Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti -99 SÅLD
4488 besök totalt
lilldanne
Vagnhärad
Här sen Dec 2007

Trådstartare
BMW 323ti -99 SÅLD

Hejsan, då var det dags att komma ut ur garderoben!

Jag är nybörjare vad gäller bankörning, min erfarenhet sträcker sig till några hundra varv på isbana med gamla volvos och ett par varv på 2009 med farsans 3-cyl polo tdi..
Där och då insåg jag att himlen ligger i (det gröna) helvetet.

Suget efter en bil värdig så snabb asfalt kom och gick i vågor, och 2012 när jag var pappaledig så hittade jag Johan Sjöströms biltråd - då var det kört! Självklart skulle jag ha en compact. (tack Johan)

Hur som helst inhandlades en 323ti för ganska precis ett år sedan, efter mycket letande efter rostfria objekt.
Jag börjar som alla andra: bilen är tänkt att vara en brukis/trackday-bil med inredning och alla bekvämligheter kvar. Nåja vi får väl se hur det blir med den saken.

Bilen har bruksats hela vintern och i brist på tid och ekonomi, i kombination med att bilen blev påkörd i höstas och intresset svalnade när bilen såg ut som skit och man ficka jaga försäkringsfolk och plåtsalgare, har inte mycket alls hänt ännu.

Men nu är det dags att göra en insats!

Äntligen ligger nu detta ligger i garaget och väntar, tillsammans med ett avgassystem från Ulter Sport och en påse från PPF med excenterbult och brickor till bakvagnen.

Montering ska ske under veckan, åtminstone demontering så jag kan pressa lite bussningar på jobbet nästkommande vecka.

Input, råd & dåd mottages tacksamt!

VW Polo TDI -10
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Rätt bil, rätt motor (jag har fel motor... ). Kommer bli bra detta. thumbs up

Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Re: BMW 323ti -99

lilldanne skrev:

Input, råd & dåd mottages tacksamt!