Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Kul filmer med Alx
1811 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mycket action (och mycket gräs ibilen ) från Falkenberg i helgen

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mantorp 1:20. "How-to"

Ume
Här sen Jul 2003

Ohh , svettigt att bara kolla på falkenbergsracet! thumbs up

Täby
Här sen Aug 2009

Magnus Thomé skrev:

Intressant att se spårvalet. Nästan exakt som jag numera kör efter att jag slutat lyssna på div. förståsigpåare . Kul och se att man inte är helt ute och cyklar.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Knodde skrev:
Magnus Thomé skrev:

Intressant att se spårvalet. Nästan exakt som jag numera kör efter att jag slutat lyssna på div. förståsigpåare . Kul och se att man inte är helt ute och cyklar.

Vad skiljer mot vad andra har sagt? Nyfiken!!

När jag kört Twingon, dvs med mindre pulver så kör jag ett rundare spår in i Parisen, annars med M3 t.ex. samma som Alx.

Jag utnyttjar även lite mer ut åt höger för högre fart i slutet av snabbvänstern och kortrakan innan F2-kurvan, undrar om Alx tajtare spår är tack vare slicksen, att farten vs greppet gör att det inte behövs?

Jag övar på att försöka få till den tidigare och mjukare trailbrakingvarianten in i depåkurvan vilket jag har lite svårt att få till, jobbar på det Samma sak, mjukare trailbraking in i startkurvan med tidigare turn in ("racespår" typ) övar jag också på, där har jag klart lättare att få till det men jobbar på det fortfarande.

Kul att klura på körteknik

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kanonfilm för den som vill studera. Bild både på spårval och själva rattandet med bild-i-bild thumbs up

Täby
Här sen Aug 2009

Magnus Thomé skrev:
Vad skiljer mot vad andra har sagt? Nyfiken!!

Vidare spår i startkurvan med tidigare apex för att senare drifta ut mot höger. För min del äter det bara däck utan att det går fortare. Ligga långt till vänster innan parisen och gå in i kurvan mitt i banan. Funkar dårligt för mig, brukar eftersträva att träffa sista "stenen" på båda inre curbsen och hålla samma rattutslag där emellan. Slicka högerkanten innan chikanen och svänga in så att man kör rakt in i den längs vänsterkanten. Blir någon konstig sväng med bromsning för mig. Svårt att beskriva körning med text märker jag

Spåret jag kör nu är likt filmens. Jag kör något senare apex i startkurvan och vid vänstern efter krönet. Får prova att efterlikna varvet nästa gång man är på Mantorp.

Göteborg
Här sen Sep 2004

Fantastiskt underhållande film..

Bilder o videos
Kul filmer med Alx
1811 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande