Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
BMW M3 3,2 med trasig motor (såld)
3229 besök totalt
bmw87
nyköping
Här sen Feb 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
Bmw m3 3,2 med trasig motor (såld)

såld

_________________
zozo
Citera
Rydband
Trelleborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 82



Kan du utveckla "trasig motor" motor lite?

Har du kollat ifall chassit är rakt efter krocken?

_________________
@ndre S@ndbEURrg
Citera
bmw87
nyköping
Här sen Feb 2011
Inlägg: 7


Trådstartare

_________________
zozo
Citera
bmw87
nyköping
Här sen Feb 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
ursäkta mig jag är ny här så det kan bli lite fel.

ägaren innan mig sa att det va vanos som hade gått sönder och det va nån spricka i motorn . han hade lämnat in den på bilverkstad och dom sa att det inte går och laga den så man måste byta motor.
angående chassit varken jag eller gamla ägaren kollat upp den . smällen va inte så hård typ huven , fronten och frontsplåten

_________________
zozo
Citera
RoDe
Sthlm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 553



Re:

A.Rydberg skrev:
Kan du utveckla "trasig motor" motor lite?

Har du kollat ifall chassit är rakt efter krocken?


Vill också ha svar på detta.

_________________
R.Demir
Citera
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 201



Inte expert på motorras men har köpt ett block från en 3,2 a med vanosras. Det som hade hänt var att när vanos rasar och lossnar så spricker toppen. Gissar att samma sak har hänt här. Motor blocket är av stål och "kan" ha klarat sig. Men toppen måste bytas. Lycka till med försäljningen. Ursäkta lite OT pm mig om jag skall ta väck inlägget.

_________________
MVH
Torbjörn Andersson
BMW CS 3615
BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85)
BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage
Citera
Mr Crowbar
Stockholm
Här sen Nov 2009
Inlägg: 215



m3 e36

Laddar på med ett bud då!

10000:- om den har klarat rambenen....



MVH Dennis

_________________
/Dennis Sundberg
BMWSC #667

M3 E30 alpinweiss -90 N/A
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 597



Hur långt har bilen gått?

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 540i xDrive -21
BMW 120i -26
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
albinp3
Linköping
Här sen Feb 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


om intresse finns så har jag en komplett m3 e36 cab som ska ner i delar. Allt kommer finnas tillgängligt att köpa inom en vecka.
Motor-front-skärmar- osv.. Allt som behövs för att göra denna bil komplett.
Ni når mej via sms på 0701-483305

_________________
Albin Petri
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 460



hmmm

bjuder 15000 ;-)

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



Bjuder 17.000 kronor jag hämtar ikväll!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
RoDe
Sthlm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 553



Bjöd han 25 och han tackade nej. Är nog bud på 30+ som gäller.

_________________
R.Demir
Citera
Mr Crowbar
Stockholm
Här sen Nov 2009
Inlägg: 215



förlåt min okunskap men vem har bjudit 25000:-?

_________________
/Dennis Sundberg
BMWSC #667

M3 E30 alpinweiss -90 N/A
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897



Re:

Mr Crowbar skrev:
förlåt min okunskap men vem har bjudit 25000:-?



Romin i inlägget ovanför dig...

Som det brukar heta seriösa ringer! Sen kanske det finns bud på andra platser än rejsa

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Mr Crowbar
Stockholm
Här sen Nov 2009
Inlägg: 215



Re:

kardanaxel skrev:
Mr Crowbar skrev:
förlåt min okunskap men vem har bjudit 25000:-?



Romin i inlägget ovanför dig...

Som det brukar heta seriösa ringer! Sen kanske det finns bud på andra platser än rejsa



Sorry! Jobbat 16 timmar så huvet spökar lite. :fly:

_________________
/Dennis Sundberg
BMWSC #667

M3 E30 alpinweiss -90 N/A
Citera
JG
Billesholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 180



Re:

Torbjörn A skrev:
Inte expert på motorras men har köpt ett block från en 3,2 a med vanosras. Det som hade hänt var att när vanos rasar och lossnar så spricker toppen. Gissar att samma sak har hänt här. Motor blocket är av stål och "kan" ha klarat sig. Men toppen måste bytas. Lycka till med försäljningen. Ursäkta lite OT pm mig om jag skall ta väck inlägget.


slår det sönder så stora stycken av toppen så det inte går att svetsa? farsan körde vanos ras för nått år sen på en 3,2 cab, det hände inget konstigt där.

_________________
2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning

Johan Grönberg
Citera
gory
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 433



Vad är de som packar ihop i vanosen när den rasar som ni säger.
Har bara hört att vanonsen inte skär ihop när den går sönder, utan de är mest oringarna som tar slut och vanosen kan inte nå sina börvärden!?

_________________
Oscar olander - Sthlm
BMW 335i Touring
Citera
SÄLJES
BMW M3 3,2 med trasig motor (såld)
3229 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande