Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Platsar min bil?
1 besök senaste veckan (6824 totalt)
Gfunk
Göteborg
Här sen Okt 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
Hej

Jag suktar efter att köra banracing!
Har tidigare kört folkrace och diverse gatebil-evenemang/trackdays i flera år men nu vill jag köra lite mer seriös racing.
Just nu äger jag en banpreppad Volvo 960 med
2,5 liter 24v motor. (170hk orginal)
3 liters kamaxlar.
3" avgassystem SBF/Fia katt.
Lättat svänghjul,765 tryckplatta med sinterlamell.
Justerbara coilovers bak.
GM coilovers fram.
Slitsade/hålborrade bromsskivor
Toyo R888 däck 17"
Finess cert bur.
Sparco stolar

Lättad till 1300kg med tom tank och utan förare.

Platsar bilen in i någon serie?
Prestandamässigt ligger den i klass med Miata



_________________
Mikael Öberg
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 841



Roadsport!

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



cirs skrev:
Roadsport!


Tyvärr inte, modellen är inte klassad som sportbil
http://www.spvm.se/index.php?page=sportvagnar

SSK serien?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Slc klass 2!

_________________
Erik König
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



www.timeattacknu.se

Jag skulle dock leta bra gatdäck för att klassa i Club för att vara mer konkurrenskraftig.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Gfunk
Göteborg
Här sen Okt 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
SLC Klass 2 vore kul men tyvärr platsar inte motorn in i reglementet:

MOTOR
8.1 Motor får vara av valfritt märke, dock skall den baseras på en standardmotor till en massproducerad
bil. Maxvolym 2,6 liter för 2-ventilare och maxvolym 2,3 liter för 4/5-ventils motor. Motorn skall
placeras i originalutrymme

Orginalmotorn har 2,5 liter och 24 ventiler

_________________
Mikael Öberg
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13277



Gfunk skrev:
SLC Klass 2 vore kul men tyvärr platsar inte motorn in i reglementet:

MOTOR
8.1 Motor får vara av valfritt märke, dock skall den baseras på en standardmotor till en massproducerad
bil. Maxvolym 2,6 liter för 2-ventilare och maxvolym 2,3 liter för 4/5-ventils motor. Motorn skall
placeras i originalutrymme

Orginalmotorn har 2,5 liter och 24 ventiler


2014 reglementet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92007

_________________
Tord Ringenha11
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Gfunk skrev:
SLC Klass 2 vore kul men tyvärr platsar inte motorn in i reglementet:

MOTOR
8.1 Motor får vara av valfritt märke, dock skall den baseras på en standardmotor till en massproducerad
bil. Maxvolym 2,6 liter för 2-ventilare och maxvolym 2,3 liter för 4/5-ventils motor. Motorn skall
placeras i originalutrymme

Orginalmotorn har 2,5 liter och 24 ventiler



Va fan.....ligger det ett gamalt reglemente kvar någonstanns....

Inte bra !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Gfunk skrev:
Prestandamässigt ligger den i klass med Miata

Jag tycker du och bilen gjorde riktigt bra ifrån dig i en bitvis ganska tight konbana, dessutom med svetsad diff om jag inte minns fel.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Gfunk
Göteborg
Här sen Okt 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
Hej

Tack för infon, nu har jag lite att läsa
"Gamla" reglerna hittade jag på SLC hemsida (http://www.slc.se/offdoc/regler/SLC_teknik_kl2.pdf)

Tack Victor, det stämmer att diffen är svetsad. Har fortfarande inte lyckats hitta en riktig diffbroms-

_________________
Mikael Öberg
Citera
PFR
Bandhagen
Här sen Jul 2006
Inlägg: 352



Gfunk skrev:
Hej

Tack för infon, nu har jag lite att läsa
"Gamla" reglerna hittade jag på SLC hemsida (http://www.slc.se/offdoc/regler/SLC_teknik_kl2.pdf)

Tack Victor, det stämmer att diffen är svetsad. Har fortfarande inte lyckats hitta en riktig diffbroms-


SSK klass 2 med R-däck 1395 kg med förare

_________________
Peter Franzén
Nissan 200SX V6
SSK-racing klass3
MB SLK230 Kompressor sommarbil
Citera
Gfunk
Göteborg
Här sen Okt 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
Kanon, dock får jag nog montera lite glasfiber annars blir det bara 17 liter bränsle innan jag når 1395 kg gränsen

En fråga, hur mycket bränsle gör ni generellt åt på ett heat ?

_________________
Mikael Öberg
Citera
PFR
Bandhagen
Här sen Jul 2006
Inlägg: 352



Gfunk skrev:
Kanon, dock får jag nog montera lite glasfiber annars blir det bara 17 liter bränsle innan jag når 1395 kg gränsen

En fråga, hur mycket bränsle gör ni generellt åt på ett heat ?


1395kg är minimivikt du få alldrig gå under, över är inga problem
minimivikten bestämm av motorstorlek och typ
gå in på SSKs hemsida och Klass 2 reglemente

_________________
Peter Franzén
Nissan 200SX V6
SSK-racing klass3
MB SLK230 Kompressor sommarbil
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Platsar min bil?
1 besök senaste veckan (6824 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande