Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Spjällhus 38mm med spridare, TPS, MAP-s, tryckreg.
7653 besök totalt
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
SÄLJES: Spjällhus 38mm med spridare, TPS, MAP-s, tryckreg.

MIKUNI Kommer från Yamaha R6. Flödar med största sannolikhet bättre än Weber 45 DCOE.
Spjällhuset består av 4 separata hus som är sammanbundna med en lång gängstång, vill man justera centrumavståndet mellan portarna lägger man distanser mellan husen. Dock måste fuelrailen förlängas isf, samt att man får loppa dit ett litet förlängningsbleck på spjällsynknings justeringen.

På Mc fungerar detta enl principen att butterflyspjällen sköts av föraren och flatsliden följer med med lufttryck, detta för att inte motorn skall "dö" vid för snabba gaspådrag.

På en bil antar jag att man spärrar flatsliden i öppet läge och bara kör på spjällen.

Gissar att dessa skulle passa aldeles utmärkt till motorer under 2 liter och 200hp. Som referens kan nämnas att JP Motorsport i Hbg blockar ut över 250 hp med Mikuni 41mm (förgasare)

Spjällhuset är som bilderna visar i extremt fint skick. Kan beskådas i malmö/Helsingborg.

Pris 1500kr, jag kollar mina PM dagligen.





_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Har även 40 milimeters Från Yamaha R1 i lika fint skick.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
DJ
En förort till Sviestad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 11179



C-C avstånd på kanalerna?

Hur fästs de mot insug? Slang?

Det är ett mindre ormbo med vacuumslangar, är det nåt som behövs för funktionen eller bara till andra system (vevhusventilation etc.) på MC:n?

Vad är det för spridare som följer med?

Är det svårt att hitta andra spridare som passar ifall man skulle behöva större? Är det "standard" spridare, likadana som på de flesta bilar?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Kanske kan svara, då jag kör med mc-spjäll själv (dock Suzuki)

CC-mått tror jag är 72.5mm.

Slangarna som är till Vacumklockorna kan tas bort och pluggas, (då slidspjällen ändå tas bort eller låses i övre läget) Slangarna under Spjällhuset (mindre dia) kopplas med fördel till bränsletrycksregulatorn och till ev bromsservo. Samt även vevhusvent om man inte har separat system för detta.

Hojen ger väl mellan 100-115hk org så spridarna räcker kanske till max 125hk, med allra största sannorlikhet går det att använda vanliga Boschspridare. Fuelrail och bränsletrycksreg måste bytas, beroende på vilken motor du tänkt konvertera kanske org fuelrail går att använda, annars finns det FINA GREJER på skroten

Mvh / Martin

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
oj ett tag sen man var på rejsa. 40 milimetersspjällhusen är sålda sedan lång tid tillbaka. Rear 38:orna för 1500

Mvh Mattias

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
nu har det gått 1.5 år, vågar man uppa?

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 731



Totalt snart 3 år gammal annons

Jo, jag bjuder 800:- med frakt

_________________
Per Erik Struve
Lek: Miata MX-5 NB
Bruks: XC60
Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
...jajaja...den kan få bli 10 år gammal, jag är allt annat än desperat...kommer nog säkert till användning i framtiden. För 1500 kan jag iaf köra upp spjällhuset till din hemmabana i helgen!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283



Synd att 40mm spjället, från R1, var såld.. Eller kanske tur, besparar ju mig en massa huvudbry & funderingar på hur jag ska få det att lira på bilen

Sugen blev jag iaf, bra annons!

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Med 2år mellan uppningarna kan väl ingen klaga!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Jag uppar oftare numera. År 2015 är annonsen tio år gammal, då auktionerar jag ut spjällhusen här på rejsa och ger pengarna till välgörenhet.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
upp

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
upp

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Den envise vinner!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
En vecka närmare välgörenhetsauktionen!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
LuddeNo1
Stockholm
Här sen Maj 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Har du kvar dom?

_________________
Richard Lundin
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Spjällhus 38mm med spridare, TPS, MAP-s, tryckreg.
7653 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande