Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2391 besök totalt |
Firar 50-årsjubileum med att bygga ytterliger 15 bilar. 101 bilar tillverkades förra gången. Men vad är det för bil?
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
|
||
ooOPS! När skall man lära sig att söka först... ![]() Japp, Melkus RS1000. Wartburg-motor och den var från DDR. Melkus _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Alltid kul att hissa uddabiltrådar. Yuri Gagarin hade en...
Då ![]() Nu MELKUS RS2000 ![]() http://www.melkus-sportwagen.de/ _________________ Jörgen Eriksson |
||
Är inte Yuri Gagarins bil en Matra Djet? Men både den och Melkusen är riktigt tuffa bilar. Vill ha! _________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||
Jo det tror jag bestämt det är. En Djet. ![]() Tror det var Simons som lurade Görg... |
||
Korrekt! Chassi och motor från Elise! Fast den motorn finns inte längre i tillverkning. @Jörgen (Jet): oj, vilket trådlyft... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
tycker den vart snygg på något sätt. fast nu är jag även född i DDR ![]() _________________ Philipp Klement |
||
Jag är född i Saabstaden Trollhättan och tycker Melkus är en av de tuffaste bilarna som byggts.
Kanske det beror på att det sitter en riktig motor = 2-takt i den? En signalorange eller skrikgrön vore en dröm på glassätarutflykter på gata och på bana i historic racing. En favorit som ajg gillat sedan jag såg den i ett reportage från någon bilsalong runt 1970 sådär.. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
[quote="Niklas Larsson"]
Ser ut som en Matra Djet. Borde passat Gagarin perfekt, då Matra egentligen byggde raketer och robotar i Frankrike, innan dom för en kort stund hamnade i bilbrancshen, troligen för att dom precis som Saab kände ett behov av fler ben än bara militär produktion. of topic: Något vi tackar extra för, då den enda motor som ens var i närheten av att överrösta vår 2-taktare på Le Mans Classic var just Matras V12:a. Men bygger man överljudsfarkoster vet man att de ska låta lite. Antagligen därför bilar som Ferrari, BMW och Porsche låter lite fjuttigt i sammanhanget ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2391 besök totalt |