Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-02 Bilder från BMW CS Fahrer Training på Tullinge
1, 2   >>
7686 besök totalt
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216


Trådstartare
Här kommer några bilder från dagens "Fahrer Training" på Tullinge flygfält med BMW Club Schweden (Stockholm).

Fantastiskt väder, många trevliga BMW och en mycket rolig/krävande bana. Jag tror att några Rejsa-kändisar har fastnat på bilderna. Jag gillar de vita M3:orna! thumbs up

Erik var ensam med cabriolet även i år, men den går bra!


En 320is som körde lite väl "brett" i början. Lugnade ned sig efter svartflagg.


Undertecknads "skåpbil" jagar en långsammare E39:a


Finns det något vackrare och rejsigare än en vit M3 E30? Fort gick den också!
Jag gissar att det är den här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9453


Tät fight i grupp 1! Blev inte Porschen lite förödmjukad?


Först efter blåflagg (se längst till vänster i bild) märkte Porschen att ett koppel av BMW ville förbi.


Hårt konkurrens mellan de vita M3:orna som slutade med "grönbete" för den ena. Hoppas att allt gick bra.


Norrmannen med hemmagjord lufttillförsel till insuget. Elegant!


Z3 Coupé verkar också vara en bra rejsbil.


Ytterligare en fin M3 E30.

_________________
Henrik Andersson
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 487



Det var en mycket trevlig dag på banan .

Ett stort tack till alla som var med och ordnade allt, tyvärr kunde jag inte stanna
hela dagen men det kommer fler dagar att .

Dom vita E30 M3 var mycket fina, thumbs up en sån skulle man kunna ha i garaget.

_________________
Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



ser att ha vareit en mkt trevlig träff! thumbs up

hur gick det med bilen som gick på grönbete?
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Hej!

Ja, det var kul dag med superväder och mycket duktiga och omdömesgilla förare.
Henrik det var riktigt vassa bilder du har tagit. thumbs up Skulle jag kunna få dem på min bil i fullupplösning? (Jag PM:ar dig med mailadress om det är ok.)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216


Trådstartare
BTG skrev:
Henrik det var riktigt vassa bilder du har tagit. thumbs up Skulle jag kunna få dem på min bil i fullupplösning? (Jag PM:ar dig med mailadress om det är ok.)

Självklart! Jag har 74 bilder från Tullinge och din bil har nog fastnat på 10-15 bilder.
Men varje bild är på 3-4 MB. Klarar din mailbox det?

_________________
Henrik Andersson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Henrik A skrev:
BTG skrev:
Henrik det var riktigt vassa bilder du har tagit. thumbs up Skulle jag kunna få dem på min bil i fullupplösning? (Jag PM:ar dig med mailadress om det är ok.)

Självklart! Jag har 74 bilder från Tullinge och din bil har nog fastnat på 10-15 bilder.
Men varje bild är på 3-4 MB. Klarar din mailbox det?


släng gärna upp fler bilder här!!
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



PSE-R skrev:
ser att ha vareit en mkt trevlig träff! thumbs up

hur gick det med bilen som gick på grönbete?


Jodå, det gick bra. Bet i det gröna två ggr faktiskt, gick bredsides ut i tomaten andra gången. Måste lägga om två av hjulen, fick lite matjord och småsten mellan däck och fälg.

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



PSE-R skrev:
ser att ha vareit en mkt trevlig träff! thumbs up

hur gick det med bilen som gick på grönbete?


Som sagt dubbelt misstag.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Esa skrev:
PSE-R skrev:
ser att ha vareit en mkt trevlig träff! thumbs up

hur gick det med bilen som gick på grönbete?


Jodå, det gick bra. Bet i det gröna två ggr faktiskt, gick bredsides ut i tomaten andra gången. Måste lägga om två av hjulen, fick lite matjord och småsten mellan däck och fälg.



ok! vad bra.. då var det inte så farligt då.. man blev ju så vansinnigt sugen på att köra efter att ha sett de här bilderna..

dock ser den 8:e mörkt ut för min del..
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



PSE-R skrev:
Esa skrev:
PSE-R skrev:
ser att ha vareit en mkt trevlig träff! thumbs up

hur gick det med bilen som gick på grönbete?


Jodå, det gick bra. Bet i det gröna två ggr faktiskt, gick bredsides ut i tomaten andra gången. Måste lägga om två av hjulen, fick lite matjord och småsten mellan däck och fälg.



ok! vad bra.. då var det inte så farligt då.. man blev ju så vansinnigt sugen på att köra efter att ha sett de här bilderna..

dock ser den 8:e mörkt ut för min del..


Är det nått som strular?

_________________
bmw bmwsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Esa skrev:
PSE-R skrev:
Esa skrev:
PSE-R skrev:
ser att ha vareit en mkt trevlig träff! thumbs up

hur gick det med bilen som gick på grönbete?


Jodå, det gick bra. Bet i det gröna två ggr faktiskt, gick bredsides ut i tomaten andra gången. Måste lägga om två av hjulen, fick lite matjord och småsten mellan däck och fälg.



ok! vad bra.. då var det inte så farligt då.. man blev ju så vansinnigt sugen på att köra efter att ha sett de här bilderna..

dock ser den 8:e mörkt ut för min del..


Är det nått som strular?



jepp lite .. sen hinner jag nog inte få allt i ordning tills dess.. hmmm nu om nånsin önskar jag ja hade en till m3:a ..för hmmm...vad är bättre än en m3e30`?``? de kan ju bara vara två m3e30!!
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Även jag skulle vilja passa på att tacka för ett mycket välordnat och roligt arrangemang!

Henrik, lägger du upp alla dina bilder på någon egen adress? Skulle ju vara kul om det händelsevis fanns någon svart M3E36 på någon av dina bilder

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Nicke_1 skrev:
Skulle ju vara kul om det händelsevis fanns någon svart M3E36 på någon av dina bilder

Jag har några på dig Niklas men de är inte i närheten av den kvalitet som Henriks. Jag mailar dig dem!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216


Trådstartare
Nicke_1 skrev:
Henrik, lägger du upp alla dina bilder på någon egen adress? Skulle ju vara kul om det händelsevis fanns någon svart M3E36 på någon av dina bilder

Jag lägger gärna upp resten av bilderna (de som är värda att publicera) men jag vet inte hur kinkiga folk är med att visa registreringsnummer på en offentlig webbsida? De flesta som lägger upp bilder på sina bilar döljer registreringsnumret, men det tar tid och bilderna ovan var ungefär så många jag orkade med.

Fast här kommer i alla fall två till på din M3:a





Det här var för övrigt första gången som jag fotograferade motorsport och jag lärde mig snabbt två saker:
1. Ta med fler minneskort! Jag fick radera bilder för att kunna fortsätta plåta. >
2. Använd långsammare slutartider och stativ för att få lite "fart" i bilderna. På mina bilder ser bilarna ut att stå stilla.

_________________
Henrik Andersson
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 172



Då det är bilder från en förarträning (legalt evenemang) så borde reg nr kunna vara synligt utan problem.

Det är min åsikt i frågan hoppas att fler instämmer så vi för se en bunt fräcka körbilder.

/Homegrown

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Homegrown skrev:
Då det är bilder från en förarträning (legalt evenemang) så borde reg nr kunna vara synligt utan problem.
/Homegrown

Det är nog knappast därför Henrik varit bussig och suddat nummer?
Att man inte onödigtvis vill ha sitt reg.nr ute på nätet har med stöldrisk att göra. Det skall vara svårt att stjäla bilar och delar från dem. Om reg.nr ligger publikt så är det ju bara att surfa in på en sådan här sida/tråd och ta fram papper och penna så har man ett antal adresser att plundra i jakt på bil. Visst går det att hitta balla bilar ändå i vårt publika samhälle. Men man kan ju försvåra lite och inte bjuda ut sina fälgar till första bästa tjuv genom att adressupplysa vederbörande.

För egen del så är det ingen fara, mitt nummer behöver inte suddas. (Lycka till att försöka stjäla min bil! )
Men kanske är det värre för andra?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 172



Kan vara så att han valt att sudda reg nr av den anledningen du nämner, men om man tittar på bilder och eftersnack på andra evenemang på denna sida så är det ofta regskyltarna syns.

Hoppas på bilder.

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Homegrown skrev:
Kan vara så att han valt att sudda reg nr av den anledningen du nämner, men om man tittar på bilder och eftersnack på andra evenemang på denna sida så är det ofta regskyltarna syns.


Que?
Elefanter kan varken cykla?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Henrik A skrev:
Jag lägger gärna upp resten av bilderna (de som är värda att publicera) men jag vet inte hur kinkiga folk är med att visa registreringsnummer på en offentlig webbsida? De flesta som lägger upp bilder på sina bilar döljer registreringsnumret, men det tar tid och bilderna ovan var ungefär så många jag orkade med.

Fast här kommer i alla fall två till på din M3:a

Det här var för övrigt första gången som jag fotograferade motorsport och jag lärde mig snabbt två saker:
1. Ta med fler minneskort! Jag fick radera bilder för att kunna fortsätta plåta. >
2. Använd långsammare slutartider och stativ för att få lite "fart" i bilderna. På mina bilder ser bilarna ut att stå stilla.


Tack för bilderna! Bilar i rörelse är så mycket vackrare än de man själv fotar av pärlan stillastående! Av naturliga skäl blir det ju mest foton på en stillastående bil...

Tycker också att det är bra att man raderar registreringsnumret, ur stöldhänseende .

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Nicke_1 skrev:
Tycker också att det är bra att man raderar registreringsnumret, ur stöldhänseende .
Jag förstår inte riktigt det där. Vill man veta var olika bilar är registrerade så är det ju bara att beställa registerutdrag efter bilmodell från Vägverket. Ser man en bil på stan så är det bara att SMS:a så får man allt till mobilen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Lennart Mäkinen skrev:
Jag förstår inte riktigt det där. Vill man veta var olika bilar är registrerade så är det ju bara att beställa registerutdrag efter bilmodell från Vägverket. Ser man en bil på stan så är det bara att SMS:a så får man allt till mobilen.

Hur menar du nu Lennart? Kan man beställa: "M3:or 96-99 i Stockholm" och så får man en sammanställning med adresser och ägare? Är det inte så att man måste kunna numret först som vid taladsvenska-datorn och SMS:andet? För då är det ju precis det man kan motverka genom att sudda nummer...

oavsett om man kan beställa som ovan eller ej så är det i vart fall en aningen besvärligare att vara tvungen att göra det än att bara sitta hemma framför datorn och välja mellan bilarna. För det är ju ändå så att det på reg.beviste bara framgår var det är för bilmodell. VV håller inte reda på vilka fälgar, bromsar, backspeglar, stereos etc etc bilen har. Sådant som annars fram går relativt tydligt på bilder här.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eftersnack
2004-05-02 Bilder från BMW CS Fahrer Training på Tullinge
1, 2   >>
7686 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande