Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 44, 45, 46 >> 16 besök senaste veckan (406380 totalt) |
Javisst.
Hållt i ett sånt ok? Fick tipset av en kontakt usa, dem har gjort så i jättemånga år, han hade aldrig hört om några problem. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Jodå visst har jag hållt i ett, sålde faktiskt iväg en uppsättning för ett par månader sen, fina ok.. Men tyckte bara de såg lite latjo ut med hålen sådär långt ut.
Tänkte montera på min A3 då dom passar bolt on ifall man svarvar en bussning å trycker i hålet i öronen _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Det är lyxigt ända tills man byter till aluminiumspindlarna på en A3, då går det inte för dom har grövre gods å då hamnar oket 10mm fel minst i förhållande till ML skivan man brukar andvända, så det blev en annan lösning. Men om den där enkla fräslösningen sägs fungera så är det nog ändå inte synd om dej, tror du löser det ganska snabbt _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Hej hej
Tog det rätt lugnt med bilen nu i helgen. Känns som luften gick ur mig lite när motor parningen var klar. Min pappa och jag var o hämtade en fräs på lördagen. Det ska bli kul o lära sig! Men idag fick jag ett ryck o börja lyfta i motorn. Insåg snabbt att det tar i både uppe o nere så fick kapa ur mer ur torpeden. Motor kommer hamna långt bak, lite mer än på bilderna för att diffen ska kunna få plats. Det kommer bli jätte trångt men på nått sätt löser jag det. Paketet kommer få luta några grader bakåt för att kunna linea in kardan. Så här ser det ut just nu: Fick även hem mina två stolar, till min förvåning levererades dem med både fästen och skjut underreden. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Tjabba!
Då har det hänt lite grejjer. Jag har måttat o grejjat med motorn och insett att det inte riktigt kommer att passa ihop med diffen och det tråg som sitter på motorn idag. Diffen hamnar rätt bra i höjd men måste in ca 50mm mot centrum av motorn. Så jag tog beslutet att göra mitt eget tråg i aluminium istället för som jag tänkt först göra ett i stål men det kommer bygga för mycket på höjden alternativt att motorn kommer hamna långt bak, vilket iof är bra för viktfördelningen men det inte kommer gynna servicebarhet osv. Då får jag samtidigt ett lägre tråg och kan då montera motorn lägre. Så min plan är nu att fräsa ned det som inte behövs av original tråget och sedan para ihop det med ett bmw tråg som redan har fästen osv för diffen. Det blir lite mer jobb att göra tråget men jag slipper tillverka en massa fästen osv för diffen. Så ett steg tillbaka men lite vunnet iallafall. Egentligen är jag en pessimist så det där lät väldigt positivt för att komma från mig. =) I eftermiddan sätter jag upp tråget i vår gamla fräs (70 år iår), gjord i tjeckien 1946 så det är väl nån gammal rysk stridsvagn som smälts ned. =) Här kommer lite bilder på hur diffen ligger man ser ganska tydligt problemet. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Hej hej!
Ett tag sedan jag uppdaterade här. Har tillsammans med min samarbetspartner gjort en facebook sida som jag uppdaterar oftare. Han har ett företag i Kanada som tillverkar billet delar till vw/audi. Tanken är att han kommer att stå för lite delar så som ventilkåpa, olje filter/ termostat hus osv. Han kommer även tillverka adapterplattan mellan toppen och m3 spjällen. https://www.facebook.com/polo07krs/ Gå in o titta o gilla gärna! Här är lite av det som kommit sedan senast. Jag har börjat para ihop ett bmw tråg med vw tråget, för att få ett bra fäste för differentialen fram. Fick tag i ett tråg till en 520dx f11 som jag dissikerade. Just nu håller den på att svetsas ihop. Det är lite plåtjobb kvar men det rullar på. Nästa steg så fort oljetråg och pickup är klart är att montera i motorpaketet i bilen o tillverka motorfästen och sedan kardan tunnel. Har även fått lite flänsar utskuret till vatten systemet. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Tjabba tjabb!
Det är ett par icke godkända Stolar som jag har haft förut. Originalet heter Futura. Finns i lite olika märken. Dessa är samma lika fast utan fia godkännande, behöver jag ha det någongång kan jag bara byta stolar. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Det är ju inte så dumt att godkända stolar ifall olyckan skulle inträffa....
Finns rätt mycket skräckexempel om man googlar. Men det är ju valfritt såklart |
||
Som sagt när jag behöver det så köper jag det.
Dem är exakt likadana, har mätt tjocklek osv. Inga skillnader alls vad jag kan upptäcka. Dem olyckor jag sett har bara varit rör stolar. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Tjabba!
Nu har det hänt lite grejer! Först och främst så skulle jag vilja ha lite ideer över när bilen ska ha 4wd och inte. Tex i en kurva ska 4wd vara urkopplad under motorbroms, men vid gaspådrag ska den läggas i, osv osv. Kom gärna med ideer för när man vill ha 4wd och inte, för att slippa understyrning osv. Det mesta tror jag att jag kan lösa i sprutet med g sensorer osv. Men så vad har hänt med motorn och drivlinan. Oljetråget är klart. Kommer att återkomma till det o sen för att bygga oljepickup osv. Sedan har jag byggt ihop ett vattenrör i rostfritt som går ut från motorn så jag vet hur det kommer gå så det inte slår i torpedväggen. Monterade ihop allt igår och kortade den främre kardanen så den passar mot den nya geometrin. I eftermiddag åker motorn i bilen igen för att kunna se hur den kommer bli monterad. I helgen blir det att tillverka motorfästen fram till motorn och något tillfälligt bak. Här kommer lite bilder. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Hej
En liten fråga: Kommer du at bygge nåed skydda/byglar eller andet rundt axlen. Om den går sönder, da er det förerens ben der fins på den anden side af karross-plåtan.. :-) _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Japp kommer lägga en tjockare plåt runt kardanen. Har inte bestämt om jag ska snitta upp ett rör eller om jag ska bocka nått. Det får vi se.
_________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 44, 45, 46 >> 16 besök senaste veckan (406380 totalt) |