Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -94 'M3 GTR', ska säljas
<<   1, 2, 3, 4, 5
31828 besök totalt
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Ja, jag har också goda erfarenheter av Forza!
Nu har jag varit där och hämtat lite godis

Konstiga krumelurer dom har på dämparna.. -vad kan det vara för nåt måntro?
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Nu har jag ringt BMW Grästorp och beställt fjädertallrikar till 3,2:an och förstärkningsbrickor till övre bakre stötdämparfästen också.
Sedan ska det vara klart för montering.
Citera
Loggan
Växjö
Här sen Aug 2005

Ska bli intressant och se vad du tycker om kitet sen... Jag är sugen på ett också men låter dig vara testperson först isf

BMW M3 E36 -97
BMW 540 E39 -98
BMW 535d E61 -10
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Nu var det monterat!

Allt passar bra, inga konstigheter med installation.
Är lite dumt med höjdjusteringen i bak, som är nere i 'fjäderskålen' på länkarmen, så det är inte lätt att komma åt..
Jag tror det blir att vända upp och ner på fjäder och justering senare, så justeringen går att komma åt med hjulet av.
Tyvärr blir det ingen mer bankörning i år, så utvärderingen blir inte förrän till våren..
Bilen är avställd, och blir nog ställd i skamvrån väldigt snart.

Robin: Jag har baserat mitt val på att många andra kör med detta kit och gillar det, plus att Bilstein är erkänt kvalitetsmärke, så man ska inte behöva vänta sig några bekymmer(hoppas jag). Kolla lite på forumet så hittar du ganska många som kör med detta kit.
Naturligtvis är smaken som baken, så jag kanske inte gillar detta, och du kanske inte skulle gilla det även om jag gör det osv. Jag är inte den som vill ha en stenhård chassi-sättning, andra gillar när det känns 'stumt' osv.
Citera
FiddeTheRocker

Här sen Mar 2007

Hur går det här då?
Inget roligt nytt att visa eller berätta?
Hoppas ni har laddat upp rejält under vintern så ni är beredda på mycket banåkning. Hopas ni också är beredda på att bli frånåkta

För jag och J-o hade tänkt som fan och före er......... bara så ni vet.

Volvo 760 T5 -83
Bubbla -65
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Nu har bilen varit ute på bana igen efter vinterdvalan Resultatet blev en andraplats.
Tyvärr blev det en ful-lösning med däck: ett par gamla urtorkade bridgestone fram, och pirelli pzero r-däck bak.
Bilen var som en driftingbil när det var torrt, så dom gamla bridgestone däcken fram gav mycket bättre grepp än pzero som var ganska färska.
Sedan kom regnet, och då blev det ungefär lagom balans i bilen, en aning understyrd, men helt ok.
Ännu ett bevis på hur bra dom gamla bridgestone 540 däcken var.. Vill ha nya sådana!!

Chassit kändes inte speciellt hårt ändå, går tom att köra på landsväg med Blir nog lagom för ringen

Vi har planerat in en resa till ringen 23-25 juli, dags att bilen får känna på lite riktig bana

Min specialare på vevhusventen verkar funka bra, det har kommit ca 2cl olja från plenumet i flaskan(sedan i höstas), så det verkar som oljan kom upp i plenum via drenäringen till tråget, inte via själva vevhusventilationen, precis som jag misstänkte.
Citera
niw
Danmark
Här sen Jun 2009

Ses på ringen då!

chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006

Grattis till Andraplatsen..
kan bli bra detta när ni får åkt lite med den och justerat och pillat lite

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Nu har vi varit och rullat runt på ringen lite.
Bilen höll ihop, enda bekymret var lite lätt oljeläckage från lådan som sätter någon droppe på avgassystemet, och då ryker det när det blir varmt.. Har bytt packbox på utgående, och ändpluggen vid bakre lagret för bottenstocken, men det verkar inte ha hjälpt.
Vi körde på en uppsättning gamla PZero rosso, och dom var inte speciellt förtroendeingivande i greppet, så man önskade att man hade haft riktiga r-däck på bilen istället, så hade man nog vågat mer i dom snabba partierna.

Bästa tid satte jag näst sista varvet på söndag, tiden blev 8:47, och det får jag väl vara nöjd med, har väl kört ca 20 varv totalt. Jag tror att 8:30 hade gått om man någon gång hade fått det där efterlängtade 'fria varvet' Med bra R-däck hade man garanterat kapat minst 15 sek till.

Slänger nog upp någon film senare när jag hunnit pyssla med det och ladda upp på 'tuben'.
Citera
niw
Danmark
Här sen Jun 2009

Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Tack för den fina bilden!! thumbs up
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Här är en länk till en film, kanske kommer mer senare..
http://www.youtube.com/watch?v=GKw2JFD63DI
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Citera
Rallyfinnen
Sollebrunn
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Eftersom bilen inte blivit använd speciellt mycket, och eftersom jag inte har motivation att greja, andra delägare tappat intresset osv, så har vi kommit fram till att vi lika gärna kan sälja bilen.
Vi hoppas den hittar ett bra hem hos någon som gillar köra bana.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -94 'M3 GTR', ska säljas
<<   1, 2, 3, 4, 5
31828 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande