| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
BMW M3 3,2 med trasig motor (såld)
|
3229 besök totalt |
|
ursäkta mig jag är ny här så det kan bli lite fel.
ägaren innan mig sa att det va vanos som hade gått sönder och det va nån spricka i motorn . han hade lämnat in den på bilverkstad och dom sa att det inte går och laga den så man måste byta motor. angående chassit varken jag eller gamla ägaren kollat upp den . smällen va inte så hård typ huven , fronten och frontsplåten _________________ zozo |
||||
|
Inte expert på motorras men har köpt ett block från en 3,2 a med vanosras. Det som hade hänt var att när vanos rasar och lossnar så spricker toppen. Gissar att samma sak har hänt här. Motor blocket är av stål och "kan" ha klarat sig. Men toppen måste bytas. Lycka till med försäljningen. Ursäkta lite OT pm mig om jag skall ta väck inlägget.
_________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||
|
om intresse finns så har jag en komplett m3 e36 cab som ska ner i delar. Allt kommer finnas tillgängligt att köpa inom en vecka.
Motor-front-skärmar- osv.. Allt som behövs för att göra denna bil komplett. Ni når mej via sms på 0701-483305 _________________ Albin Petri |
||||
|
|
||||
|
Re:
Romin i inlägget ovanför dig...
Som det brukar heta seriösa ringer! Sen kanske det finns bud på andra platser än rejsa
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
|
Re:
Sorry! Jobbat 16 timmar så huvet spökar lite. :fly:
_________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
|
Re:
slår det sönder så stora stycken av toppen så det inte går att svetsa? farsan körde vanos ras för nått år sen på en 3,2 cab, det hände inget konstigt där. _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
||||
|
Vad är de som packar ihop i vanosen när den rasar som ni säger.
Har bara hört att vanonsen inte skär ihop när den går sönder, utan de är mest oringarna som tar slut och vanosen kan inte nå sina börvärden!? _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||
![]() |
SÄLJES
BMW M3 3,2 med trasig motor (såld)
|
3229 besök totalt |