| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata *SÅLD*
|
4620 besök totalt |
|
S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata *SÅLD*
En bil för entusiasten som gillar att både köra på bana och gata.
Silver Bilstein dämpare, coilover fram (låg) Willwood flytande 310mm skivor och 4 kolvs ok fram 16v skivor bak stålomspunna slangar Rensad på inredning, reggad med bur Besiktad till 31/9 -08 med blankt papper Compomotive Mo 7x15 ET35 fälgar Nya Good Year däck 195/50/15 Motor: 2.0e block, Trendab trimmad Modifierat mk2 sprut Större bromsservo Svarta bakljus Tonade crosshair framlysen Vita blinkers Bonrath singeltorkare Intagen som flyttgods 1989 från Belgien Undre stag OMP fram Ej vinterkörd sen början av 90-talet Entusiast försäkrad brandsläckare huvudströmbrytare utvändigt Batteri flyttat bak (optima) mm. Bilen finns i Sala. Hör av dig bara om du är seriöst intresserad. Inga byten, har redan för många bilar. Mer bilder: http://www.garaget.org/?car=36514 Pris: Bud, riktpris 34000:- Tel 070-4338951 mail per.strand@telia.com eller pm på forumet Mvh Per _________________ Per Strand "Mini Cooper S Kelleners" |
||||
|
Re: S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata
Hej! Vem har gjort buren? Är buren gjord efter ett reglemente eller bara för syns skull? Finns där en sträva för bälte? Vad väger bilen? Uppskattningsvis effekt ca? Många frågor men eftersom man sitter 60mil ifrån så blir det lätt så..... Tacksam för svar Med Vänlig Hälsning Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
|
Se nedan:
Vem har gjort buren? OMP Är buren gjord efter ett reglemente eller bara för syns skull? Finns där en sträva för bälte? Den är nog inte godkänd för tävling, bilen är reggad med buren 1989. Sträva finns. Även stol och bälte finns, Recarostol, minns inte märke på bälte, orginal sitter i nu. Vad väger bilen? Har inte vägt den 800 kg nånting. Uppskattningsvis effekt ca? Skulle ha kollat under Bugrun ,men det var alldeles för varmt. Gissning är 160-170 hk. Många frågor men eftersom man sitter 60mil ifrån så blir det lätt så..... Fråga på bara :-) Mvh Per _________________ Per Strand "Mini Cooper S Kelleners" |
||||
|
Re:
Hej igen! När e motorn trimmad, för hur många mil sedan. Är det trendab som gjort allt, och vad har dom bytt ex lager osv. Finns där oljekylare? Skrap i lådan? Diffad? orginalbussningar i fram o bakvagn? Har du några tider på bilen för skojs skull ex: mantorp Rost? Tycker det verkar vara en kul busbil, så jag är klart intresserad. Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
|
När e motorn trimmad, för hur många mil sedan. Är det trendab som gjort allt, och vad har dom bytt ex lager osv. Finns där oljekylare?
Förra ägaren har kört lite bana, jag har tyvärr inte gjort det. Bilen har gått ca 80 mil i min ägo. Bilen iordningställd av föregående ägare. Ingen oljekylare, 2e blocket skall det tydligen inte behövas på. Skrap i lådan? Diffad? Inga missljud, ej diffad. orginalbussningar i fram o bakvagn? Vet ej. Har du några tider på bilen för skojs skull ex: mantorp Nej Rost? Mkt fin kaross!! _________________ Per Strand "Mini Cooper S Kelleners" |
||||
|
Henrik Sondell som har "byggt" bilen.
Tog hjälp av trendab både för trimmning och inköp av tillbehör. Denna vagn rullade på OMP-fälgar då. Finns ett reportage i ett gammalt nr. av Bilsport. Nisse har säkert koll. För oss tidiga Gti medlemmar (1991 för min del). Så var detta en riktigt fräsch drömbil. Vilket jag kan tänka mig även idag. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||
|
Det numret skulle jag vilja ha tag i!
Bilen hamnar i "rätta" händer även i fortsättningen, en kompis ringde och köpte den. Ska levereras nästa vecka. Som tröst har jag en GTI mk1 och en GTI mk3 kvar
/Per _________________ Per Strand "Mini Cooper S Kelleners" |
||||
|
Hallå.
Detta var min bil en gång i tiden, kollade upp på transportstyrelsen att den nu var "avregistrerad", hörde något om att den var såld utomlands. Någon som vet vart den tog vägen? Tack /Henrik _________________ Henrik Sondell |
||||
|
Hej Henrik !
Kul att höra ifrån en gammal klubbmedlem :-) Har inte jag heller hört ngt var den hamna |
||||
|
Re:
Tjena! Det var min polare på Åland som köpte den, så nu finns den på Åland och den är i goda händer kan jag meddela. Han har inte hunnit köra så mycket bana med den dock, men den rastas titt som tätt på gatan. Fick höra skönsången från trendab motorn nu när jag var hem i helgen! Var det du som byggde bilen eller beställde motorn från Trendab? Vi har försökt luska vad som är gjort med motorn. /Mvh Johan EDIT: Ps Liten bonus, liten filmsnutt där bilen fastnat på bild: http://www.youtube.com/watch?v=dpJ_8 _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||
|
Re:
Jajamensan, det var Kjell som köpte den! Tanken var att fixa upp den först, men den var lite väl rostig plus att den hade varit krockad fram så inget var riktigt rakt i framvagnen.... Det är en annan bekant som tagit över den karossen, det är nog inte omöjligt att det blir bil av den igen någongång.... /J _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||
|
Re:
Lite OT men följer Kjell med på Bug Run åxå? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
|
Hej igen,
Kul att höra att bilen är i goda händer och fantastiskt att en så gammal tråd som denna kan få liv igen. Jag köpte bilen 1990 och hade den till 2000. Motorn som var 1.8L original på 83 års modell uppdaterades av Trendab, portad topp, vass kam och uppdaterat sprut/bensinpump. Denna motor körde jag med tills de sista åren då jag köpte Anders Ranbos turbomotor, han sålde sin fina MKII värsting i bitar då det gav mer pengar. Turbon gav lite mer effekt men det var jobbigt att bygga om för Bilprovningen, sista åren gick den bara på släp till träffarna, utan ljuddämpare och sidepipe, sedan började klubben tjata om att bilarna måste vara besiktigade för att delta på banträffarna, då blev det för mycket jobb... När jag sedan sålde bilen togs turbomotorn bort och då måste den 2liters maskin ni talar om hamnat i bilen, vet tyvärr inte vad det är för motor. Är motorblocket blått är det mitt gamla
Nyckeln till att bilen kan göras så låg är att jag kapade ut i framvagnsbalkarna så drivaxlarna skulle gå fria, var alltid lite nervös att bilprovningen skulle se detta. /Henrik _________________ Henrik Sondell |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata *SÅLD*
|
4620 besök totalt |
