| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Köpes: Billig äldre laptop.
|
2629 besök totalt |
|
Har ev en gammal P3 700Mhz med just seriellport, usb, PCMCIA. Funkar och har laddare mm men dock inget fartmonster.
Intressant? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
men antagligen ingen seriell ingång. finns adaptrar usb ---> till seriell som fungerar sisådär med gammla sprut (som jag gissar att TS ska ha det till) och isf så finns nya 10.1" laptops med 2 års garanti på elgiganten för 2390:- min dam har en HP 6732b som är ett år gammal typ. den har seriell. det va en billig budgetdator det oxå. kolla dustin eller sök på blocket efter den datorn. _________________ Sammy Lundin |
||||
|
Re:
Den som DIYautotune säljer fungerar tom under Ubuntu till Tunerstudio |
||||
|
Jag har 3 nästan nya laptops hemma, men ingen har seriell port och jag får de inte att fungera överhuvudtaget med USB adapter! Jag ska ha den tilltänkta burken i garaget endast för att kunna köra Carsoft program med, då vill jag inte ha win 7 heller!
robber, absolut! PM:a priset! Prestanda har noll betydelse!
cat7even, menar du att jag får den om jag hämtar den?! Kan hända att jag ska till uppsala och Stockholm nästa vecka. _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
Re:
Med skit bakom spakarna så funkar det inte! Jag satsar på den enklaste vägen och hoppas få det att fungera!
_________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
Re:
Tycker jag låter som en bra ide! Man ska inte göra det jobbigare än vad det är _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||||
|
Re:
Det jävliga är att ingen av min burkar pc-card plats!
||||
|
Har Ni testat denna? => http://www.dustinhome.se/pd_50100316
Funkar i alla fall klockrent till mitt NIRA I3+ (på en Lenovo T510 med Windows 7). Bara ett tips... /Per-Anders. _________________ Per-Anders Gustafsson |
||||
|
Focus RS, det är just en sån jag har, mest troligt att jag inte lyckats att få det att fungera!
Robbie, jag har tänkte på det men då jag inte har det så TROR jag att det skulle bli dyrare för mig än att köpa en äldre laptop, jag har ingen användning av dockningsstation annars heller! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
Re:
ok. Skumt! Hoppas det löser sig... ja, det kan ju vara SBS. Läser man recensionerna så är ju de flesta nöjda i alla fall...
_________________ Per-Anders Gustafsson |
||||
|
Re:
Det säger jag inte emot!
||||
|
Nu vill ja inte låta som någon besserwisser, men det skall väll "bara" vara att:
1: Installera drivrutiner för sladden (beroende på operativsystem) 2: Ställa in så att den får rätt seriell ports nr, 1,2,3 etc, som sprutet vill ha? Eller..
_________________ J0 han Sahlgr 3n |
||||
|
Löser det sig inte så lägg ett PM till mig, då kanske jag kan få tummen ur och gå ner i källaren och kolla. Rensade ut 5-6 st gamla laptops för ett tag sen, men känner jag mig själv rätt så har jag säkert sparat någon godbit :-)
_________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||
|
Re:
Det är inte jättetrivialt att verifiera att serieporten funkar som den ska, det är ju inte alls sällsynt att folk gnäller på att spruten är trasiga bara för att senare upptäcka att serieporten inte är aktiverad i operativet. Läs på lite och gör ett loopback test innan du ger upp: Tex http://zone.ni.com/devzone/cda/tut/p Innan detta fungerar så är det ju drivrutiner och inställningar som är problemet. Sen gäller det att prata med inställningar som sprutet tycker om (tex 115200,8,N,1). |
||||
|
Jag är tacksam för alla tips!
Edit: när jag tänker efter blir osäkrert på om jag har gjort detta (eller om jag gjort det rätt): 2: Ställa in så att den får rätt seriell ports nr, 1,2,3 etc, som sprutet vill ha? Vill någon beskriva det lite enkelt hur man gör så jag kan verifera det?
||||
![]() |
SÄLJES
Köpes: Billig äldre laptop.
|
2629 besök totalt |