Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |
Det finns inte så många enkla sätt att få 4wd till en Saab 900/9-3. Två alternativ används idag (tror jag?) 1. En rallycross-9-3:a kör med delar från 4wd-prototyper från gamla 9000 2. Pikes Peak-bilen har en helt annan bottenplatta... Den är _något_ bredare än en vanlig 9-3a Men, det går nog om man vill. Allt kan gå om man vill... Utom riktigt små barn. ![]() Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Ja Magnus förklarade ju rätt bra.... Det är mycket jobb mm.. Sen väger ju 4wd.... ![]() oki.. Då vet man vad MPV är då.. Men inte en chans att det går att åka 10or med fwd o 1300kg oavsätt om det är "Kungen-av-alla-optimala-inställningar" som varit i farten.... ![]() Simma lungt.. ![]() Mvh Robban.. _________________ Robert Uhr. |
||||
Lennart Mäkinen>
För info. Enligt de flesta räknestickor så krävs det ca 450-460hk att åka en hög 10:a (räknade på 10.9999999) Detta är med ett optimalt chassie, ej framhjulsdriven. 380hk räcker till 11.7s med optimalt chassie, ej framhjulsdriven. Mvh Sasse _________________ Magnus Uhr Kungstensvägen 19 61691 Åby 070 3747441 |
||||
För att spinna vidare lite på 4WD-diskussionen. Jag är först och främst inte alls insatt i Saab-prylar, men det lilla jag har hört så är ju Saab och Opel besläktade och Opel Vectra har ju funnits som 4WD. Kanske använda något därifrån?
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Ja, det skulle vara Calibran då..De är identiska på många ställen,, men om "paketet" passar eller ej vette tusan.. Det är iallafall ingen operation jag kommer genomföra.. _________________ Robert Uhr. |
||||
Lite OT, men vem av grabbarna Uhr var det som åkte en fruktad C-ascona (vit 4d sedan) för några år sedan i stockholms området?
Jag kan lägga till mig i listan av dom som blivit av torkad ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ehh.. ingenting som jag känner igen.. Men tvivlar lite på att brorsan skulle gjort det också..Men man vet aldrig. Ska fråga... /Robban. _________________ Robert Uhr. |
||||
ok, om jag minns rätt så hade den reg nr "UHRKUL" ![]() Det var därför jag trodde att det var en er som hade den. /Peter W _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Hahaha.. fräsig skylt..... ![]() Nä,, det är ingen av oss som är skylldiga till det.. ![]() Mvh Rob. _________________ Robert Uhr. |
||||
Det står faktiskt i slutet av filmen ![]() Awol one & daddy kev - souldoubt Grymt skön låt! ![]() |
||||
Kan de ha varit Robban som jobbade på Enem för några år sedan MVH Joakim Svenhard _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||||
En liten inflikning bara. Om du nu är helt övertygad om att det skulle gå att köta 10a under de förutsättningarna - Upp till bevis. Bygg en FWD med 380hk - 1300kg och kör 10 på 402m. Ända sättet att bevisa om du har rätt eller fel Lennart. _________________ Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |