Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 4295 besök totalt |
Re: 2011 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX
Ser ju bra ut för Red Bull men allt kan ju hända. Vettel och Webber snabbast på 1:a träningen men det brukar inte betyda så mycket då inte alla kör kvalsimulering heller. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
JAG iaf hoppas på totalras för Red Bull
![]() Inte för att vara den som är den men det behövs för mästerskapet. Mclaren så klart. Men även andra borde kunna va med. Nån underdog likt "baguettemärket" får gärna vara med! ![]() Eller varför inte Kobayashi med sin Sauber(önsketänkande).... ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
2004 var min höjdarsäsong när Schumi var överlägsen, hittills i år gissar jag att de som hejar på Vettel är superglada. Varför är det så fult att en förare eller ett team är bäst? Varför ska det totalrasa för att mästerskapet ska bli tight? Är väl upp till de andra att jobba hårt som f*n för att gå i kapp istället enligt mitt tycke, hejar på Schumi än och kommer så att göra även om bilen är rutten just nu. Merca lär jobba häcken av sig för att få bilen snabbare och så ska det vara, inte att de ska vinna pga att andra kör sönder hela tiden...kan tipsa om Nascar om man vill ha tight mästerskap
![]() |
||||
Re:
Jaa du varför ![]() och är det verkligen fult?? Eller är det bara det att det är sååå jäkla tråkigt med samma vinnare hela tiden. I red bulls fall är det väl vinst eller totalras som gäller. Du som följer F1 borde ju med förra säsongens facit veta just detta. De vinner eller rasar eller kraschar eller gör bort sig. Mest vinner iofs ![]() Så klart vet vi ju alla att Vetteltrasan är helt överlägsen just nu. Men att som du säger att det är kul att han vinner hela tiden det får du nog tycka själv. Jag beundrar Vettel men det är lika förbenat trist att han dominerar. Tyvärr för din del får nog Skomakarn hålla till i de nedre regionerna ett tag till. Åtminstånde till Merc får utveckla den nya bilen eller bygga en ny. Han har det inte lätt just nu med allt. I övrigt jobbar de andra förhoppningsvis arslet av sig för att komma ikapp och förbi. Utom Ferarri som ska "kopiera" red bull som det skrivs , kopior är ju bara som bäst ikapp nummer 1. Tycker du är ganska tråkig i din syn på det hela(no personal offence). Men alla får tycka olika , jag gillar när det är ovisst. Gärna får mina favoriter vinna men bara det är spännande. Gillar när det plödsligt förändras , väder , däck , banor mm. Det är då den vassate hjärnan kan ta avgörande beslut. Vettel ÄR en av dessa skall sägas. ![]() Gillade Skomakarn i början åxå. Gillade Vettel i början åxå. Båda har samma vinnarinstinkt! Men de båda verkar lika osympatiska pga detta. Men JUST detta är det ju som gör en vinnare , de focuserar på SIG och sina chanser att vinna. Varför inte BTCC om man vill följa ett tajt mästerskap ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Är jag tråkig i min syn? Kollat på F1 sen jag var 6 år, dvs från 1974. Du gillar när det är ovisst? Citat: JAG iaf hoppas på totalras för Red Bull ![]() Till topic, hoppas att den som är snabbast och har bästa bilen vinner loppet på söndag vem det nu blir ![]() |
||||
Jag håller med Lillen, jag offrar gärna min egen favorit bara jag får se ett bra race.
Jag skulle till och med kunna vara glad om Schumi, Alonso eller Vettel skulle vinna, men då måste det vara ett väldigt bra race ![]() _________________ Gerhard Petersson |
||||
Re:
+1 hade dom satt på dom mjuka däcken hade det gått bra....dom räknade nog inte med att alla andra skulle vara så snabba.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Vilken total utklassning!
![]() Ang. föregående talare tycker jag att det är konstigt att "offra sin favorit" för bättre rejs. Jag håller på Vettel och hoppas han vinner varje rejs i år, det behöver ju inte betyda att jag är tråkig och inte gillar tight racing. Mycket kan ju fortfarande hända bakom förstaplatsen. Har aldrig gillat Schumacher och jag höll på Villenueve, Mika och Kimi när det begav sig men jag anklagade aldrig Schumachers fans att vara tråkiga... _________________ Anders Igelström |
||||
Det är nog dags för Schumi att inse att han borde fortsatt vara pensionär. Bilen är det inget större fel på vad det verkar. Hans miss i kvalet såg ut att bero på handhavandet.
Vettel har bra material och kör bra så det är bara att njuta av framfarten. Ska de andra ifatt ska de göra det på egna meriter och inte på haverier. Jag tycker för övrigt att Petrov borde ha tvingats offra däcken när hans bil gav upp. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ska vi bestämma detta genom att jämföra vem som kollat längst
![]() Blir lite som "min pappa är starkare än din pappa"...... Vet inte när jag började kolla på F1 faktiskt. Men jag har lite vaga minnen sedan kraschen på Monza när en känd svensk dog. Skit samma jag måste ju få tycka vad jag vill och ni andra åxå då detta är vad suporters gör. Skrev att JAG tycker det sättet är lite tråkigt när en person vinner hela året. OCH JA jag tycker det , F1 väcker känslor tydligen som fotboll eller bridge ![]() JAG har tyvär inget team jag håller fanatiskt på ![]() Det ändras lite genom åren faktiskt ![]() Gillar en "underdog"! ![]() Rätta mig här om jag har fel men vem har skrivit något om att offra sin favorit? INTE JAG iaf , hitta på får du göra själv som skrev det ![]() ![]() Men JAG tycker lika fullt det är spännande när det är ovisst. OCH JA rasar det för t.ex Red Bull så blir det ovisst för de är jsut nu överlägsna. Detta medför att någon av de jagande får chansen att vinna , mer rätt kanske det inte är. Men är F1 rättvist med Bernie och de andra som styr , vänta bara tills han får "regn" i varje rejs ![]() Inget illa ment , det kommer bli problem för de andra senare under säsongen. Det jämnar nog ut sig. Vill minnas att MÅNGA här på rejsa dömde ut Button t.ex och Brawnstallet under deras vinstsäsong. Tyckte de var tråkiga och överlägsna men jublade när de gick troll i slutet av året. Är det mer rätt när de går sämre för ett team som inte är "ert" team? Nää svara gärna men kasta inte sten i glashus ![]() Hoppas åxå på ett spännande rejs imorgon och det gör vi nog alla. De senaste säsongerna har ju varit kanonspännande trots att Skomakaren inte varit med. Det lär nog bli spännande även om Vettel är med eller inte. Tur då att vi får tycka fritt ![]() EDIT: Ber verkligen om ursäkt om jag stött mig med någon. Tror inte att vi vill kasta skit på varandra , spänningen är ju det vi vill se. Sedan att det lätt kan missuppfattas det jag skrev förstår jag. Men ovissheten lockar , tyvärr kanske på fel sätt. OK!? ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Instämmer. Kolla på Rosberg. Har sagt detta sedan första stund. Nico var/är bättre än Skomakaren baserat på 2010 år resultat. Förra säsongen tog Nico ganska precis dubbla poängen mot Skon. Det vore dock kul om Skon fick lite framgång. INTE alls kul när en legend måste ha en tid som nu. Legender ska sluta på topp vill man ju. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
+1 ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
Nu var det inte Lillen som sa att han offrade sin favorit utan jag
![]() och jag ser hellre t.ex en match som Tre kronor förlorar i suddendeath än en dom vinner med 10-0. Men givet viss är ju det bästa när dom vinner i suddendeath ![]() _________________ Gerhard Petersson |
||||
Re:
Det är väl helt enkelt så att han har svårt att sluta har man kört F1 större delen av sitt liv så är det nog inte så lätt att lägga av. Han försökte sig på lite MC för att sitlla abstnensen men det funkde tydligen inte ![]() Så nu är han tack vare goda kontakter med mercedes tillbaka i leken & gör det han tycker är roligast _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Vettel gjorde ju hur som helst processen kort.
Snacka om total utklassning i kvalet. Tycker de var synd om Petrov faktiskt. Känns inte alls som hans fel att det blev stopp just där. Toro Rosso är starka. ![]() DiResta kanon. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 4295 besök totalt |