Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2889 besök totalt |
Flaggvakter Gelleråsen 14/9
Hej! Det har kört ihop sig lite för oss på Club Alfa Romeo, vi står utan flaggvakter till Gelleråsen lördagen den 14 september. Vi har sökt med ljus och lykta land och rike runt men då slog det mig "varför inte slänga ut en blänkare på Rejsa?" ![]() ![]() ![]() Kontakta oss gärna på banmoten@alfaromeo.org eller på telefon: Mats 076/3921040, Daniel 070/4248902, Björn 073/3514170 _________________ Mats Berg |
||||
Re:
Detta låter lite lockande om man kan hjälpa till lite och få lite bantid. Frågan är bara om det är lönt för mig och er då det är en bit från Göteborg. Om man har en enkel SMA licens är man en flagvakt med licens då? _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
Re:
Jag va nog lite otydlig där, det är SBF-licenser vi är ute efter. Men du är välkommen som en av flaggisarna utan licens. Eller om du tycker att det blir för lite bantid, anmäl dig till banmötet. Vi tar emot anmälningar från icke medlemmar nu. Priser och hur man anmäler sig hittar du på CARs sida under banmötes fliken. Som sagt det finns gott om platser så det blir nog ganska mycket bantid. _________________ Mats Berg |
||||
Re:
Kanon!!! Vi börjar köra kl 9 och håller på till 18 med lunch ca 12 till 12:45. Ett mer schema kommer upp i kväll. Skicka gärna ett mail till banmoten@alfaromeo.org eller slå mig en signal på 0763921040 så vi kan mangla ut detaljerna. _________________ Mats Berg |
||||
Re:
Du har funkis licens i elitlicensen om det inte ändrats dom senaste åren. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Och här finns dagsschemat:
http://www.alfaromeo.org/index.taf?_page=dok_thread&dok_auid=28236&EnsureNoCache=1463 _________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||||
Re:
Jag tolkar reglerna som att det räcker med förarlicens: RA 4.10 Posteringspersonal Posteringspersonalen, tränade för sin uppgift samt godkända vid utbildning anordnad under SBF:s kontroll, står under posteringschefens eller dennes biträdandes ansvar. Samtlig posteringspersonal skall ha genomgått grundläggande utbildning i de uppdrag som är en posterings ansvar att utföra. Posteringschefen eller dennes biträdande ska alltid stå i förbindelse med tävlingsledning/Race Control via kommunikationsradio eller trådförbindelse. Minst en i posteringspersonalen bör ha grundläggande utbildning i första hjälpen insatser. Efter avslutat heat får personalen aldrig lämna posteringen innan tävlingsledningen alt. banchefen meddelat tillstånd. Funktionär får inte lämna officiella meddelanden om tävlingen annat än till domarjuryn och tävlingsledningen. Men vi behöver även en per postering som inte behöver ha licens, så alla är välkomna. Vi tar gärna emot tips om var man kunde tänkas hitta flaggisar. _________________ Mats Berg |
||||
Re:
Här var det någon mig närstående som klantat till det lite, men nu har jag rättat till tiderna. _________________ Mats Berg |
||||
Re:
Troligtvis ligger din SBF licens vilande. Du kan vara flaggvakt även om du inte har licens det är bara posteringschefen som måste ha en godkänd SBF utbildning. Låter det interesant? Kontakta oss, vi behöver all hjälp vi kan få. _________________ Mats Berg |
||||
Re:
Klurar på det tills imorgon, måste komma på om det är något jag har planerat eller ej ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Club Alfa Romeo vill tacka våra eminenta flaggvakter Fredrik Boivie och Torbjörn Nilsson här ifrån Rejsa.
Tack för hjälpen!!! Hoppas att det framgick att ni räddade vår dag. Vi hade en väldigt kul dag, hoppas ni också hade lite kul! Ni är mycket välkomna på banmöten med Alfa klubben. Banmötesgruppen Club Alfa Romeos ![]() _________________ Mats Berg |
||||
Ja det var en bra dag
![]() ![]() Fint att kunna hjälpa till. Jag fick ju köra 1 timme sen efteråt också. Kul att ses Figgz, sorry att jag drog så abrubt sen. Glömde kolla soppa mätaren och höll på att köra soppa torsk. Gjorde det lite spännande i snabba vänstern en vända också, showade för fel postering ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2889 besök totalt |