|
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868
Trådstartare

09 Mar 2004 20:36
Ringen, here I come?
En fråga till er som varit på Ringen: Vad tror ni min lille bil skulle kunna prestera för varvtider där (den gör 1.02.48 på Kullen och 1.33.88 på Mantorp)?
Vad tror ni min förra Raseribil skulle ha kunnat prestera (den gjorde 1.05.02 på Kullen och 1.43.?? på Mantorp)?
_________________ "Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola
Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

09 Mar 2004 20:54
Svårt att svara på utan att veta vikt och effekt.
|
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374

09 Mar 2004 21:18
vad är det för bil du har / hade då?
_________________ --
Audi A4 TSquattro
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434

09 Mar 2004 22:13
Det beror på vem som kör...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868
Trådstartare

10 Mar 2004 08:01
johann skrev: | Svårt att svara på utan att veta vikt och effekt. |
960 kg/210 hk; 1190 kg/155 hk.
_________________ "Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola
Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
|
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868
Trådstartare

10 Mar 2004 08:02
AndreasNystrom skrev: | vad är det för bil du har / hade då? |
AlfaRomeo 1750 GTV/AlfaRomeo Alfetta 1.8.
_________________ "Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola
Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
|
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868
Trådstartare

10 Mar 2004 08:03
BTG skrev: | Det beror på vem som kör...  |
Moi!
_________________ "Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola
Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868
Trådstartare
_________________ "Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola
Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434

10 Mar 2004 10:00
ok, en Alfa 1750 GTV (RWD va?) med 210 hk på 960 kg. Med en bra balans i bilen skulle jag säga att det borde vara fullt möjligt med BTG neråt 8.00.
MEN, på ringen mer än någon annan bana räknas det som sitter bakom ratten. Bara det att försöka hitta och komma ihåg vilken kurva som kommer efter vilken och om den gick höger eller vänster är ett projekt i sig...
När skall du ner?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens

10 Mar 2004 10:15
om du är missnöjd med dina tider kan du försöka att pressa ner knät med armbågen så att gasen ligger i lite längre inför kurvorna...
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

10 Mar 2004 12:16
Som en jämförelse körs en Lotus Exige på 8.42 har jag för mig.
För att vara riktigt snabb på Ringen räcker det inte med bra vikteffektförhållande utan man måste ha relativt gott om effekt också för att inte tappa tid i de snabba partierna och då i synnerhet det kilometerlånga uppförsbackarna såsom Kesselchen.
Tror det är svårt att komma under 8.30-8-40 med GTV:n.
Är det första gången du är där skall du snarare sikta på att ta dig runt helskinnad än att köra mot klockan.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42333

Forumägare

10 Mar 2004 15:01
johann skrev: | Som en jämförelse körs en Lotus Exige på 8.42 har jag för mig.
För att vara riktigt snabb på Ringen räcker det inte med bra vikteffektförhållande utan man måste ha relativt gott om effekt också för att inte tappa tid i de snabba partierna och då i synnerhet det kilometerlånga uppförsbackarna såsom Kesselchen.
Tror det är svårt att komma under 8.30-8-40 med GTV:n.
Är det första gången du är där skall du snarare sikta på att ta dig runt helskinnad än att köra mot klockan.  |
Är det fullvarvstider eller BTG?
_________________  Magnus Thomé
|
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271

10 Mar 2004 16:01
Magnus Thomé skrev: | johann skrev: | Som en jämförelse körs en Lotus Exige på 8.42 har jag för mig.
För att vara riktigt snabb på Ringen räcker det inte med bra vikteffektförhållande utan man måste ha relativt gott om effekt också för att inte tappa tid i de snabba partierna och då i synnerhet det kilometerlånga uppförsbackarna såsom Kesselchen.
Tror det är svårt att komma under 8.30-8-40 med GTV:n.
Är det första gången du är där skall du snarare sikta på att ta dig runt helskinnad än att köra mot klockan.  |
Är det fullvarvstider eller BTG? |
Exigens tid var från Sportbilen/Sportauto och avser fullvarv.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
|
|