| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bränslepump
|
975 besök totalt |
|
Bränslepump
Tja, Går i tankarna att montera fuelcell i bilen vilket medför att jag får skippa orginal bränslepump som sitter i e30 tanken. Hur fungerar det med bränsletrycket? Måste den nya pumpen matcha trycket som orginalpump levererar? Eller löser returen / bränsletrycksregulatorn detta själv? Handlar om en e30 318is Med andra ord, kan jag köpa vilken pump som helst sålänge den levererar lika bra / bättre än orginalpump? Tacksam för hjälp! _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||
|
Re: Bränslepump
Om du skaffar en pump som leverar 3-4-5ggr så mycket som original finns det en chans att original bränsletrycksregulator, returrör etc inte kommer räcka till. Men om du väljer en pump i storleksordningen original och kanske 30% bättre flöde borde du slippa problem. _________________ Roland Johansson |
||
|
Re: Bränslepump
Ja, så länge den inte är dimensionerad för 800hk och överrumplar bränsletrycksregulatorn kommer vilken pump som helst som kan leverera 3 bar och soppa för 150hk att fungera (dvs. i stort sätt alla du kan få tag i). P.S. Jag har kört is:ens BTR på 5 x 430cc spridare (en Audimotor) och den fungerade fint... _________________ G o r a n A m c o f f |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bränslepump
|
975 besök totalt |