| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld
|
1468 besök totalt |
|
Såld
Pga. avstannat projekt så säljer jag nu min alpinaspis. Har suttit i en Alpina B10-98 som ska ha rullat 17000 mil. Lyftes ur före 2005. M62B46 - Icke vanos. 340 hästar vid 5 700 varv, 470 Nm vid 3 900.
Motorstyrning såsom LMM, DME, Switchtronicbox, EWS och ringantenn medföljer men dessvärre saknas nyckel. Det går att lösa med omprogrammering eller så kör man med eftermarknadssprut. Servopumpen och fläktkopplingen medföljer ej. Bilen är inte till salu. Pris: 15 000 eller högstbjudande. Finns några mil norr om Kristianstad i Skåne och skickas ej. Mvh Peter Tel 0702-613872 eller PM vid intresse. |
||
|
Re:
Jasså är det så enkelt? Har du lust att berätta mer om hur man går till väga, så kan jag lugna de köpsugna? Kan vem som helst göra det och kostar det något? Ja det är en fin motor minsann. Skynda er att köpa innan jag ångrar mig! |
||
|
Jfm med 4.4 blir det en hel del skillnader, (eftersom borren är 1 mm större)
men främst är ju Toppar/ventil/fjädrar/kammar. - där man hämtat den extra effekten. lite senare började även BMW använda detta block i X5 4.6 (som sen blev 4.8 i sista reinkarnationen (m5 vev)) _________________ Rickard Andersson |
||
![]() |
SÄLJES
Såld
|
1468 besök totalt |
