Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2547 besök totalt |
Välja r-däck till Volvo V70 2009 (ca 300hk)
Hej vänner!! Ville slänga ut en fråga till er som är mer kunniga i ämnet!! Jag har en uppsättning fälgar 17" som skall vara 7" breda och gissar då att däckstorleken kan vara 215/45. Vill i dagsläget inte lägga 10' - 15' på däck som skall användas 2-3 gånger per år. Funderar på Federal, Nankang eller ev KUMHO TL KU36 som det finns ok pris på. Vilket skulle vara att föredra och vilket pallar vikten bäst?! _________________ Fredrik Liljeroth TimeAttackNU.se crew |
||
Hej .
Jag provade R däck i denna dimensionen du vill ha på min 850 med liknande effekt som du har och kan säga att dom är alldeles för smala och kommer inte klara bilens vikt , du kommer elda upp dom på nolltid när du börjar skruva upp tempot . Du måste gå upp i minst 8" fälgar samt 225 däck för att dom ska klara av tyngden på bilen . Och den viktigaste saken , har du diff? Annars är det bortkastade pengar på däck , du kommer rita svart streck med utterrhjulet i varje kurva annars . Hoppas du blev lite klokare , jag har provat fram mig i många år nu men gick över till Slicks till slut , kommer aldrig mer köra R däck nu 😉 _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Re:
Hallå!!! Gick faktiskt superbra och det är en jämn slitbana på alla däcken... superfäste hela tiden, lite skrik i parisern samt i kurvan till depån... kan säkert vara så att det på sikt behövs bredare däck men i dagsläget är det funkis!! ![]() _________________ Fredrik Liljeroth TimeAttackNU.se crew |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2547 besök totalt |