Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (8977 totalt) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_________________ Alfred Thomé ---------------------------------------- Att älska är ingenting Att bli älskad är någonting Att älska och bli älskad tillbaka är allting |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kinnekulle
Har bara provat kullen och Knutstorp. med nya asfalten är Kinnekulle favvis. Grymt underhållande. bron givetvis, vänstern tillbaka efter bron är trevlig. Kvarnkurvan gillar jag dock inte. /Anders C _________________ /Anders C |
Kinnekulle får det allt bli, fast Knutstorp kommer tätt inpå.
Intressant att lägga märke till är att alla roliga banor heter något med Ring... :s ![]() Kinnekulle Ring Ring Knutstorp Nürburgring :idea: Har även klurat ut att "athomebomb" är medlem i den Thoméiska klanen. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
Helt rätt! En Doom Metal kille som snart växt ifatt sin stackars pappa.... Jag lyckades lura med honom till Gelleråsen i somras, det tyckte jag var jätteskoj! Han åkte med en hel bunt pass faktiskt! Men till slut blev han lite grön i ansiktet ![]() _________________ ![]() |
Lite intressant info för er som inte vet. Magnus vet redan!
![]() http://pub61.ezboard.com/flmsroadrac |
Tyvärr så fanns ju Knutstorp med på listan också och den är grymt kul med hoj så valet var lätt! Sviestad hade nog inte ens klarat topp 5 i min lista tyvärr... Men kanske nästa år som sagt! ![]() |
Kinnekulle, håller så sakteliga på att tappa respekten för den där otäcka böjen under bron där man inte skall hålla för hög fart in och bromsa försent med påföljd att tyndpunkten förskjuts framåt och bakvagnen blir för lätt...
Annars så är ju Gelleråsen stenkul, för att inte tala om Sviestad eller långa Mantorp eller, tja, asfalt, inhängnat och kurvigt ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
|
Lååååååånga svepande böjar, stundtals med bra dosering. Anderstorp har också en helt underbar kurva där man kan ligga kvar på yttern och bara plantera pjäxan i pannrummet och åka om på utsidan ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
Röstade på kinnekulle, favoritkurvan är ju under bron. Lika spännande varje gång eftersom man inte kan ångra sig å släppa gasen.
Knutstorp är också kul. Anderstorp har jag tyvärr tröttnat på. |
För att få mitt första inlägg på denna sidan så måste jag bara säja att Knutstorp är den roligaste banan i min mening, men får jag köra mer på Kinnekulle så kan det hända att den hamnar på toppen sen...
![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
om ni undrar vad det är för idiot som lagt sin röst på Björkvik så är det jag. De andra har jag aldrig kört på. Fler får det bli nästa år...
Besöken på Ringen och A1-Ring gav mersmak. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Röstade på Gelleråsen.
Gillade den gamla varianten med velodromen. Bara att sikta på korta strecket i effet på FORD-texten som var målad i velodromen, och sen vika ner mot apex och gasa. -Häftigt! |
![]() _________________ ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (8977 totalt) |