Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderian- klädsel??
1394 besök totalt
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Scuderian- klädsel??

Kan någon Ring Räv ge bra tips hur vädret "brukar" vara, jag har hört allt från shorts till den stora dunjackan...

Avslutningsmiddagen, är det slips & kavaj?

Linköping
Här sen Dec 2002

Scuderian- klädsel??

Precis som du säger kan man i april ha användning av allt från badbyxor till dunjacka. Shorts och gummistövlar har varit en inte alltför ovanlig kombination dom senaste vårarna
Jeans, piké/T-shirt och en extra tröja brukar vara normalklädsel på dagarna.
Till avslutningsbanketten är slips och kavaj att föredra, särskilt när du ska upp på podiet och hämta din buckla thumbs up
Glöm inte att ta med hjälmen

Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Re: Scuderian- klädsel??

Jeans, piké/T-shirt och en extra tröja brukar vara normalklädsel på dagarna.

Precis som på banmöte hemma med andra ord

Till avslutningsbanketten är slips och kavaj att föredra, särskilt när du ska upp på podiet och hämta din buckla thumbs up

Som första gångare på kursen är väl oddsen i grupp 11 inte särskilt gynsamma för det...

Tack Erik!

Bromma
Här sen Dec 2002

RS Patrik skrev:
Som första gångare på kursen är väl oddsen i grupp 11 inte särskilt gynsamma för det...

Säg inte det - tänk på att gruppen är indelad i två klasser Routiniert och Sportfahrer. Du kommer alltså att tävla i den senare och där är det nog flera första gångare i år.

Såg att du fick utömmnade svar av mode-oraklet Erik W så där är det inte mycket att tillägga!

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare

Anders Jonsson skrev:
RS Patrik skrev:

Säg inte det - tänk på att gruppen är indelad i två klasser Routiniert och Sportfahrer. Du kommer alltså att tävla i den senare och där är det nog flera första gångare i år.

Såg att du fick utömmnade svar av mode-oraklet Erik W så där är det inte mycket att tillägga!

Anders, då var trycket tillbaka på en!! Å andra sidan är det OK att köra som en Minardi förare utan att bli stressad av "Schumi Jonsson och Schumi Karlsson"

Anders, OT, jag svarade i "rätt" avdelning ang min luft trycksfråga, det är 2.5 bar fram resp 3.0 bar. Vad sägs?

Bromma
Här sen Dec 2002

RS Patrik skrev:
Anders, då var trycket tillbaka på en!! Å andra sidan är det OK att köra som en Minardi förare utan att bli stressad av "Schumi Jonsson och Schumi Karlsson"

Jag minns själv min första kurs. Hade köpt RS -92 och kört bana här hemma, tyckte jag hade ganska bra koll. Efter 4 dagar i Eifel-bergen tillsammans med herrar som Lindén, Dr. Pehrson och Koit så kom jag hem med något stukat självförtroende. Tog faktiskt ett par år innan jag "vågade" återvända

Nåväl, på den tiden var det ju mest hela tiden. Nuförtiden är det ju betydligt lugnare...

RS Patrik skrev:

Anders, OT, jag svarade i "rätt" avdelning ang min luft trycksfråga, det är 2.5 bar fram resp 3.0 bar. Vad sägs?

Jag såg det, har svarat där också - jag tror det blir bra med 2.5 och 3.0.

Skall bli kul att se din bil - det var ett tag sedan sist och jag har alltid tyckt att den var lite extra cool med sin ovanliga färg.

Mvh
Anders

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare

[quote="Anders Jonsson
Skall bli kul att se din bil - det var ett tag sedan sist och jag har alltid tyckt att den var lite extra cool med sin ovanliga färg.

Mvh
Anders[/quote]

Tack! Alltid kul att höra andras uppskattning, jag tyckte också den var cool, då den har ju som du vet en färg som inte finns, och det från fabrik.
Jag pratade med Jan-Erik Nyberg precis när jag såg den, han varnade mig att är du inte förbered på att köpa den skall du inte åka upp (till Sthlm). Den är i superskick ( och är det fortfarande).

Vi ses när Gröna Grodan är nere i det gröna h-e...

Lomma
Här sen Jan 2003

RS Patrik skrev:
[quote="Anders Jonsson

Mvh
Anders

Tack! Alltid kul att höra andras uppskattning, jag tyckte också den var cool, då den har ju som du vet en färg som inte finns, och det från fabrik.
Jag pratade med Jan-Erik Nyberg precis när jag såg den, han varnade mig att är du inte förbered på att köpa den skall du inte åka upp (till Sthlm). Den är i superskick ( och är det fortfarande).

Vi ses när Gröna Grodan är nere i det gröna h-e... [/quote]

Patrik, du får inte prata så mycket om din RS-92:a utan att visa bilder

In och skriv i "våra banåkarbilar" NU!

Mvh, Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare
om jag gjort rätt så kommer den här...

Scuderian- klädsel??