Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Volvo 242 -75.
2186 besök totalt
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
SÄLJES: Volvo 242 -75.

Volvo 242 -75.

10800 mil.

Helt original utöver sänkt, spacers + fälgar och annan ratt invändigt.

Fullt körbar och allt fungerar. Allt i fronten är nytt vad gäller grill och lyktor.

Besiktigad till vintern 2012.

GZK 591.

Skicka PM med nummer för mer info, ringer upp när jag kan pga väldigt konstiga arbetstider.

17500kr eller högstbjudande.












_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 731



Sjukt fin Volvo, hade jaghaft plats hade den varit såld till mig nu.

Dock är den inte helt orginal karossmässigt då det är bytt bakända på den, även stolar/baksäte är utbytt på den till inredningen som kom 1982, även "parkbänkarna" är utbytta mot nyare, gillar dock denna skarpt .

_________________
Per Erik Struve
Lek: Miata MX-5 NB
Bruks: XC60
Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



riktigt najs..
å så nära mitt jobb också, man ser det nästan på några av bilderna! ;-)
Är det 17" fälgar?
Motorn misstänker jag är en b21??

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



hmm enligt reg nr, är det en automat med dragkrok!?
Växellåda: AUTOMAT
Kopplingsanordning : KULA

Verkar inte som den är omreggad efter kroken åkte av å inte ser det ut som det är någon automatlåda idag?

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Stämmer. Ingen krok och manuell.

Har många spekulanter, en arbetskamrat ska kolla på den på fredag.

Efter honom är det två andra i "kö" som säger sig vilja köpa den.

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



å även jag är spekulant..
men har ju nåågra andra bilar, men en gammal fräch volvo är man alltid svag för!
Vi får se hur det går!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Bud på 20.000kr ligger från en kille strax utanför Göteborg.

Dock så är min arbetskamrat först i kön, får inte tag på honom nu men träffar honom imon.

Mvh

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Såld.

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Volvo 242 -75.
2186 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande