Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (24226 totalt) |
Jo jag såg... (Fast det ligger nå't i det även om man inte sett Top Gear...) ![]() |
||||||||
|
||||||||
Alfa/Fiat/Lancia/Ferrari/Maserati äger inga V6:or längre. En Ford-6:a skulle kännas galet fel. ![]() och ljudet? Tjaa, den borde låta ungefär så här (efter 25 minuter): http://www.tv8play.se/play/241586/?a _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
[quote="Jörgen (Jet)
Alfa/Fiat/Lancia/Ferrari/Maserati äger inga V6:or längre. En Ford-6:a skulle kännas galet fel. ![]() Nja, Pentastar V6 med Multiair finns nog på någon estetiskt korrekt lagerhylla inom R&D. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||
Intressant... Först lägger man, i takt med ökande medel, allt större pengar på kvalitet och prestanda för att slipp onödigt strul - men vad händer sedan...?
![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||
Tja, kul att fler förstår att en riktig bil inte väger mer än 1000 kg.
Designen har jag svårt att bestämma vad jag tycker oom. Lite Alfa, lite Lotus, lite Ferrari. Inte den fulaste i i genren, men allmänt är jag inte så mycket för designtrenden hos de senaste av dagens sportbilar. Lacken gillar jag. Kul att matt lack blivit en trend, minns ett långloppsteam som harvade runt med mattgråa bilar redan för tio år sedan. ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Ni ville väl bara se ut som era flygande förebilder. ![]() ![]() Själv har jag bara gjort mig skyldig till mattsvart motorhuv på rally 131:an. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
Jo det gick ju åt lite JAS inspiration för att sätta skräck i konkurrenterna, som först skrattade åt dårarna som körde diesel...
![]() Svart huv = rally Fiat 131 = kult i rally ![]() ![]() Stod och dreglade över Thelins äkta 131 Abarth i MSr förra året. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Eller alla som kommer ihåg Brera konceptbilen som var baserad på en Maserati 3200GT men blev en helt vidrig FWD bil som vägde 1800Kg... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (24226 totalt) |