Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4856 besök totalt |
SÅLD: Subaru Impreza STI Type-R 6vxl -98
Familjens andrabil är nu tänkt att bytas ut till något mildare, besiktad till 2012-02 utan anmärkning. Bilen togs in till Sverige hösten 2009 av Superior Imports. Vid ankomst gjordes Subarus stora service (Alla vätskor, oljor, kamrem, remmar etc). Bilen hade då gått 7300mil. Sedan dess har den oljeservats var 500e mil och kostats på med eftermarknadsdelar enligt spec. nedan. Nya bromsskivor och belägg monterades vid 8300mil. Det mesta av extrautrustningen är monterat under 2010. Utrustning: Klimat/ACC, Sportstolar, elhissar, elspeglar, Automatisk Vattenspray på intercoolern, DCCD justerbar mellandiff (35/65 drivning fram/bak). -STI frontläpp -STI vinge -Mörktonade fram och sidoblinkers -Mörka klarglas strålkastare/positionsljus -6000k H4 Xenonkit -Larm med centrallås -Diskret men välljudande stereo med CD/DVD MP3/USB spelare, pioneer Carosseria framsystem, baslåda med JBL steg mm. -Momo Racing sportratt -4st omori mätare, Laddtryck i A-stole, vattentemp, oljetemp och spänning i mittkonsollen. -HKS 3" Downpipe -Superior Import Custom 3-2.5" rostfri midpipe med ljuddämpare -Större toppmatad intercooler med tube/fin celler -STi Genome 2.5 tums rostfri slutdämpare (original intercooler, downpipe och Sti Genome rostfri midpipe ingår) -Apex'i luftfilter -Walbro 255L/H bränslepump i tanken -ommappad stryrbox Ca 330Hk / 400Nm -Roger Clark Motorsport lättade remhjul -Roger Clark Motorsport batteriklämma + oljelock Växellåda/koppling utbytt och konverterad till 6 växlad låda från Impreza STI -05 med DCCD. Växel 1-5 ligger varvtalsmässigt som original Type-R och 6an blir en behövlig överväxel vid landsvägskörning. Sommarhjul: Speedline 7x17" i guld med fina 215/45-17 sommardäck (inköpta Augusti 2010, 200mil) Vinterhjul: Vita Compomotive Mo 7,5x17" med 225/45-17 dubbfritt (gått ca 500mil) Bilen är i bra skick, några märken i lacken finns men ingen rost och helhetsintrycket är mycket bra. Mekaniskt sett är bilen i toppskick och bör ses/köras. Levereras givetvis nyservad och nypolerad! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
|
|
Eldehage: Du har svar.
Racerdude: Allt går om man lägger ner lite tid, En krockad GT skulle kunna donera en hel del delar. Dock så är det inte svårt att köra och man vänjer sig snabbt. 2 veckor och det känns lika naturligt som vänsterstyrt. Det är mest min sambo som kör den faktiskt och kan hon som inte alls är bilintresserad lära sig högerstyrt så kan vem som helst. ![]() ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4856 besök totalt |