Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Luft tryck för autobahn ner till Ringen
883 besök totalt
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare

Jag skall ner på vår Scuderian och kommer att köra ner. Jag var i kontakt med Pirelli i Sverige, utan lycka, för att få reda på vilket luft tryck jag bör ha i mina Pirelli P Zero Corsa, mått fram 205/bak 255 på 17-tum. Bilen är en 911 RS-92.

Visst jag kan ha det tryck jag har under banmöten, men sådan värme lär det knappast bli på autobahn...

Ser fram emot alla tips.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag körde ner med PZeroC och la i ganska ordentligt med tryck för att spara däcken när jag åkte ner till Ringen. Jag kör med 245/35 18 och brukar ha 1.9 kallt inför banåka vilket resulterar i 2.4 - 2.7 varmt. På gata brukar jag ha 2.4 - 2.5 kallt men ner till ringen la jag nog i 2.7 kallt. Slet inte mycket :-)

Skåne
Här sen Nov 2002

Jag åkte Stockholm - Ringenkursen t.o.r. med R-däck häromåret. Samma taktik som Magnus är att rekommendera.

Bilen var en 964 C2/Cup med 17" Pirelli P Zero C. För all transportkörning åkte jag med relativt höga däckstryck;
typ 2,7 fram och lite mer bak (3,0 vill jag minnas). Slitaget var verkligen minimalt. thumbs up

När det sedan gäller Ringenkursen så bygger inte sektionsövningerna, förutom GP-slingan, så särskilt mycket däckstryck.
Under kursen kan du därför åka med några hg högre grundtryck än vanligt på bana.

Lycka till!

/MVH

Skåne
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Jag har kollat instruktionsboken och denna säger 2.5 bar fram resp 3.0 bar bak för kalla däck.

883 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande