Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Subaru Impreza STI Type-R 6vxl -98
4856 besök totalt
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
SÅLD: Subaru Impreza STI Type-R 6vxl -98

Familjens andrabil är nu tänkt att bytas ut till något mildare, besiktad till 2012-02 utan anmärkning.

Bilen togs in till Sverige hösten 2009 av Superior Imports. Vid ankomst gjordes Subarus stora service (Alla vätskor, oljor, kamrem, remmar etc). Bilen hade då gått 7300mil. Sedan dess har den oljeservats var 500e mil och kostats på med eftermarknadsdelar enligt spec. nedan. Nya bromsskivor och belägg monterades vid 8300mil. Det mesta av extrautrustningen är monterat under 2010.

Utrustning:

Klimat/ACC, Sportstolar, elhissar, elspeglar, Automatisk Vattenspray på intercoolern, DCCD justerbar mellandiff (35/65 drivning fram/bak).

-STI frontläpp
-STI vinge
-Mörktonade fram och sidoblinkers
-Mörka klarglas strålkastare/positionsljus
-6000k H4 Xenonkit
-Larm med centrallås
-Diskret men välljudande stereo med CD/DVD MP3/USB spelare, pioneer Carosseria framsystem, baslåda med JBL steg mm.
-Momo Racing sportratt
-4st omori mätare, Laddtryck i A-stole, vattentemp, oljetemp och spänning i mittkonsollen.

-HKS 3" Downpipe
-Superior Import Custom 3-2.5" rostfri midpipe med ljuddämpare
-Större toppmatad intercooler med tube/fin celler
-STi Genome 2.5 tums rostfri slutdämpare
(original intercooler, downpipe och Sti Genome rostfri midpipe ingår)
-Apex'i luftfilter
-Walbro 255L/H bränslepump i tanken
-ommappad stryrbox Ca 330Hk / 400Nm
-Roger Clark Motorsport lättade remhjul
-Roger Clark Motorsport batteriklämma + oljelock

Växellåda/koppling utbytt och konverterad till 6 växlad låda från Impreza STI -05 med DCCD.
Växel 1-5 ligger varvtalsmässigt som original Type-R och 6an blir en behövlig överväxel vid landsvägskörning.

Sommarhjul: Speedline 7x17" i guld med fina 215/45-17 sommardäck (inköpta Augusti 2010, 200mil)
Vinterhjul: Vita Compomotive Mo 7,5x17" med 225/45-17 dubbfritt (gått ca 500mil)

Bilen är i bra skick, några märken i lacken finns men ingen rost och helhetsintrycket är mycket bra. Mekaniskt sett är bilen i toppskick och bör ses/köras. Levereras givetvis nyservad och nypolerad!





_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Jäkla fin bil och den verkar ha haft en bra ägare!

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
Tack! Jo den förtjänar att bo hos en entusiast även i framtiden. Väldigt bra bil till kombinationen bruksbil/ta ut på konbanan bil.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Eldehage
Köping
Här sen Feb 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Du har PM.

_________________
Anders Eldehage
www.attitudemotorclub.com
Citera
racerdude
Malmö
Här sen Apr 2006
Inlägg: 63



Fel sida

Önskar att de här bilarna hade ratten på rätt sida

Jag antar att det är jobbigt att konvertera?

_________________
Alexander Lapajne
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
Eldehage: Du har svar.

Racerdude: Allt går om man lägger ner lite tid, En krockad GT skulle kunna donera en hel del delar.

Dock så är det inte svårt att köra och man vänjer sig snabbt. 2 veckor och det känns lika naturligt som vänsterstyrt. Det är mest min sambo som kör den faktiskt och kan hon som inte alls är bilintresserad lära sig högerstyrt så kan vem som helst. Dessutom så är högerstyrt att föredra om man ska köra bana. thumbs up

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Subaru Impreza STI Type-R 6vxl -98
4856 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande