Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX-5 NBFL -02 Kinnekulle Ring med OCS | << 1, 2, 3 >> 14989 besök totalt |
Blir det verkligen lättare om man vrider den?
Är inte krängningshämmare ivägen då? Fördelen med att ha justeringen mot hjulet är att man kan se vilket håll som är hårdare/mjukare. Jag brukar vrida upp hjulen åt höger och in med högerarmen, funkar bra. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
nu blev jag lite osäker...... _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
snyggt! ser fram emot att få se det irl på lördag /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Hjulinställning gjord behövdes efter byte av alla länkarmar spindelleder och bultar Ni har inte kört långt va? Var första frågan inte konstigt med allt som är bytt fortsatte han Nu även Nybesiktad utan anmärkning Med beröm godkänd : _________________ Peter Sjölund Mazda MX-5 1.8 NBFL -02 |
||
lefty loosey righty tighty _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||
Grattis Peter till godkänd besiktning och bra jobbat för att komma dit Då ses vi på lördag i konbanan!
Den bilden blev ju riktigt bra, ingen som skulle tro det var samma bil du köpte i vintras _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Idag har det varit Sprintrace med SVKG på Kattleberg hade aldrig kört Konbana förut och första gången på bana med Miatan
Startade trevande med drygt 56sek i första stinten andra 52+ och tredje en mitten 51:a bilen uppförde sej lugnt och trevligt efter de tre första stintarna så intogs flygplanslagade hamburgare och efter detta var det dags för de två sista Hade tagit det ganska lugnt tyckte jag och kände att bilen hade mer att ge laddade lite mer i fjärde komm lite långt in vid en kona och gjorde det lättaste misstag man kan göra d.v.s släpper gasen mitt i svängen och vipps körde baken om mej och en gräspiruett var ett faktum Avslutade lite lätt skakis med ytterligare en 52sekundare Lämnade över ratten till Boivie som kört 43.33 med Speedstern och satte mej själv i passagerarstolen vilken skillnad det blev han kan köra Fredrik!! 45.39 och bilen fick med beröm godkänt och han klagade dock på att bromspedalen upplevdes lätt svampig Jag satte mej själv bakom ratten och körde en sista för dagen med Fredrik i passagerarstolen vändningen blev katastrof då det kändes som om bilen gled iväg och målkonan flög då jag inte fick stopp Läckage på längsgående bromsrör bak på höger sida precis framför bränslepumpen visade det sej så nu blir det upp på pallbockarna igen Summa summarum en lärorik dag detta måste vi göra om Förväntansfull inför första stinten Lite lätt mossgrön och skitig efter avåkningen _________________ Peter Sjölund Mazda MX-5 1.8 NBFL -02 |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Vårgårdasprinten bjöd på Ca 15grader med varierande fuktighet sol mulet och småskurar det blåste en del så det torkade upp relativt fort
Vi var hela 17 förare i C-klassen som vanligt är väldigt tät i toppen Chriss tog segern i söndags med en stint strax under 53 på R-däck sekunder själv hamnade jag på 62 (11:ā)och Albin på 58 (7:a första gången i sprint och första gången på bana med Mx-5:an) han snurrade dock på stint 4 blev nog lite övertänd låg en par tre sekunder under pb vid vändningen och touchade 2 koner på tillbakavägen före piruetten ( synd då han hade en riktigt bra tid på G ) bra kört Albin På söndag blir det Kinnekulle Ring med OCS skall då pröva Braidfälgarna med något lägre ET och skodda med Nankang AR-1 Ska åxå pröva att höja bilen en dryg cm bak då den är lite lägre bak undrar om detta kan vara en bidragande orsak till att vi båda snurrat ganska oprovocerat var sin gång Bilen är dock väldigt välbalanserade och lättkörd _________________ Peter Sjölund Mazda MX-5 1.8 NBFL -02 |
||
För dagen på Braidfälgarna 7,5x15 ET 35 skodda med Nankang AR-1 i dimensionen 205/50-15 Har justerat höjden på bilen då den lutade lite bakåt 5mm upp bak och 10mm ner fram drog åt dämparna ett par snäpp fram står nu på 17:20 Känns väldigt följsam och lagom hård, ligger fint på vägen och däcken greppar mycket bra sonen körde stadiga 1.07 trots att det var första gången i Miata på bana Mitt på dagen började det regna och blev rejält halt fick själv ställ under bron men det var bara att styra upp lättparerad i drygt 120 när det börjat torka komm Albin lite långt ut åt höger efter bron i betydligt högre hastighet (där det fortfarande var blött) snurrade ett drygt varv och gled ut på gräset inga skador på bilen skönt Det var riktigt förrädiskt där igår och han var i gått sällskap med 4-5 till som snurrade på samma ställe Nu är dock orginalbeläggen på upphällningen och vi behöver köpa något rejsigare vad rekommenderas Bilen har 270mm skivor fram och 276mm bak _________________ Peter Sjölund Mazda MX-5 1.8 NBFL -02 |
||
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX-5 NBFL -02 Kinnekulle Ring med OCS | << 1, 2, 3 >> 14989 besök totalt |