| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nya numret av tidningen Automobil
|
1, 2 >> 4120 besök totalt |
|
Nya numret av tidningen Automobil
I nya numret: FART PARTY
Kan betyda lite olika saker
ok, det handlade om orsa Speed Weekend och Bonneville Flats och det var inget mellanslag mellan FART och PARTY, dvs det var FARTPARTY och var på svenska. Tror jag
Massa om P1800 Cool som attan, väldigt udda och vacker... nåja... Autobleu Mille Milles -54 Hot hatches som f*n: Audi RS3, Citroen DS3, Mini Cooper S, Audi A1 _________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re: Nya numret av tidningen Automobil
Übercool.
Vill ha!
|
||||||||
|
Tycker tyvärr att tidningen har blivit sämre. Nästan bara nya bilar som testas, mindre entusiastbilar, mindre banåka artiklar och mindre från egna galleriet (där man tidigare har läst om herrarnas bilar bl a). Nu liknar den mer Auto Motor Sport.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||||||
|
Re: Nya numret av tidningen Automobil
Tror du ja!
Det tycker jag med. Nu har ju AMS till och med importerat Automobils fotograf. Vi ska nog få in både mer entusiastbilar och mer eget skräp snart... |
||||||||
|
Re: Nya numret av tidningen Automobil
Alla nummer som går under beteckningen "numret som Kraniel skev (allt i)" är bäst Men allvarligt, det är attans berg o dalbana med tidningen
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
|
||||||||
|
Jag kan se rubrikerna framför mig:
Steffe kör så alla rodnar och Magnus kör tys(k)t Jörgen har en konstig hatt Falks vs DHL Terrängkörningsspecial med Skogsmulle Därför ÄR Hyundai Atos bästa sportbilen Dude rör Önos bakdel... Det kan bli ett bra nummer, jag känner det på mig. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
|
Re:
Åsså naturligtvis OT-sidor med scary content som måste sprättas ala gamla Fibban (eller i vilken blaska det nu var).
|
||||||||
|
Re:
Min prenumeration gick ut för ett år sen ungefär och har inte fått tummen ur att skaffa nytt, köpte ett lösnummer förra veckan och konstaterade precis samma sak, massa nya tramsbilar. Vart är de härliga 15 sidor långa artiklarna om racingklassiker? vart tog banåka artiklarna vägen? Nej det blir ingen prenumeration förrens Automobil kommer tillbaka på spåret. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||||
|
Re:
Du ringer till prenumerationsavdelningen så får de skicka ett nytt exemplar. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
|
Re:
Då är vi två, kom fram skrynklig
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
|
Re:
Jag får väl återkomma när vi gjort det.
Gissa om det kommer i en tidning nära dig!
Utan Bisting hade det förstås aldrig gått, jag tror att han just räddat hela projektet. Och nu finns det mycket kul att skriva om, och ännu mer kommer! Måste anmäla mig till serien också, och skaffa vagnbok. Kanske bra, jag gillar ju att skriva. I det senaste numret blev det nästan inga texter alls av reporter Östlund på grund av akuta sjukdomsfall i familjen mitt i själva arbetet innan deadline. Med det föll ju också halva tidningens arbetsstyrka bort. Jag hade ursprungligen skrivit om bin och asfaltshonung i den där Miataartikeln i Automobil 6.10, men eftersom Calle skrivit nästan samma sak i någon annan av sina artiklar så ändrades det någonstans i redigeringen. Rolleyes! |
||||||||
|
Tips till Kraniel & Co
Ta med kamrera o block och lägg upp en resplan med rejsas biltråd som utgångspunkt.
Leta upp alla härliga projekt, allt från cad-filer och en hög rör till körklara projekt. Besök minst en trackday eller klubbrace per nummer. Bygg en club/trackdayracerracer från schratch, för roadsport. eget chassi, egna hjulställ etc, en läsartävling avgör karossdesignen. Drivlinan kan antingen vara llo tech/lo cost med mycket hh/krona eller udda lösning t.ex. en lagom tunad 2 liters diesel i en bil med design inspirerad av Auid R10. Skriv om både utveckling design och bygge och rapportera hur bra det blev på banorna. Gör utflykter i racing/sporvagnshistoiren, bilarn,a förararna, banorna. Dagens förvaltare av dessa bilar etc. Ta in Jan Jörmark och låt honom skriva om nedlagda och övergivna racerbanor i ett makroperspektiv. När någon ny könlös o kolfibrig sportbilswannabe introduceras på marknaden, låt den gå en rond mot en föregångare eller förebild. Har någon gjort ett test mellan Lotus Elan och MX5? eller Opel GT a la 60-tal mot 2000 tal? (jag läser vädligt lite om moderna sportbilar, så det är kanske (troligen) redan gjort? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
|
Re:
Ett trovärdigt recept på framgång IMHo! Däremot att gå mot att göra en svennigare variant av tidningen Gran Turismo tror jag inte på
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re:
Där har vi en tidning jag skulle köpa _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||
|
om Automobil gör som Bosse L föreslår så
lovar jag att jag ska bli prenumerant igen ! Dessutom gärna fler artiklar av tekn dr Fredrik Westin. Hans alster om Berömda Motorer är mycket läsvärda. Och välskrivna. Gärna också artiklar som jämför prestandaskillnad mellan en standard och en uppgraderad bil. hälsn _________________ Lars Hansson |
||||||||
|
Re:
"Uppgraderad" är ju subjektivt, eller hur (annars så behövs det ju ingen jämförelse, en uppgraderad bil är i så fall den som är "bättre")? |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Nya numret av tidningen Automobil
|
1, 2 >> 4120 besök totalt |
