| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW E39 Bakvagn, bra eller a--s??
|
3 besök senaste veckan (4651 totalt) |
|
Hej gott folk.. Jag har mig en gammal svensk fin klassiker (Denna bil brukar husera vid korvkiosker med fjuniga 18 som börnar runt runt) Ja, det är en Volvo 240 :P I dagsläget sitter det en hembyggd stel axel med klump från en E34 M5 upphängd i trelänk. Funderar nu på att bygga vidare med delad bakvagn istället och har fastnat för BMW E39 p.g.a. dess smidiga konstruktion när det gäller fastsättning i bilen... Har någon erfarenhet av denna bakvagn när det gäller lite bankörning o.s.v?? Tacksam för er expertis... P.s. E30 kommer inte på fråga då den blir svinjobbig att implementera i befintlig konstruktion
_________________ Andreas Karlsson |
||
|
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||
|
Jag tror starkt på e39 bakvagn, den är mycket trevlig att köra (e39an alltså)
Ta från en M5a så har du lamelldiff och kralliga saker i övrigt klart! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Re:
Jo... Jag har läst men tycker inte att det finns några bra svar!?!? Man börjar prata om en massa andra lösningar o.s.v.
_________________ Andreas Karlsson |
||
|
Re:
Kort och koncist... Me like!! Tack för åsikten , det blir nog en sån.. _________________ Andreas Karlsson |
||
|
Tänk på att det är en jäkla spårvidd på en E39a!
Tror det fanns lite mått i nån av de länkade trådarna.. om du vill ha ett annat förslag så säger jag Nissan S13/S14/Skyline, verkar funka så en sådan blir det på min Ascona..
_________________ Mitsubishi Evo TME RS Opel Ascona 400 MVH Emil Olsson |
||
|
Re:
Spårvidden tänkte jag lösa genom att korta bryggan och lämna armarna orörda. Drivaxlarna blir ändå specialbeställda. Låter väl bra för att behålla geometrin, eller?? _________________ Andreas Karlsson |
||
|
Ja, det lär ju funka finfint att göra så
För lite inspiration! http://server.pure-pf.com/phpBB/view _________________ Mitsubishi Evo TME RS Opel Ascona 400 MVH Emil Olsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (4651 totalt) |