Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
3371 besök totalt |
2011-05-28 Challenge på Lunda
![]() Kunde inte hålla mig. Tog en tur upp till Lunda för att spana in om det var nå'n action. Det var det. ![]() ![]() ordningsman! ![]() ![]() De som gillar att nöta varv får sitt lystmäte. Det fanns riktigt mycket tid till att fila på bästatiden. ![]() Tidtagning. ![]() Quicklaunch. ![]() Nice and easy... Junior känner lite på Exigen... ![]() |
||
Trevligt med lite besök!
otroligt tjusiga bilder Lasse ![]() Den där konan var alldeles varm, hade hängt med en bit runt banan verkar det som ![]() Hoppas alla hade en bra dag och att ni kommer igen i Augusti. Edit: Man kan se lite ljus under framhjulet på Lotusen, tufft. Den bilden hör ju även hemma i hjullyftartråden här på rejsa ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||
Får tacka arrangörerna för ytterligare en kanondag på Lunda. Ni gör verkligen ett grymt jobb
![]() och tack till ni som sanerade efter en kladdig BMW ![]() ![]() Tack också till Leif som stannade och gav mig ovärderlig bogsering och hjälp i uppsökande av felet i bilen och ni i Sciroccon som stannade och frågade om jag behövde hjälp, hoppas ni får fart på er grymma bil igen ![]() ![]() och Konan på förstabilden, Jag kanske missförstog er lite när ni sa man skulle attackera konorna ![]() _________________ Christian Neider Audi a3 sedan Limousine 2.0. Tdi-14 |
||
Första gången för mig och evon. Får tacka för en rolig dag. Riktigt kul bana!
Mot slutet började jag dock bli lite irriterad på mina tider. Alla utom en körde jag på "samma" tid ![]() Dyker säkert upp nästa gång också _________________ Jim Söderlind Mitsubishi Lancer Evolution |
||
Kul att köra Exige!
![]() Tog det rätt lugnt, så jag var bara 4 tiondelar snabbare än med BMW'n. Det är svårt att ladda på med "ny" bil. Jag passade på att filma lite. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=6fMMI Tiden vart 1.24.90 egentligen, så filmtimern ljuger lite. ![]() _________________ ![]() |
||
Satt och jämförde körningen mot förra gången. Upptäckte att banorna var olika. Tredje chikanen hade pekkonen på olika sidor, om ni förstår vad jag menar. Gör väl egentligen inget för tiderna, men ändå...
![]() Är pekkonernas placeringar utmärkta i asfalten? _________________ ![]() |
||
oops
![]() Då har det blivit fel någon gång under dagen, ingen har reagerat så jag inbillar mig att det blev så på slutet? ![]() Vi har mixtrat med riktning på ingången till fyrportschikanen, bytte förra året om jag inte missminner mig och den allmänna uppfattningen var som din, att det inte påverkar tiden nämnvärt. Markeringen är en vit ring där konan står och ett rött streck pekandes åt den sidan peken ska ligga. Det finns även andra markeringar i form av låååånga tydliga svarta streck som börjar strax före och leder in i böjen, svåra att missa faktiskt ![]() vaket Niklas! ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||
Karta: Den nautiska milen på lunda, bara att kolla hur det ska vara
![]() Det är slumpen men banan är faktiskt exakt en nautisk mil (1852m) by Christian: http://challenge.nu/lunda.pdf _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||
Re:
Är det där hur banan såg ut innan eller efter ändringen? Tyvärr kan jag inte jämföra om man tjänar någon eventuell hundradel mellan banorna, då bilen skiljde sig en smula... ![]() EDIT: Min logg säger 1851m EDIT2: Inlägg 500! ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
Efter ändringen, årtalet i ritningshuvudet blev inte ändrad vid modifieringen men kartan stämmer. he-he, frågar du mig skiljer sig bilarna minst två smulor men tiden blev ju nästan samma ![]() ![]() Edit: 1m=0,54 promille va? Vi borde kolla Stefans tripp i Porschen, garanterat över 2000 m ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||
Challengetider 28 Maj
Hej. Tack för en trevlig dag på Lunda. Ganska blåsig dag och värmen ville inte riktigt komma fram. Det blev mycket körning och här ser ni förarnas bästa tider under dagen. Anders imponerade med med 6 varv under 1,19 och slog till med under 1,18 på sista varvet. 1:17,99 Anders Broman Honda S200 1:20,48 Stefan Söderstedt Porsche 911 1:21,07 Mats Örnberg BMW 2002 ti 1:24,90 Niclas Falk Lotus Exige 1:26,53 Jonathan Borgström BMW 325 E30 1:26,62 Christian Neider BMW 325-90 1:27,15 Johannes Lundström BMW 535 E28 1:27,97 Daniel Fosselius BMW 325 E90 1:28,11 Dan Backman Porsche Carrera 4S 1:28,56 Ronny Steisjö BMW 316 Compact 1:28,72 Magnus Rosén VW Scirocco 1:30,22 Marcus Nilsson Opel GT 1:30,46 Ulf Jansson Honda Prelude 1:31,41 Jimmy Söderlind Mitsubishi Evo1 1:32,68 Hans Rosén VW Scirocco 1:32,98 Christian Linblom Toyota Prius 1:33,01 Alex Giacomini Mini CooperS 1:33,11 Georgi Eberharter Volvo C30 T5 1:35,47 Christoffer Östvik Audi S4 Tack för våren och så hoppas jag att vi ses i augusti och september. Bokningen har nu öppnats för dessa datum. |
||
Mängder av bilder finns nu på:
http://www.flickr.com/photos/fossema även länkad från http://jonas.fosselius.org |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
3371 besök totalt |