Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Golf kör om Porsche 997. På utsidan i karusellen :)
1 besök senaste veckan (4919 totalt)
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Nu är det i och för sig ingen standard-Golf. 440 hk och fyrhjulsdrift. Men ändå... Den har tydligen gjort varvet på 8.37

http://youtu.be/vY9utHcr8yE

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

02Mattias skrev:
Nu är det i och för sig ingen standard-Golf. 440 hk och fyrhjulsdrift. Men ändå... Den har tydligen gjort varvet på 8.37

http://youtu.be/vY9utHcr8yE

VW:s fabriksbil som ska köra 24-timmars på ringen i sommar.
Litet förtydligande bara, om bilen gått runt på 8.37 måste det i så fall avse VLN-sträckningen, inte bara Nordslingan... thumbs up

PJ122s
Karlskoga
Här sen Nov 2009

om jag körde possen i det läget skulle jag sätta ut en annons på blocket när jag kom hem

Da Nang
Här sen Okt 2004

Det är dessutom en kremer påsse...

Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005

Linköping
Här sen Jun 2004

LindStyling skrev:
Den låter potent!

http://www.youtube.com/watch?v=tMytT4Sokew

Turbofemma låter gött!

Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Haha Vilken cool omkörning! Snacka om att det brinner inne i kremer hjälmen efter den... thumbs up

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Underbar omkörning och turbo 5:a är ju inte fel det heller

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

PJ122s skrev:
om jag körde possen i det läget skulle jag sätta ut en annons på blocket när jag kom hem

Man måste ju ta i beaktande att Golfen är fyrhjulsdriven och det är inte Possen!

Värnamo
Här sen Jul 2004

Helfräckt och dom visar samtidigt att det är det ända spåret du kan hålla med en ny golf gti

Samma spår som jag fick köra med min seat leon cupra r pga att det inte går att koppla ur esp.

samma gäller golf gti och golf R

Kör du man ner i karusellen så bromsar bilen tills det går i ca 40km/h + att det griper in tamejifan överallt på banan så bromsarna kroknar på ett varv.

Vilka djävla skit bilar till att köra bana med, var tvungen att skriva av mig då jag fortfarande är upprörd, 2veckor sedan jag var där

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Andreas Millbro skrev:
Underbar omkörning och turbo 5:a är ju inte fel det heller

Den är mums redan i 340 hk standardurförande (i TT RS).

Stockholm
Här sen Sep 2007

JanneZ3 skrev:
Helfräckt och dom visar samtidigt att det är det ända spåret du kan hålla med en ny golf gti

Samma spår som jag fick köra med min seat leon cupra r pga att det inte går att koppla ur esp.

Kör du man ner i karusellen så bromsar bilen tills det går i ca 40km/h + att det griper in tamejifan överallt på banan så bromsarna kroknar på ett varv.

Vilka djävla skit bilar till att köra bana med, var tvungen att skriva av mig då jag fortfarande är upprörd, 2veckor sedan jag var där

Tar du bort en ABS-givare borde ESP sluta fungera eller koppla ur alla utom en för att hastighetsmätaren skall fungera......inget bra med ABS iaf, bygger bara upp massa värme som i sin tur sliter belägg och skivor i onödan.

Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Roxnäs skrev:
JanneZ3 skrev:

Tar du bort en ABS-givare borde ESP sluta fungera eller koppla ur alla utom en för att hastighetsmätaren skall fungera......inget bra med ABS iaf, bygger bara upp massa värme som i sin tur sliter belägg och skivor i onödan.

Tyvärr inte så lätt på de nya modellerna ändrades mellan årsmodell 09-10 då .drar du säkringen funkar ingenting abs servostyrningen, hastighetsmätaren.
Har givetvis provat och utan abs låser bakhjulen innan du hinner säga grisblink . köper man en Audi s3 med samma motor kan du koppla ur.

Finns mycket att läsa på nätet om besvikna köpare.

Ett djävla otyg är det på bana annars är det en kanon bil med bra motor men det får bli andra bilmärken i fortsättningen.

Här sen Jul 2007

Har för mig jag läst någonstans att funkar inte ESP och ABS så går även haldexen ur funktion??
Detta gällde då haldex gen 1 så det kan vara helt felaktiga uppgifter för gen 4.
Aber turbo fünf ist turbo fünf, GEIL....

Här sen Sep 2007

JanneZ3 skrev:
Roxnäs skrev:
JanneZ3 skrev:

Tyvärr inte så lätt på de nya modellerna ändrades mellan årsmodell 09-10 då .drar du säkringen funkar ingenting abs servostyrningen, hastighetsmätaren.
Har givetvis provat och utan abs låser bakhjulen innan du hinner säga grisblink . köper man en Audi s3 med samma motor kan du koppla ur.

Finns mycket att läsa på nätet om besvikna köpare.

Ett djävla otyg är det på bana annars är det en kanon bil med bra motor men det får bli andra bilmärken i fortsättningen.

Inte säkringen utan en av givarna som sitter på spindlarna....men vad vet jag

Skoda Octavia #5 MSLS
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Har ni provat att koppla hur endast givaren på en årsmodell 10 eller nyare dvs någon modell som har xds
elektronisk diff ? årsmodellerna innan dess har ett annat styrsystem som inte är lika avancerat

Även om det skulle funka så låser bakhjulen upp direkt och det vill jag inte vara med om när man dundrar på i över 230 på ringen och ska bromsa Köpte bilen för att kunna köra på bana och på vardagarna hämta ungen på dagis så någon större modifieringar är inte att tänka på som tex bromsvåg.

Tycker bara att det är så djäkla dåligt av vw group att göra reklam för seaten som en banbil eller golf gti som en bil man kan göra "fräcka" handbroms sladdar med som i TV reklamen.

Köpte man en seat leon r så fick man en dag på banan för att lära sig köra på gränsen Svårt att ta en bil till gränsen om esp går in så fort däckstommen svajar lite när det börjar gå undan.

Svenska banor är inte så farligt så länge det är torrt, men nurburgring med sina ojämnheter var det lite olustigt att köra fort.
Vissa ställen går det ju 180+ och svänger samtidigt och då är det inte roligt när bilen går rakt fram för att datorn tror att du håller på att köra av.

Bilen ifråga i denna tråd har ju GTI reklam på sidan. Skitkul för de grabbar eller tjejer som köper en sådan och sen märker att dom inte kan nyttja den fullt ut på det sättet dom tror att en sådan bil ska vara.
Helt ok att man inte kan koppla ur esp på en vardagsbil men djävligt fel på en så kallad gti bil tycker jag.

Få bli Renault nästa gång

Stockholm
Här sen Sep 2007

JanneZ3 skrev:
Har ni provat att koppla hur endast givaren på en årsmodell 10 eller nyare dvs någon modell som har xds
elektronisk diff ? årsmodellerna innan dess har ett annat styrsystem som inte är lika avancerat

Även om det skulle funka så låser bakhjulen upp direkt och det vill jag inte vara med om när man dundrar på i över 230 på ringen och ska bromsa Köpte bilen för att kunna köra på bana och på vardagarna hämta ungen på dagis så någon större modifieringar är inte att tänka på som tex bromsvåg.

Tycker bara att det är så djäkla dåligt av vw group att göra reklam för seaten som en banbil eller golf gti som en bil man kan göra "fräcka" handbroms sladdar med som i TV reklamen.

Köpte man en seat leon r så fick man en dag på banan för att lära sig köra på gränsen Svårt att ta en bil till gränsen om esp går in så fort däckstommen svajar lite när det börjar gå undan.

Svenska banor är inte så farligt så länge det är torrt, men nurburgring med sina ojämnheter var det lite olustigt att köra fort.
Vissa ställen går det ju 180+ och svänger samtidigt och då är det inte roligt när bilen går rakt fram för att datorn tror att du håller på att köra av.

Bilen ifråga i denna tråd har ju GTI reklam på sidan. Skitkul för de grabbar eller tjejer som köper en sådan och sen märker att dom inte kan nyttja den fullt ut på det sättet dom tror att en sådan bil ska vara.
Helt ok att man inte kan koppla ur esp på en vardagsbil men djävligt fel på en så kallad gti bil tycker jag.

Få bli Renault nästa gång

Fan....låter surt detta > det här med xds elektronisk diff låter inte kul,inte insatt i hurvida det fungerar med styrsystemet men betyder det att du inte kan byta till annan diff lamell, quiafe eller motsvarande?
Mycket offtopic här tyvärr.

Skoda Octavia #5 MSLS
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Mycket offtopic men jag är upprörd efter ringen körningen

Sitter en quaife i annars brinner frambromsarna upp rätt fort på bana men funkade helt ok på gatan innan jag satte i diffen. Fast var det blött ute så ryckte det som fan i bilen när bromsarna skickade kraften fram å tillbaks.

Mini cooper kör med elektronisk diff också numera för det är bättre än en mekanisk säger säljfolket

Göteborg
Här sen Nov 2007

JanneZ3 skrev:

Mini cooper kör med elektronisk diff också numera för det är bättre än en mekanisk säger säljfolket

Haha, den var rolig

Citera
Bilder o videos
Golf kör om Porsche 997. På utsidan i karusellen :)
1 besök senaste veckan (4919 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande