| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Spjällhus 38mm med spridare, TPS, MAP-s, tryckreg.
|
7653 besök totalt |
|
SÄLJES: Spjällhus 38mm med spridare, TPS, MAP-s, tryckreg.
MIKUNI Kommer från Yamaha R6. Flödar med största sannolikhet bättre än Weber 45 DCOE. Spjällhuset består av 4 separata hus som är sammanbundna med en lång gängstång, vill man justera centrumavståndet mellan portarna lägger man distanser mellan husen. Dock måste fuelrailen förlängas isf, samt att man får loppa dit ett litet förlängningsbleck på spjällsynknings justeringen. På Mc fungerar detta enl principen att butterflyspjällen sköts av föraren och flatsliden följer med med lufttryck, detta för att inte motorn skall "dö" vid för snabba gaspådrag. På en bil antar jag att man spärrar flatsliden i öppet läge och bara kör på spjällen. Gissar att dessa skulle passa aldeles utmärkt till motorer under 2 liter och 200hp. Som referens kan nämnas att JP Motorsport i Hbg blockar ut över 250 hp med Mikuni 41mm (förgasare) Spjällhuset är som bilderna visar i extremt fint skick. Kan beskådas i malmö/Helsingborg. Pris 1500kr, jag kollar mina PM dagligen.
_________________ Mattias Habenicht HMS |
|
C-C avstånd på kanalerna?
Hur fästs de mot insug? Slang? Det är ett mindre ormbo med vacuumslangar, är det nåt som behövs för funktionen eller bara till andra system (vevhusventilation etc.) på MC:n? Vad är det för spridare som följer med? Är det svårt att hitta andra spridare som passar ifall man skulle behöva större? Är det "standard" spridare, likadana som på de flesta bilar? _________________
Ny kulbil i garaget.
|
|
Kanske kan svara, då jag kör med mc-spjäll själv (dock Suzuki)
CC-mått tror jag är 72.5mm. Slangarna som är till Vacumklockorna kan tas bort och pluggas, (då slidspjällen ändå tas bort eller låses i övre läget) Slangarna under Spjällhuset (mindre dia) kopplas med fördel till bränsletrycksregulatorn och till ev bromsservo. Samt även vevhusvent om man inte har separat system för detta. Hojen ger väl mellan 100-115hk org så spridarna räcker kanske till max 125hk, med allra största sannorlikhet går det att använda vanliga Boschspridare. Fuelrail och bränsletrycksreg måste bytas, beroende på vilken motor du tänkt konvertera kanske org fuelrail går att använda, annars finns det FINA GREJER på skroten
Mvh / Martin _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
|
...jajaja...den kan få bli 10 år gammal, jag är allt annat än desperat...kommer nog säkert till användning i framtiden. För 1500 kan jag iaf köra upp spjällhuset till din hemmabana i helgen!
_________________ Mattias Habenicht HMS |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Spjällhus 38mm med spridare, TPS, MAP-s, tryckreg.
|
7653 besök totalt |

