| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Robert Uhr's Saab
|
8389 besök totalt |
Det finns inte så många enkla sätt att få 4wd till en Saab 900/9-3. Två alternativ används idag (tror jag?) 1. En rallycross-9-3:a kör med delar från 4wd-prototyper från gamla 9000 2. Pikes Peak-bilen har en helt annan bottenplatta... Den är _något_ bredare än en vanlig 9-3a Men, det går nog om man vill. Allt kan gå om man vill... Utom riktigt små barn.
Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Ja Magnus förklarade ju rätt bra.... Det är mycket jobb mm.. Sen väger ju 4wd....
oki.. Då vet man vad MPV är då.. Men inte en chans att det går att åka 10or med fwd o 1300kg oavsätt om det är "Kungen-av-alla-optimala-inställningar" som varit i farten....
Simma lungt..
Mvh Robban.. _________________ Robert Uhr. |
||||
|
Lennart Mäkinen>
För info. Enligt de flesta räknestickor så krävs det ca 450-460hk att åka en hög 10:a (räknade på 10.9999999) Detta är med ett optimalt chassie, ej framhjulsdriven. 380hk räcker till 11.7s med optimalt chassie, ej framhjulsdriven. Mvh Sasse _________________ Magnus Uhr Kungstensvägen 19 61691 Åby 070 3747441 |
||||
|
För att spinna vidare lite på 4WD-diskussionen. Jag är först och främst inte alls insatt i Saab-prylar, men det lilla jag har hört så är ju Saab och Opel besläktade och Opel Vectra har ju funnits som 4WD. Kanske använda något därifrån?
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Ja, det skulle vara Calibran då..De är identiska på många ställen,, men om "paketet" passar eller ej vette tusan.. Det är iallafall ingen operation jag kommer genomföra.. _________________ Robert Uhr. |
||||
|
Lite OT, men vem av grabbarna Uhr var det som åkte en fruktad C-ascona (vit 4d sedan) för några år sedan i stockholms området?
Jag kan lägga till mig i listan av dom som blivit av torkad
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ehh.. ingenting som jag känner igen.. Men tvivlar lite på att brorsan skulle gjort det också..Men man vet aldrig. Ska fråga... /Robban. _________________ Robert Uhr. |
||||
ok, om jag minns rätt så hade den reg nr "UHRKUL" Det var därför jag trodde att det var en er som hade den. /Peter W _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Hahaha.. fräsig skylt.....
Nä,, det är ingen av oss som är skylldiga till det..
Mvh Rob. _________________ Robert Uhr. |
||||
Det står faktiskt i slutet av filmen
Awol one & daddy kev - souldoubt Grymt skön låt!
|
||||
Kan de ha varit Robban som jobbade på Enem för några år sedan MVH Joakim Svenhard _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||||
En liten inflikning bara. Om du nu är helt övertygad om att det skulle gå att köta 10a under de förutsättningarna - Upp till bevis. Bygg en FWD med 380hk - 1300kg och kör 10 på 402m. Ända sättet att bevisa om du har rätt eller fel Lennart. _________________ Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Bilder o videos
Film: Robert Uhr's Saab
|
8389 besök totalt |