Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Såld
1468 besök totalt
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392


Trådstartare
Såld

Pga. avstannat projekt så säljer jag nu min alpinaspis.

Har suttit i en Alpina B10-98 som ska ha rullat 17000 mil. Lyftes ur före 2005.

M62B46 - Icke vanos.
340 hästar vid 5 700 varv, 470 Nm vid 3 900.









Motorstyrning såsom LMM, DME, Switchtronicbox, EWS och ringantenn medföljer men dessvärre saknas nyckel.
Det går att lösa med omprogrammering eller så kör man med eftermarknadssprut.

Servopumpen och fläktkopplingen medföljer ej.
Bilen är inte till salu.

Pris: 15 000 eller högstbjudande.
Finns några mil norr om Kristianstad i Skåne och skickas ej.

Mvh Peter
Tel 0702-613872 eller PM vid intresse.

_________________
Peter Pileryd

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
CaymanGT1
Uppsala
Här sen Maj 2008
Inlägg: 255



EWS/Nyckel problemet tar 3 minuter att fixa med en PC, något jobbigare med eftermarknadssprut :.-)

Fin motor - den bästa reinkarnationen av alla BMW's M6x/S62 varianter -hoppas den hittar en ny ägare

_________________
Rickard Andersson
Citera
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392


Trådstartare
Re:

CaymanGT1 skrev:
EWS/Nyckel problemet tar 3 minuter att fixa med en PC, något jobbigare med eftermarknadssprut :.-)

Fin motor - den bästa reinkarnationen av alla BMW's M6x/S62 varianter -hoppas den hittar en ny ägare


Jasså är det så enkelt? Har du lust att berätta mer om hur man går till väga, så kan jag lugna de köpsugna? Kan vem som helst göra det och kostar det något?

Ja det är en fin motor minsann. Skynda er att köpa innan jag ångrar mig!

_________________
Peter Pileryd

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
CaymanGT1
Uppsala
Här sen Maj 2008
Inlägg: 255



finns ett program från BMW som heter INPA där man kan göra det mesta, brukar finnas på tex ebay.

_________________
Rickard Andersson
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vad är det som skiljer denna från den vanliga 286hk?

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
CaymanGT1
Uppsala
Här sen Maj 2008
Inlägg: 255



Jfm med 4.4 blir det en hel del skillnader, (eftersom borren är 1 mm större)
men främst är ju Toppar/ventil/fjädrar/kammar. - där man hämtat den extra effekten.

lite senare började även BMW använda detta block i X5 4.6 (som sen blev 4.8 i sista reinkarnationen (m5 vev))

_________________
Rickard Andersson
Citera
SÄLJES
Såld
1468 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande