Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3982 besök totalt |
Jämförelse 011 vs. Cayenne
http://www.youtube.com/watch?feature |
||||
Magnus.... kände du igen vilken av slingorna på Bedford det var?? dvs vilka av Palmers motorsports bilarna man kör där??
SVAR: Den södra snabba slingan där man kör Lemans bilen och formelbilen |
||||
Ganska likt ändå med tanke på att bägge bilarna har väldigt lik vikt effekt. Tycker dock att det ser ut som att han tvingar fram en massa understyrning ur Porschen.
Skiljer ju bara två sekunder mellan dem. En skillnad som är betydligt mycket mindre än skillnaden som hobbyförare ger. Typ på bana slår ganska hårt också. En Caterhamn med 140hk har väldigt låg toppfart pga usel aerodynamik. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Jepp. Formelbilslingan ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Jo, som jag skrev i första inlägget, "inte otippat", var lite att ta i håller jag med om, jag gissar Porschen är snabbare än Caterhamen på många banor, t.ex. Anderstorp, Ringen... Kompisens Cayenne Turbo (inte S) är helt galet bra även i rondeller ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
väghållningsmässigt är porschen oväntat bra med tanke på tyngden.... det som suger på vanliga S som jag har, är tyvärr bromsarna eftersom dom dör på typ 2-3 varv på mantorp..... men det är ju inte så oväntat iofs... ![]() men kanske keramikbromsarna som på bilen dom testa funkar.... vet inte för såna har inte jag iaf... |
||||
Jag vet från egen erfarenhet. Körde en gång på Anderstorp i min Seven och en dansk körde samtidigt med sin Cayenne. Otroligt obehagligt när han emellanåt flåsade förbi mig ca 2/3 ner på långa rakan, min mätare stod stumt på 207 km/h, fortare gick den inte då. Men i första kurvan var man ju förbi igen. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Jag har haft en snarlik upplevelse på Mantorp, när jag körde med GTI klubben och vart passerad på innern av Harri Joki i en V10 Touareg som krängde så jag trodde att den skulle tippa över min bil... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Gick fort upp dit sen tog det liksom stopp. På tal om stopp, fick bensinslut mitt i en omkörning av en lastbil med den där. Den där tanken var inte gjord för långfärder. ![]() Lastbilschauffören undrade nog vad jag gjorde när jag tvärnitade i ytterfil och dök in bakom och vidare till parkeringsfickan. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Känns som jag har satsat rätt då
![]() ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||
På väg till Sturup med undertecknad sittandes bredvid! (Om du inte varit med om det tidigare?) Trodde min sista tid var kommen ![]() _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3982 besök totalt |