Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 25, 26, 27 >> 26 besök senaste veckan (204619 totalt) |
Nu när man är med M3 igen så är det dags för en ny projekt tråd.
Jag var och kikade på denna bil första gången i början på 2011 men först i september 2013 blev det affär:) Tanken är att delta i STAC under 2014. Specifikationen ser ut som följande: Bmw M3 E30 -87 Hennaröd 13000mil Motor: x 2,7 liters s14, byggd 2010 av Köhler racing. Bromsad till ca 330hk på E85. x Fabriksnytt 2,5l S14 Gr-N Motorblock x Borrning 95,0 mm x Smidda kolvar 12:2:1 x Vevstakar stål H-profil x Vevaxel stål Billet 94 slag x Lättat svänghjul 6,5 kg x Ventiler insug 38mm, ventiler avgas 32mm x Kolfiber luftbox från Köhler x Avgas samt grenrör från Köhler x Större oljetråg i alu från Moroso Växelåda: Renoverad original Dogleg Original koppling Bakvagn: x Delrinbussningar x Exentriska bultar för justering av camber och toe x 75% diff, slutväxel 3,64 x Bilstein stötdämpare x Millway fjädrar x Verrera krängningshämmare Framvagn: x Delrinbussningar x Bilstein stötdämpare x Millway coiloversats x Alublock för centrering av hjul x Verrera krängningshämmare x Millway topplager Hjul: x BBS Motorsport E87 9x17 ET23 med KUMHO V70A r-däck x LTW5 9x17 med spacers ET 17 med KUMHO KU39 gatdäck Kaross: x Evovinge med stor flärp x Främre stötfångare i kolfiber x Kolfiber splitter x Evolister mellan skärm och huv Interiör: x 6 punkts bur från Wiechers x 2 x Recaro Pro Racer SPG x Scroth 6punktsbälte x Sparco moccaratt Bromsar: x M3 E36 Skivor fram med Brembo ok, x Original skivor och ok bak. x Mässingsbussningar från Millway x Belägg från Performance friktion ![]() ![]() _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||
|
||
Frän som fan, men du, gatdäck är ren o skär misshandel på den bilen, kör minst R-däck! Den kommer vara snabb så det räcker!
Mvh _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Ja, det är en rå gammal bil:)
Några bilder: Nypolerad: ![]() Nylackad front: ![]() Ny Sparco ratt med mycket djup i: ![]() ![]() Ny färg på fälgarna: ![]() _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||
Jag hör vad du säger, funderar dock på att test Kuhmo KU36 som jag hoppas ska vara godkänt i STAC. Det ligger precis på gränsen. Jag tror det kommer fungera fint då jag har hyffsat med downforce i kombination med låg vikt och lagom med effekt. Men vi får se vart det slutar. / Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||
Fick orderbekräftelsen på mina nya fälgar idag. Blir BBS Motorsport E87 med måtten 17x9 ET23 runt om. Tror dom kommer passa fint. Blir ej centrumbult dock.
![]() _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||
_________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||
|
||
![]() Skruva ihop din bil så får du ju testa på riktigt:) Vore kul att prova ett sånt kit. Vart köpte du det? _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||
Växellänkaget kommer härifrån
http://www.bmwm3shop.de/product_info //AL _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||
|
||
M3 E30
![]() Bort med mittkonsolen och dörrpaneler och byt ut dessa mot kolfiber. ![]() Byt till dtm speglar... ![]() Växelspakskittet som nämns tidigare är ju bara så rätt, tycker absolut du ska köra på det! ![]() Varvräknare Stack X 3 ![]() http://www.trendab.se/varvraknare-st Mvh NK _________________ Niklas Kallbom |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 25, 26, 27 >> 26 besök senaste veckan (204619 totalt) |