Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya numret av tidningen Automobil
1, 2   >>
4120 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nya numret av tidningen Automobil

I nya numret:

FART PARTY




Kan betyda lite olika saker
















ok, det handlade om orsa Speed Weekend och Bonneville Flats och det var inget mellanslag mellan FART och PARTY, dvs det var FARTPARTY och var på svenska. Tror jag



Massa om P1800 thumbs up

Cool som attan, väldigt udda och vacker... nåja... Autobleu Mille Milles -54

Hot hatches som f*n: Audi RS3, Citroen DS3, Mini Cooper S, Audi A1

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13372

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Nya numret av tidningen Automobil

Magnus Thomé skrev:
Cool som attan, väldigt udda och vacker... nåja... Autobleu Mille Milles -54

Übercool.

Vill ha! thumbs up



_________________

Rice and shine
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Tycker tyvärr att tidningen har blivit sämre. Nästan bara nya bilar som testas, mindre entusiastbilar, mindre banåka artiklar och mindre från egna galleriet (där man tidigare har läst om herrarnas bilar bl a). Nu liknar den mer Auto Motor Sport.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7235

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Nya numret av tidningen Automobil

Magnus Thomé skrev:
FARTPARTY och var på svenska. Tror jag

Tror du ja!

Mr C skrev:
Tycker tyvärr att tidningen har blivit sämre. Nästan bara nya bilar som testas, mindre entusiastbilar, mindre banåka artiklar och mindre från egna galleriet (där man tidigare har läst om herrarnas bilar bl a). Nu liknar den mer Auto Motor Sport.

Det tycker jag med. Nu har ju AMS till och med importerat Automobils fotograf.
Vi ska nog få in både mer entusiastbilar och mer eget skräp snart...

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re: Nya numret av tidningen Automobil

Kraniel skrev:
Magnus Thomé skrev:
FARTPARTY och var på svenska. Tror jag

Tror du ja!

Mr C skrev:
Tycker tyvärr att tidningen har blivit sämre. Nästan bara nya bilar som testas, mindre entusiastbilar, mindre banåka artiklar och mindre från egna galleriet (där man tidigare har läst om herrarnas bilar bl a). Nu liknar den mer Auto Motor Sport.

Det tycker jag med. Nu har ju AMS till och med importerat Automobils fotograf.
Vi ska nog få in både mer entusiastbilar och mer eget skräp snart...


Alla nummer som går under beteckningen "numret som Kraniel skev (allt i)" är bäst thumbs up

Men allvarligt, det är attans berg o dalbana med tidningen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13372

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En 150-sidors rejsa.nu trackday-special utgåva kanske kunde va nå't...

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hmmmm.... hostile takeover!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314



Jag kan se rubrikerna framför mig:

Steffe kör så alla rodnar och Magnus kör tys(k)t

Jörgen har en konstig hatt

Falks vs DHL

Terrängkörningsspecial med Skogsmulle

Därför ÄR Hyundai Atos bästa sportbilen

Dude rör Önos bakdel...


Det kan bli ett bra nummer, jag känner det på mig.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13372

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Jörgen (Jet) skrev:
Jag kan se rubrikerna framför mig:

Steffe kör så alla rodnar och Magnus kör tys(k)t

Jörgen har en konstig hatt

Falks vs DHL

Terrängkörningsspecial med Skogsmulle

Därför ÄR Hyundai Atos bästa sportbilen

Dude rör Önos bakdel...


Det kan bli ett bra nummer, jag känner det på mig.


Åsså naturligtvis OT-sidor med scary content som måste sprättas ala gamla Fibban (eller i vilken blaska det nu var).

_________________

Rice and shine
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Re:

Mr C skrev:
Tycker tyvärr att tidningen har blivit sämre. Nästan bara nya bilar som testas, mindre entusiastbilar, mindre banåka artiklar och mindre från egna galleriet (där man tidigare har läst om herrarnas bilar bl a). Nu liknar den mer Auto Motor Sport.


Min prenumeration gick ut för ett år sen ungefär och har inte fått tummen ur att skaffa nytt, köpte ett lösnummer förra veckan och konstaterade precis samma sak, massa nya tramsbilar. Vart är de härliga 15 sidor långa artiklarna om racingklassiker? vart tog banåka artiklarna vägen?

Nej det blir ingen prenumeration förrens Automobil kommer tillbaka på spåret.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2487



Jag fick mitt nya nr förstört av posten hur klagar man ?

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4775



Re:

krister Andersson skrev:
Jag fick mitt nya nr förstört av posten hur klagar man ?

Du ringer till prenumerationsavdelningen så får de skicka ett nytt exemplar.


.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3296



Re:

krister Andersson skrev:
Jag fick mitt nya nr förstört av posten hur klagar man ?


Då är vi två, kom fram skrynklig

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hoppas på något galet reportage om en bedagad Önos som ska köra i MX-5 Cupen i sin jakt på den bästa asfaltsaften

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7235

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

ThomasT skrev:
krister Andersson skrev:
Jag fick mitt nya nr förstört av posten hur klagar man ?

Du ringer till prenumerationsavdelningen så får de skicka ett nytt exemplar.

thumbs up eller mailar automobil at pressdata punkt se. Funkar inte det, hör av dig.

Fastlane skrev:
Nej det blir ingen prenumeration förrens Automobil kommer tillbaka på spåret.

Jag får väl återkomma när vi gjort det.

Magnus Thomé skrev:
Hoppas på något galet reportage om en bedagad Önos som ska köra i MX-5 Cupen i sin jakt på den bästa asfaltsaften

Gissa om det kommer i en tidning nära dig!
Utan Bisting hade det förstås aldrig gått, jag tror att han just räddat hela projektet. Och nu finns det mycket kul att skriva om, och ännu mer kommer! Måste anmäla mig till serien också, och skaffa vagnbok.

Kanske bra, jag gillar ju att skriva. I det senaste numret blev det nästan inga texter alls av reporter Östlund på grund av akuta sjukdomsfall i familjen mitt i själva arbetet innan deadline. Med det föll ju också halva tidningens arbetsstyrka bort.

Jag hade ursprungligen skrivit om bin och asfaltshonung i den där Miataartikeln i Automobil 6.10, men eftersom Calle skrivit nästan samma sak i någon annan av sina artiklar så ändrades det någonstans i redigeringen. Rolleyes!

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Men jag minns tydligt(?) jakten på asfaltsaft i en Miataartikel?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Tips till Kraniel & Co
Ta med kamrera o block och lägg upp en resplan med rejsas biltråd som utgångspunkt.
Leta upp alla härliga projekt, allt från cad-filer och en hög rör till körklara projekt.
Besök minst en trackday eller klubbrace per nummer.
Bygg en club/trackdayracerracer från schratch, för roadsport. eget chassi, egna hjulställ etc, en läsartävling avgör karossdesignen.
Drivlinan kan antingen vara llo tech/lo cost med mycket hh/krona eller udda lösning t.ex. en lagom tunad 2 liters diesel i en bil med design inspirerad av Auid R10.
Skriv om både utveckling design och bygge och rapportera hur bra det blev på banorna.
Gör utflykter i racing/sporvagnshistoiren, bilarn,a förararna, banorna. Dagens förvaltare av dessa bilar etc.
Ta in Jan Jörmark och låt honom skriva om nedlagda och övergivna racerbanor i ett makroperspektiv.
När någon ny könlös o kolfibrig sportbilswannabe introduceras på marknaden, låt den gå en rond mot en föregångare eller förebild. Har någon gjort ett test mellan Lotus Elan och MX5? eller Opel GT a la 60-tal mot 2000 tal? (jag läser vädligt lite om moderna sportbilar, så det är kanske (troligen) redan gjort?

