Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-09-07 Opel Sport Club, GTIklubben m.fl. Sviestad. | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8776 totalt) |
Precis hemkommen från Sviestad. Kul med träff där, åkte med 'tjipp' och Mika i Skoda Fabia RS:en då Lupon fick stå över denna körningen.
Kul folk och massa bilar man kände igen och några nya. Men väldigt dålig uppslutning med VW-folk denna gången, rekordlågt deltagande rent av? Var väl 6 eller 7 vw's där och körde om jag räknar rätt... Desto fler oplar och andra bilar vilket jag tycker är kul, väldigt jämna bilar såg det ut att vara ändå. Kul och träffa bekanta och nya ansikten härifrån detta och andra forumet. Bilder läggs upp här när dom är klara. _________________ Peter Karlsson |
||
Tack OSC och Gti-klubben för träffen på sviestad, samt tack till alla trevliga människor som var där. Nu blev det inte så mycket kört för min del () mend et får tas igen någon annan gång.
Var det inte lite dålig uppslutning generellt? Jag tror att det beror mycket på vädret, fram till i fredags sa ju vädret att det skull regna hela söndagen så det avskräcker väl en del. Vanligaste bilen på banan var kadetter, bara de var ju isåfall mer än alla vw's ihop. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Vi från Lazzat tackar oxå
Ja jämnsnabba var dom flesta av oss, särskillt jag och C kadetten, vi jagade varandra i 3 pass, och det skillde inte en tiondel mellan oss. Opeln var snabbare ur kurvorna trots mindre effekt, jag var snabbare in i dom trots tyngre bil Fick tillfälle att prova laptimern jag laddat ner i min telefon, riktigt lärorikt att testa olika spår, växlar mm och se direkt var det gav för resultat, 1.12,2 som bäst. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||
Tackar så mycket för att man fick vara med och leka. Körde slut på mina bromsbelägg totalt på sista repan. En av bromsbeläggen som sitter utom synhåll på insidan tappade resterande friktionsmaterial vid inbromsningen efter målrakan... spännande Mina DS2500 gick slut på samma sätt på Rejsa träffen på Sturup, satte då dit original belägg med +50% kvar. = original är inte riktigt gjort för bana
Intressant att ta sig hem på motorbroms och kryckan |
||
Tackar även jag för en trevlig tillställning!
Blev en del kört med Skoda dieseln! Då det är så kinkigt med obes bil å sånt på dessa träffar. Men det är ju inte fel att få lufta "åka till jobbet bilen" i bland heller.. Dock blir man ju alltid sugen på mer av allt! Bättre bromsar, bättre chassi framför allt bättre hjulvinklar så man slipper åka på hela däckstexten på v-fram Men så va det ju det där med att det va åka tilljobbetbilen igen hmm.... Ja då sitter vi bara å väntar på alla fina biler från dagen! (fanns bra många bra fotografer med denna gång så sitt nu inte å tryck på bilderna hemma i er ensamhet.. Lägg upp dem!!) _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
Jag tror att väderprognoserna gjorde att det var många som stannade hemma men inte mig emot då det blev mycket bantid för egen del
Det var första gången jag var på Sviestad och jag tyckte banan bjöd på mycket skoj trots att det var lite blött på vissa ställen så kunde jag använda mycket av effekten i motorn Det var kul att jaga M3Jonas på sista körpasset för min del, jag trodde inte jag skulle ha så stor chans att hänga med men det gick ju bra om någon har tagit lite actionbilder på min silvergråa Golf etta med vit huv så får ni gärna lägga upp dom _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Tack till Opel och GTI klubben för en kanontrevlig dag.
om man ändå ska vara lite gnällig så ska det vara att fiket inte var öppet, man blev rätt hungrig i slutet av dagen. Det blev rätt spännande när det var blött lite här och där på banan. Kände inte någon anledning till att åka på mer effekt än vad grundladdet ger. Mina bromsar funkade sådär, de funkade finfint några varv men sen kändes det som om skivorna blev vrålkrokiga. Konstigt nog gick det över när man lät bil och bromsar svalna igen. Kände mig rätt ensam på slutet av dagen då man var ensam om att stå i uppliningen i kön bland de som körde på pr licens... _________________ Jonas Edling |
||
Lite OT.
Har du ingen projekttråd på den där Golfen Raz den såg ut att gå riktigt bra. |
||
En lång tråd med läsning om en av favoritbilarna... http://www.raz.se/phpBB2/viewtopic.p _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
_________________ Peter Karlsson |
||
Roligt att äntligen få känna på lite bankörning med Porschen. Jag tog det dock ganska lungt och släppte om de flesta andra. Speciellt chikanen var lite otäck då den var avgräsad med däckstravar. De skulle nog orsaka ordentlig skada om man körde på dem.
Det var också roligt att träffa på gamla bekanta från tiden då man körde Golfen, samt träffa en del nya ansikten. Att man inte ska köra fort in i korvor med en 911'a upptäcktes ganska snart, då det direkt resulterade i ett bakvagns släpp... då gällde det dessutom inte att fega. Fegar man i detta läge misstänker jag att det resulterar i en klassisk retur med påföljande snurrning... En positiv erfarenhet var att bromsarna inte förändrade karakär under passet utan kändes pålitliga hela tiden(kan bero på att jag inte pressade 100%). Att fjädringen kändes ganska slapp och mjuk för bansmiskar åkning ver kanske inte helt oväntat, får se om detta kanske kan ses över i vinter... I övrigt så får man tacka för en bra genomförd traff! _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
||
Var där och kikade en stund och fick några bilder.
Är inte van att ta på saker som rör sig så resultatet är sådär Självklart tog batteriet slut när raz låg och jagade en viss m3... och även om jag inte har bild på det så tycker jag att båda bilar verkade gå riktigt fint Ska nog ta tag i busbilen för nu vart man sugen på lite gasande Bilder var det ja: http://s135.photobucket.com/albums/q _________________ Tomas Frick Mazda Miata '91 |
||
Ja, ja, men ska du inte koncentrera dig på vart du är på väg lite mer tror du? Foto av onk _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Bättre focus på körningen: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Jag blir så sne på mig själv. Jag hade fått för mig att det var på lördagen det var, och eftersom väderprognosen såg så dålig ut fredag kväll så struntade jag i det. Hur det egentligen låg till gick inte upp för mig förrän mitt på söndagen när Johan Östensson ringde frågade efter mig.....
Kadetten körklar och allt upplagt för lite köra, och så slår dementsen till och förstör alltihop . (Men en jävla tur att jag inte åkte ner på lördagen, det hade var lagom snopet....). _________________ Markus Ålind |
||
Jag är nöjd efter söndagens äventyr, bilen gick rätt bra, fick tips om hur jag skulle göra med lufttrycket i bakdäcken och till slut började jag hitta runt.
Har problem med rondellen och med att få fart ut ur rondellen på depårakan. Men övning ger färdighet heter det ju! Lars Falk, tack för lånet av kompressorn, den gjorde min körning mycket roligare! _________________ |
||
Bilder var det...
Förarmöte. Fick själv åkt tre varv runt banan i.a.f. Under locket på Mannys 'rejs-camper' sitter det en 1,8L 20v motor från Audi A3 har ja för mig. 'Figgz' glassätarbil. Nya fälgar för i år också? Då var det dax att börja köra för de som gjorde det. 'M3 Jonas' var där och kände på det, go sång i motorn. 'Raz' Benetton edition... 'Tjipp' med Fabia RS:en. Nu med 'sportauspuff' ThomasT Smurfen var på plats. Manny. 'Dignell' hade bra fart, går riktigt fint Clio Sporten! Lite väl lågt varmtryck kanske. En skruv hade tyvärr fastnat i däcket... > 'shopping-Clion' var också på plats. Lite suddig bild, men visst ser man innerhjulet i luften. Det var väl det jag hade att bjuda på för denna gången. _________________ Peter Karlsson |
||
Jag instämmer med övriga och tackar för en rolig banträff. Synd bara att det var lite regn bitvis.
Mer bilder: *Ingen hjälm* ...Notera att denna bild är tagen under banvisningsvarven och att det går i ett lugnt tempo. _________________ |
||
Eftersnack 2008-09-07 Opel Sport Club, GTIklubben m.fl. Sviestad. | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8776 totalt) |