CSL för ett lägre pris om några år?
Hobbybilinnehavsfrågor är ju ett redigt I-landsproblem förvisso Får tänka på att inte glömma det
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Det är aldrig fel att testa något nytt.
Ingen ide' att bli för insnöad på ett bilmärke eller modell.
Om du måste ha bakhjulsdrift på nästa bil växer de dock inte på träd om du vill ha en lite nyare modell. Vad skulle det bli istället för csl? _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW M3 CSL . **såld**
|
3 besök senaste veckan (4355 totalt) |