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Bosse L skrev:
Tips till Kraniel & Co
Ta med kamrera o block och lägg upp en resplan med rejsas biltråd som utgångspunkt.
Leta upp alla härliga projekt, allt från cad-filer och en hög rör till körklara projekt.
Besök minst en trackday eller klubbrace per nummer.
Bygg en club/trackdayracerracer från schratch, för roadsport. eget chassi, egna hjulställ etc, en läsartävling avgör karossdesignen.
Drivlinan kan antingen vara llo tech/lo cost med mycket hh/krona eller udda lösning t.ex. en lagom tunad 2 liters diesel i en bil med design inspirerad av Auid R10.
Skriv om både utveckling design och bygge och rapportera hur bra det blev på banorna.
Gör utflykter i racing/sporvagnshistoiren, bilarn,a förararna, banorna. Dagens förvaltare av dessa bilar etc.
Ta in Jan Jörmark och låt honom skriva om nedlagda och övergivna racerbanor i ett makroperspektiv.
När någon ny könlös o kolfibrig sportbilswannabe introduceras på marknaden, låt den gå en rond mot en föregångare eller förebild. Har någon gjort ett test mellan Lotus Elan och MX5? eller Opel GT a la 60-tal mot 2000 tal? (jag läser vädligt lite om moderna sportbilar, så det är kanske (troligen) redan gjort?

Ett trovärdigt recept på framgång IMHo!
Däremot att gå mot att göra en svennigare variant av tidningen Gran Turismo tror jag inte på

_________________
Magnus Thomé
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Re:

Bosse L skrev:
Tips till Kraniel & Co
Ta med kamrera o block och lägg upp en resplan med rejsas biltråd som utgångspunkt.
Leta upp alla härliga projekt, allt från cad-filer och en hög rör till körklara projekt.
Besök minst en trackday eller klubbrace per nummer.
Bygg en club/trackdayracerracer från schratch, för roadsport. eget chassi, egna hjulställ etc, en läsartävling avgör karossdesignen.
Drivlinan kan antingen vara llo tech/lo cost med mycket hh/krona eller udda lösning t.ex. en lagom tunad 2 liters diesel i en bil med design inspirerad av Auid R10.
Skriv om både utveckling design och bygge och rapportera hur bra det blev på banorna.
Gör utflykter i racing/sporvagnshistoiren, bilarn,a förararna, banorna. Dagens förvaltare av dessa bilar etc.
Ta in Jan Jörmark och låt honom skriva om nedlagda och övergivna racerbanor i ett makroperspektiv.
När någon ny könlös o kolfibrig sportbilswannabe introduceras på marknaden, låt den gå en rond mot en föregångare eller förebild. Har någon gjort ett test mellan Lotus Elan och MX5? eller Opel GT a la 60-tal mot 2000 tal? (jag läser vädligt lite om moderna sportbilar, så det är kanske (troligen) redan gjort?


Där har vi en tidning jag skulle köpa thumbs up thumbs up

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Lars H
Hörby
Här sen Okt 2005
Inlägg: 108



om Automobil gör som Bosse L föreslår så
lovar jag att jag ska bli prenumerant igen !
Dessutom gärna fler artiklar av tekn dr Fredrik
Westin. Hans alster om Berömda Motorer är
mycket läsvärda. Och välskrivna.
Gärna också artiklar som jämför prestandaskillnad
mellan en standard och en uppgraderad bil.

hälsn

_________________
Lars Hansson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20322



Re:

Lars H skrev:
Gärna också artiklar som jämför prestandaskillnad
mellan en standard och en uppgraderad bil.
Shh, den sanningen vill många annonsörer behålla hemlig...

"Uppgraderad" är ju subjektivt, eller hur (annars så behövs det ju ingen jämförelse, en uppgraderad bil är i så fall den som är "bättre")?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Nya numret av tidningen Automobil
1, 2   >>
4120 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande