Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD!
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22   >>
1 besök senaste veckan (103577 totalt)
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 430



Tjena Tobias hur gick det på test i Falkenberg
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Tjena Magnus! Testet gick bra får man väl säga, inga tider men nya Kumho däcken funkade fint kändes det som Gick ganska bra på Mantorp i helgen också, racerapport kommer

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Tobias B skrev:
Tjena Magnus! Testet gick bra får man väl säga, inga tider men nya Kumho däcken funkade fint kändes det som Gick ganska bra på Mantorp i helgen också, racerapport kommer


Ganska bra klar underdrift

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Ja så är äntligen säsongen igång

Upptakt:
Inga större modifieringar skulle göras inför 2011, bara lite aerodynamik, ny front, bakvinge, två bussningar i bakvagnen, bredare fälgar och nya däck (Kumho V70A). Hur gott om tid som helst va Slutade med mek in i det sista på fredagen och ändå hanns inte allt med. Nya bromsar införskaffades också då dom gamla gått varma vid inkörning och därefter inte fungerat optimalt. En kompis ställde upp med sin e46 316i Touring så vi skruvade på bromsar och r-däck på hans bil och körde in grejerna (stort tack Gustav thumbs up) Egentligen skulle passagerarstol också hunnits med men kl 21:00 på fredagkvällen skrinlades den idén Kan konstatera att jag är en tidsoptimist och en relativt långsam mekaniker Efter förberedande lastning så kom jag i säng kl 0:00 på fredagkväll, kl 1:40 ringde klockan, bara att gå upp slå kaffet i termosen och knalla ut till bilen, köra till garaget packa i bilen och häkta på släpet, rullade iväg vid 2:45 Ankom till Mantorp 6:45, besiktningen började kl 7:00 så timingen var perfekt. Inga problem med besiktingen iaf, alltid skönt.

Har en rätt så brokig historia på Mantorp som nu skulle övervinnas.

2009 Race 1: Snurrade ut på rakan och fastnade i gruset, DNF.
2009 Race 2: Kom i mål men det gick inte så fort, kom sist.
2009 Race 11: Punktering på formationsvarvet, kom sist. (efter hjulbyte.)
2009 Race 12: Bröt med kraftig vibration i ratten vi inbromsning, DNF. (sprucken bromsskiva)
2010 Race 1: Regn, låg tvåa men var av i Parisern och kom 4:a.
2010 Race 2: Regn, funkade bättre, kom i mål som 3:a.

Lördag:

Tidsträning 1:
Lite spänd på om allt skulle lira med nya bromsar och allt men det fungerade fint. Hade dessvärre inte Johan Christensson med som mekhjälp som jag hade förra året men Lundvalls mekhjälp ställde upp frivilligt och kollade lufttryck och hjulbultar på träningarna, stort tack thumbs up (kommer bara inte ihåg namnet ) Lite halt bak ibland framförallt i Parisern men det berodde mest på för högt lufttryck. 1:35,19 som bästa tid. Ahlberg var två tiondelar snabbare

Tidsträning 2:
Släppte ur lite mer luft i däcken och jagade på lite mer, provade att flytta fram bromspunkten på rakan och hittade till slut ett bra ställe att gå på bromsen. Var inga problem att få fria varv så jag lyckades få till en ordentlig tid, 1:33,75 Pole i klass standard med en sekund

Race 1:
Medveten om att allt kan hända i starten och faktumet att jag startade högerled medan Jocke Ahlberg startade i vänsterled gjorde att jag var förberedd på att mata fullt och försöka hålla yttern i startkurvan och sedan ha innern i Parisern, det var ju riktigt snabba bilar framför mig. Nu blev det inte så, en specialbil i högerledet längre fram hade fel växel i när starten i gick vilket resuterade i att högerledet stod i princip stilla. Såklart kom Ahlberg skjuten som ur en kanon och det blev trångt i starkurvan, jag låg i mitten med en bil på vardera sida. In mot chikanen blev det också trångt, gick in i bredd med Carnevik som testade curbsen ordentligt i utgången mot rakan men bilen höll som tur var Hade Per-ola Mattsson samt några modifierad/special bilar mellan mig och Ahlberg. Jagade på och lyckades komma förbi Mattsson på rakan varvet efter tror jag, tur man har stor motor när det inte går att komma om i kurvorna Sen började jakten, kände inte att jag tog in speciellt mycket, Ahlberg hade grym fart i dom snabba böjarna och jag hade svårt att få till utgången på långa rakan. Fick till slut kontakt iaf och vi hade en härlig fight sista varven. Lyckades faktiskt komma förbi på rakan på sista varvet men sen tog han mig i inbromsnngen till hårnålen, körde så nära jag vågade in mot depåkurvan där han körde defensivt så jag gick ut till höger och laddade fullt, fick en bra utgång men kom inte förbi, slutade 2:a slagen med två tiondelar. Hur kul som helst iaf Körde verkligen skiten ur bilen hela heatet, bra betyg till däcken också, tvivlar starkt på att jag hade kunnat ladda så hårt hela heatet med Toyo R888.

Söndag:

Fri träning:
Ville prova nåt nytt jämfört med lördagen för att hitta lite mer fart. Bytte till mjukare bakfjädrar för att få bort lite av överstyrningen i Parisern, Mjölbykurvan och Krönet. Bilen kändes bra, på nåt sätt mer lätthanterlig och bästatiden var tillräckligt bra för att jag skulle behålla setupen till Race 2. Bästa tid 1:34,73.

Race 2:
Startade i vänsterled bakom Sven Berg med Ahlberg snett framför och Emil Österberg till höger. Starten gick skapligt, hade bättre koll i backspegeln också den här gången, Johan Svensson kom förbi i Startkurvan sen hängde jag på bort mot chikanen, höll ytterspår i chikanen med bilar på insidan och fokuserade på att få till en bra utgång vilket var lättare med nya setupen. Hade bättre fart i dom snabba kurvorna och kände att jag hade kontakt på Ahlbergs tempo. Ett par varv gick med lite modifierad bilar mellan, bl.a Sven Berg, Johan Samson, Johan Svensson och Michael Bäck (som dessvärre tvingades bryta med diffhaveri). När dessa senare dragit ifrån hade jag och Ahlberg en fin fight igen men nu fick jag bättre fart ut på rakan och kunde efter några varv komma förbi, hade också bättre fart på Krönet där Ahlberg annars var mycket snabbare än mig i Race 1. Höll mig på banan och bärgade segern i Race 2 YES!!!

Summarum:
En riktigt fin helg med trevligt folk, kul racing och fint väder. Mycket skrivande om Ahlberg men det blir ju så, man är ju rätt fokuserad på den närmsta konkurrenten Kommer säkert flera andra under säsongen. Nu blir det några mindre modifieringar inför Falkenberg så hoppas jag att det ska gå att vara med i toppen med en tung bil där också, vi får se

Tack Lundvall för morgonkaffet thumbs up

Stort tack också till mor, far och bror med dotter som kom och hejade på söndagen

Fotnot: Allt är taget ur minnet så det är inte alltid det stämmer helt precis

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Tack för perfekt racerapport och grattis till framgångarna!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2354



Tack för trevlig racerapport!
Du har ordning på grejerna, då kommer segrarna också! Kanonkul! Du är väl värd det!

Ses på Falkenberg!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 662



Super Grattis

Ska bli kul o se er när ni kommer till Falkenberg
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Tack för perfekt racerapport och grattis till framgångarna!


Tack Johan Hur gick körningen själv?

Johan Samson skrev:
Tack för trevlig racerapport!
Du har ordning på grejerna, då kommer segrarna också! Kanonkul! Du är väl värd det!

Ses på Falkenberg!



Tack, det värmer att höra Bara att hoppas att grejerna håller också..


Jocke K skrev:
Super Grattis

Ska bli kul o se er när ni kommer till Falkenberg


Tackar! Har du några tips om banan PM:a gärna

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Här är några bilder från Micke olsson (smidig att handla av också thumbs up)








_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Grattis till

Svårt att få mycket bättre start på säsongen pole samt
en första & en andra plats thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Racerapport Falkenberg 3/6-11

Upptakt: Skönt att veta inför Falkenberg var att chefmeken, Johan Christensson, skulle med. Kändes bra att ha varit på banan en gång innan också så man hittar runt.
Ny hjulinställning med nya bussningar bak, däck omskiftade, påfylld växellåda och en ordentlig bromsluftning (med en del luft som skulle ut ) var det som hann göras inför Falkenberg. Ändå höll man på till kl 02 på torsdagen Allt blev bra iaf och jag kände ett bra förtroende för bilen vilket jag tycker är viktigt.

Tidsträning: Körde ut med relativt lågt lufttryck i däcken då jag vet att trycket stiger ordentligt så det fick bli några lugna varv till att börja med. En del bilar satsade friskt ganska tidigt och körde med bakjulen utanför banan ut på rakan. Körde några varv och sedan in i depå för att kolla lufttryck samt hjulbultar, Martin F (wheelbase) kom och kollade tempspread på Kumhodäcken också, fick nyttig info som man kan fundera lite över inför framtida race och även verktygsinköp, tack för hjälpen thumbs up Hann köra några fler varv med ganska mycket trafik sedan blev det gulflagg i chikanen då Stålheim stod på gamla bansträckningen. Låg kvar ute och hoppades att situationen skulle lösa sig men efter ett antal varv (för många tyckte jag) var gulflaggen fortfarande kvar så jag åkte in i depå och väntade, strax efter rödflaggades tidsträningen och Stålheim bogserades till depå. In i bilen och ut igen efter avbrottet, blev förvånad att inte fler var ute, helt tomt, matade på ett gäng varv och åkte in för att kolla varvtiderna.
Där blev jag glatt överraskad, var inställd på att det ev. skulle vara E30/E21 i topp (med Gotland i minnet)men istället hade jag snabbaste varv, 53,027 med 6 tiondelar ner till tvåan. Kul kul

Race 1:

Var riktigt laddad och ville verkligen göra en bra start och hålla min plats, dessvärre är det lotto med en chikane som första böj tycker jag. Hade inhandlat en vidvinkel backspegel från Feltema för att kunna ha bättre uppsikt bakåt. Låg i höger startled vilket kändes bra inför T1. Starten går och jag får bra fart, dessvärre blir det trångt och jag tvingas bromsa tidigt, Mats Kinnby framför mig kommer ut på gräset lite grann men jag slinker förbi. Per-ola Mattsson gjorde en kanon start och ligger nu framför mig. Ett par bilar går av i utgången av T1 och det är en massa damm och grus på banan och vips stack Jocke Ahlberg förbi.

(Foto:Patrik Skoog)
Jakten börjar kan man säga...Kom ifatt Per-ola efter ett tag, dom där lätta bilar går kvickt i böjarna kan man säga, enda chansen att komma förbi var att satsa allt på en bra utgång i högern innan rakan för att kunna bromsa sig förbi. Vi ligger tätt några varv, riktigt kul, sen lyckas jag få till den utgången jag ville eller kanske Per-ola missade lite. Jag kan iaf bromsa mig förbi in i T1 och komma ut före med en E21 vääldigt tätt bakom.


(Foto:Patrik Skoog)

(Foto:Patrik Skoog)
Under dom varv som gått så har Michael Bäck legat först i en klunga med Ahlberg tätt bakom och nu jag därefter. Väldigt tät racing, jag gör ett omkörningsförsök på Ahlberg där jag ligger på utsidan in i chikanen men det understyrde ut ur vänstern, resultatet, en bula i Jockes förardörr





(Foton:Johan Christensson)

Sedan kommer varvningarna och där har jag för första gången flyt att ligga på rätt ställe. Magnus Holmström sveper förbi mig på rakan och tar Jocke och Michael strax efter vänstern i T1 där då jag hänger med på innern i långa högern, fy fasen vad skönt, äntligen i ledningen. Sedan fölger ett gäng svettiga varv där Jocke är snabbare är mig på vissa partier och omvänt. Hade svårt att få ner farten in mot T1 och det gick plågsamt sakta ut ur T1 ibland.


(Foto:Patrik Skoog)

Kom även för snävt i högern uppför backen och tappade fart på hela baksidan. Helt klart stressad Klarade iaf av det och var rikgtigt glad över att kunna ta segern i klass Standard i Race 1

Race 2:

Riktigt laddad igen, låg nu i vänsterled med Ahlberg snett bakom, kändes lite obekvämt kan man säga. Starten går och jag kan kliva in i högerledet före Ahlberg. Var nu fast besluten om att komma rätt in i både T1 och i högern uppför backen. Det gick bra och jag fick en liten lucka (max 1 sek) som gjorde att jag kunde ta dom spår jag behövde för att köra så fort som möjligt. Körde 3 varv där det skiljde 6 hundradelar på varven


(Foto:Johan Christensson)

En gul M3 i special klassen kör om mig på rakan på varv 6, fint tänkte jag, där tappade jag ingenting. Han går in framför mig och bromsar sedan mycket tidigt, jag får trycka till ordentligt på bromsen med en upplåsning höger fram och en fin bromsplatta som resultat. Därefter går i princip allt snett. Rejset rödflaggas pga en krasch i T1 med 3 bilar inblandade. Alla stannar på startplattan, jag står i vänsterled bakom Stålheim som inte får igång bilen när vi ska ut på formationsvarvet. Flera bilar i högerled hinner förbi innan jag kommer om Stålheim, gulflaggorna viftar och det är omkörningsförbud under formationvarv (trodde jag, så är det inte enligt reglerna). Låg iaf långt efter min ursprungliga plats när starten gick och jag var frustrerad, höll plattan i mattan och kombanation horn i pannan och kalla däck gjorde att jag bromsade på mig och fick ta grusvägen över chikanen. Kom ut som fyra i min klass (lite mannfall i kraschen tidigare), närmast var Carlborg i sin E46, han körde brett och försvarade sin plats bra men jag lyckades klämma mig förbi på rakan (igen) och hade nu Johan Rius ( thumbs up ) framför mig. Jag tog in snabbt på honom (det visade sig vara nåt fel på bilen) men hann inte förbi innan målflaggen kom!?! Redan tänkte jag Tydligen var klockan redan 20:00 och tävlingsledaren var tvungen att flagga av.
Var trea i mål vilket var bra med tanke på allt som hände, till sist blev det så att dom första 6 varvens totala tid lades ihop med dom sista 4 varvens totala tid och då blev Jocke Ahlberg 1:a, jag 2:a och Johan Rius 3:a.

Summarum:

Riktigt härlig bana, kul att vinna med tung bil på svängig bana också. Kumho däcken gör ett bra jobb med alla kilon som pressar.
Sista plåtkontakten för säsongen är gjord, nu ska det mer kött på benen innan jag gör omkörningsförsök.
Är väldigt nöjd med poängen som jag skrapade ihop vilket gör att jag fortfarande leder Standard Klassen och ligger total 2:a i cupen Lite väl pressat tidschema men väldigt bra av BMWSC att välja att prova genomföra detta thumbs up
Stort tack till Johan Christensson för all hjälp både i garaget och på banan thumbs up


(Foto:Johan Christensson)

Edit: Allt är taget ur minnet så gott det går så allt stämmer kanske inte riktigt

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2354



Trevlig racerapport som vanligt!
Grattis till nya fina resultat.

thumbs up

_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1960



Re:

Tobias B skrev:




(Foton:Johan Christensson)


Johan verkar vara en bra att ha gubbe - sjyst fotograf också! thumbs up

Hoppas allt är i ordning inför helgen och lycka till!
(Misstänker att lätta iS:ar kan vara lite jobbiga på Knutstorp...)

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Re:

Martin G skrev:
Johan verkar vara en bra att ha gubbe - sjyst fotograf också! thumbs up

Hoppas allt är i ordning inför helgen och lycka till!
(Misstänker att lätta iS:ar kan vara lite jobbiga på Knutstorp...)

Jo han ( ) är bra att ha med sig, och vassa bilder får han till också....Racerapport på gång

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Racerapport Knutstorp 2/7-11

Upptakt: Upplägget inför Knutan var den här gången obefintligt. Sambon borta hela veckan så jag hade ungarna själv, dvs tiden räckte inte riktigt till att få ordning på bilen. Höll nästan på att ge upp ett par gånger under fredagskvällen då det sista skulle fixas. Även om det inte var nåt stort som skulle göras så blev det som farsan brukar säga: "Det enda som går är klockan". Hela tiden hängde det tungt i huvet att det skulle bli regn på lördagen också, jag hatar regn... Hängde motvilligt på förra årets uppsättning Toyo R888, vågade inte chansa med hårda Kumho i regn. Ingen modifiering till vått väglag gjordes. Till slut stod iaf bilen färdiglastad kl 2:30 på lördagsmorgonen Hem och sova, klockan ringde 5:30, vaknade 6:20 , h-vete, nu var det bråttom. Regnet pissade ner och humöret var inte på topp, Volvons lågtrycksturbo fick agera högtrycksturbo, snittade 2,5 l/mil till Knutan. Hann iaf med både besiktning och förarmöte, kunde sedan slappna av lite.

Tidsträning 1: Regn......suck. Bestämde mig för att inte försöka sätta nån tid utan bara nöta varv och se om det gick att bygga upp självförtroendet i vått och i inbromsningen på rakan bl.a. Fungerade bättre än jag fruktade men ratten skakade som tusan i inbromsningarna vid ca 100 km/h, irriterande. Fick en hint om tiden och jag låg 5-6:a, som väntat ungefär...Lossade krängaren fram så mycket det gick då det understyrde en del, framför allt i "Idioten".

Tidsträning 2: Nu regnade det inte så mycket men istället var röd/gul-randiga flaggan ute. Klart den är ute tänkte jag, det är ju blött Nån hade väl lagt ut nåt men jag märkte ingen större skillnad sen innan. Körningen funkade bättre, motorbromsade lite tuffare för att slippa vibrationerna i ratten. Hittade ett bra spår med förvånansvärt mycket fäste över NGK, började nästan gilla underlaget. Efter tidträningarna var jag 3:a i klass standard, långt över förväntan Per-ola hade slaktat alla i standard fältet med en dräpar tid i vätan en sekund före Ahlberg som var en sekund före mig.

Race 1: Jag skulle starta i vänsterled som var skönt då det började bli ett torrt spår där. Fortfarande våt bana men jag tänkte: Blir det torrt så ska det bli åka av.
Per-ola framför, Ahlberg var bredvid, bakom fanns Rickard Ahlin och Johan Rius som är rutinerade som attan, spec. på Knutan. Starten gick bra, låg kvar på yttern med Ahlberg innanför som sedan gick in bakom strax innan ngk. Hängde på P-o nerför svackan, körde semidefensivt innan tvära vänstern vilket gjorde att Ahlberg gick upp på innern och Rickard på yttern, vi tre åkte i bredd uppför backen mot "Idioten", häftigt Rickard smet förbi där och Ahlberg och jag tampades ett par kurvor till men jag lyckades komma förbi ner mot "Liton". Hängde på Rickard ett par varv, forfarande lite blött så jag körde lite avvaktande, Samson kom ifatt snabbt bakifrån och jag släppte han i "Idioten", ville gärna kunna åka mina egna spår och känna om det fanns fäste. Banan torkade snabbt upp och nu kom självförtroendet och farten byggdes upp. Kom till slut ifatt Rickard igen som hade bra fart, provade gå upp jämsides på rakan en gång men det blev inte plats för mig där. På baksidan var jag aldrig nära att kunna sätta in en attack så jag siktade in mig på en bra utgång på rakan och denna gången gick det vägen. Kom upp jämsides till vänster om Rickard på rakan, vi låg jämsides i inbromsningén, sedan hördes däcktjut, kollade höger och ser Rickard kämpa med ett ordentligt uppställ, håll i nu för h-vete tänkte jag. Han höll i och vi låg mer eller mindre jämsides ända bort till vänstern efter "Idioten" där jag kunde komma förbi Bilen fungerade ypperligt nu när det blev torrt och P-o som hade mjuka "regn"-däck på kämpade med fästet. Kommer inte ihåg var men jag kom även förbi P-o och kunde sedan köra relativt ostört i mål som segrare i klass standard. Fasen så skönt, det hade jag inte trott när jag vaknade samma morgon....

Race 2: Nu var hela banan torr Hade gärna slängt på Kumhodäcken men dom var inte med Krängarinställningen fram var nåt jag hade tänkt prova i torrt också så den fick sitta kvar i det lösaste läget. Startade nu i högerled men såg inte Kristers flagga när starten gick så jag hamnade bakom Ahlberg direkt. Visste inte vilka ändringar han hade gjort inför torrtrace så jag avvaktade tempot lite grann, sedan bommade Ahlberg i T1 varvet efter, han gick direkt in på innern för att täcka upp, jag hade lite avstånd och precis då fick jag till en perfekt kurva, bara att hålla fullt på trean och jag gick förbi på vänster sida ner mot svackan. Ahlberg gick in bakom och attackerade direkt i vänstern upp mot "Idioten", jag hade innern där och kunde hålla min plats. Fick sedan en liten lucka så jag kunde köra mina egna spår. Nya krängarinställningen funkade perfekt och bilen var oförskämt lättkörd. Fästet var bra, ur "Idioten" kunde jag gå på fullgas tidigt och hålla kvar igenom vänstern efteråt, då trycker M52B25:an på ganska bra Drog sakta men säkert ifrån och vann race 2, 13 sekunder före Ahlberg.

Summarum: Bilen funkar bra förutom vibrerande frambromsar och lite värmeproblem, hade fullvärme på hela race 2 för att få ner motortempen otroligt glad över två vinster med den starten på dagen, klart oförväntat. Börjar få till regnkörningen så nu är det bara backspegeln som ska vässas till så man kan hålla sin placering första varvet också. Tack alla i cupen för kul, tät, clean racing, precis som det ska vara i klubbracing. Som vanligt, stort tack till Johan Christesson för hjälpen och grattis till en bra placering i Mini Cup klass bmw thumbs up

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Grattis till både Tobias och Johan

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Underbart Tobias, bra rapport, jätteskoj att du vinner o vinner o vinner! Då var det Mossen nästa, var det inte där du hade premiär förra året med nya spisen? (dålig koll på er cupare generellt så ha överseende om jag är HELT fel på det)


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2354



Det börjar ju närma sig utklassning i klass Standard!
Grattis till fina resultat!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Grattis till både Tobias och Johan


Tackar Måns

Johan Sjöström skrev:
Underbart Tobias, bra rapport, jätteskoj att du vinner o vinner o vinner! Då var det Mossen nästa, var det inte där du hade premiär förra året med nya spisen? (dålig koll på er cupare generellt så ha överseende om jag är HELT fel på det)



Tack Johan, ja att vinna är kul Får se hur det blir med Mossen, krockar kanske med jobbet Men du har nästan rätt med motorn, det var första torra rejset med nya motorn

Johan Samson skrev:
Det börjar ju närma sig utklassning i klass Standard!
Grattis till fina resultat!



Tackar Johan! Nu får vi se, man får hoppas att grejerna håller och så får vi se hur långt det räcker

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5917



Stort grattis till klass segern 2011 men det mest imponerande är tiden 1.09.8X.

Först under 1.10 med en standardbil på knutan är inte fy skam thumbs up
Jag får känna mig slagen med två tiondelar

_________________
Patrik Skoog
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663


Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Stort grattis till klass segern 2011 men det mest imponerande är tiden 1.09.8X.

Först under 1.10 med en standardbil på knutan är inte fy skam thumbs up
Jag får känna mig slagen med två tiondelar


Tack så mycket Patrik, kändes otroligt kul att kunna plocka hem titeln i år!

1:09,8 tiden var också kul att kunna få till, faktiskt första racedagen där allt lirade i topp på bilen (utom generatorn då ) och det är väl först då man kan få till vassa tider.

Ska försöka plita ner en racerapport sen iaf och försöka summera säsongen lite.

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD!
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22   >>
1 besök senaste veckan (103577 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande