Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (4919 totalt) |
Nu är det i och för sig ingen standard-Golf. 440 hk och fyrhjulsdrift. Men ändå...
![]() ![]() http://youtu.be/vY9utHcr8yE _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||||
VW:s fabriksbil som ska köra 24-timmars på ringen i sommar. Litet förtydligande bara, om bilen gått runt på 8.37 måste det i så fall avse VLN-sträckningen, inte bara Nordslingan... ![]() |
||||||
|
||||||
_________________ Erik Lind. ![]() |
||||||
Turbofemma låter gött! ![]() _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Helfräckt och dom visar samtidigt att det är det ända spåret du kan hålla med en ny golf gti
Samma spår som jag fick köra med min seat leon cupra r pga att det inte går att koppla ur esp. ![]() ![]() ![]() Kör du man ner i karusellen så bromsar bilen tills det går i ca 40km/h + att det griper in tamejifan överallt på banan så bromsarna kroknar på ett varv. Vilka djävla skit bilar till att köra bana med, var tvungen att skriva av mig då jag fortfarande är upprörd, 2veckor sedan jag var där ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Tar du bort en ABS-givare borde ESP sluta fungera eller koppla ur alla utom en för att hastighetsmätaren skall fungera......inget bra med ABS iaf, bygger bara upp massa värme som i sin tur sliter belägg och skivor i onödan. |
||||||
Tyvärr inte så lätt på de nya modellerna ändrades mellan årsmodell 09-10 då .drar du säkringen funkar ingenting abs servostyrningen, hastighetsmätaren. Har givetvis provat och utan abs låser bakhjulen innan du hinner säga grisblink . köper man en Audi s3 med samma motor kan du koppla ur. Finns mycket att läsa på nätet om besvikna köpare. Ett djävla otyg är det på bana annars är det en kanon bil med bra motor men det får bli andra bilmärken i fortsättningen. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Inte säkringen utan en av givarna som sitter på spindlarna....men vad vet jag ![]() |
||||||
Har ni provat att koppla hur endast givaren på en årsmodell 10 eller nyare dvs någon modell som har xds
elektronisk diff ? årsmodellerna innan dess har ett annat styrsystem som inte är lika avancerat Även om det skulle funka så låser bakhjulen upp direkt och det vill jag inte vara med om när man dundrar på i över 230 på ringen och ska bromsa ![]() Tycker bara att det är så djäkla dåligt av vw group att göra reklam för seaten som en banbil eller golf gti som en bil man kan göra "fräcka" handbroms sladdar med som i TV reklamen. Köpte man en seat leon r så fick man en dag på banan för att lära sig köra på gränsen ![]() Svenska banor är inte så farligt så länge det är torrt, men nurburgring med sina ojämnheter var det lite olustigt att köra fort. Vissa ställen går det ju 180+ och svänger samtidigt och då är det inte roligt när bilen går rakt fram för att datorn tror att du håller på att köra av. Bilen ifråga i denna tråd har ju GTI reklam på sidan. Skitkul för de grabbar eller tjejer som köper en sådan och sen märker att dom inte kan nyttja den fullt ut på det sättet dom tror att en sådan bil ska vara. Helt ok att man inte kan koppla ur esp på en vardagsbil men djävligt fel på en så kallad gti bil tycker jag. Få bli Renault nästa gång ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Fan....låter surt detta > ![]() Mycket offtopic här tyvärr. |
||||||
Mycket offtopic
![]() ![]() Sitter en quaife i annars brinner frambromsarna upp rätt fort på bana men funkade helt ok på gatan innan jag satte i diffen. Fast var det blött ute så ryckte det som fan i bilen när bromsarna skickade kraften fram å tillbaks. Mini cooper kör med elektronisk diff också numera för det är bättre än en mekanisk säger säljfolket ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (4919 totalt) |