Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata *SÅLD*
4620 besök totalt
pstrand
Sala
Här sen Jan 2007
Inlägg: 17


Trådstartare
S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata *SÅLD*

En bil för entusiasten som gillar att både köra på bana och gata.



Silver
Bilstein dämpare, coilover fram (låg)
Willwood flytande 310mm skivor och 4 kolvs ok fram
16v skivor bak
stålomspunna slangar
Rensad på inredning, reggad med bur
Besiktad till 31/9 -08 med blankt papper
Compomotive Mo 7x15 ET35 fälgar
Nya Good Year däck 195/50/15
Motor: 2.0e block, Trendab trimmad
Modifierat mk2 sprut
Större bromsservo
Svarta bakljus
Tonade crosshair framlysen
Vita blinkers
Bonrath singeltorkare
Intagen som flyttgods 1989 från Belgien
Undre stag OMP fram
Ej vinterkörd sen början av 90-talet
Entusiast försäkrad
brandsläckare
huvudströmbrytare utvändigt
Batteri flyttat bak (optima)
mm.

Bilen finns i Sala. Hör av dig bara om du är seriöst intresserad. Inga byten, har redan för många bilar.
Mer bilder: http://www.garaget.org/?car=36514
Pris: Bud, riktpris 34000:-

Tel 070-4338951
mail per.strand@telia.com eller pm på forumet

Mvh Per

_________________
Per Strand "Mini Cooper S Kelleners"
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Re: S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata

pstrand skrev:
En bil för entusiasten som gillar att både köra på bana och gata.



Silver
Bilstein dämpare, coilover fram (låg)
Willwood flytande 310mm skivor och 4 kolvs ok fram
16v skivor bak
stålomspunna slangar
Rensad på inredning, reggad med bur
Besiktad till 31/9 -08 med blankt papper
Compomotive Mo 7x15 ET35 fälgar
Nya Good Year däck 195/50/15
Motor: 2.0e block, Trendab trimmad
Modifierat mk2 sprut
Större bromsservo
Svarta bakljus
Tonade crosshair framlysen
Vita blinkers
Bonrath singeltorkare
Intagen som flyttgods 1989 från Belgien
Undre stag OMP fram
Ej vinterkörd sen början av 90-talet
Entusiast försäkrad
brandsläckare
huvudströmbrytare utvändigt
Batteri flyttat bak (optima)
mm.

Bilen finns i Sala. Hör av dig bara om du är seriöst intresserad. Inga byten, har redan för många bilar.
Mer bilder: http://www.garaget.org/?car=36514
Pris: Bud, riktpris 34000:-

Tel 070-4338951
mail per.strand@telia.com eller pm på forumet

Mvh Per

Hej!

Vem har gjort buren?
Är buren gjord efter ett reglemente eller bara för syns skull? Finns där en sträva för bälte?
Vad väger bilen?
Uppskattningsvis effekt ca?

Många frågor men eftersom man sitter 60mil ifrån så blir det lätt så.....

Tacksam för svar

Med Vänlig Hälsning Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
pstrand
Sala
Här sen Jan 2007
Inlägg: 17


Trådstartare
Se nedan:

Vem har gjort buren? OMP
Är buren gjord efter ett reglemente eller bara för syns skull? Finns där en sträva för bälte?
Den är nog inte godkänd för tävling, bilen är reggad med buren 1989. Sträva finns. Även stol och bälte finns, Recarostol, minns inte märke på bälte, orginal sitter i nu.
Vad väger bilen? Har inte vägt den 800 kg nånting.
Uppskattningsvis effekt ca? Skulle ha kollat under Bugrun ,men det var alldeles för varmt. Gissning är 160-170 hk.

Många frågor men eftersom man sitter 60mil ifrån så blir det lätt så.....
Fråga på bara :-)

Mvh Per

_________________
Per Strand "Mini Cooper S Kelleners"
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Re:

Hej igen!

När e motorn trimmad, för hur många mil sedan. Är det trendab som gjort allt, och vad har dom bytt ex lager osv. Finns där oljekylare?
Skrap i lådan? Diffad?
orginalbussningar i fram o bakvagn?
Har du några tider på bilen för skojs skull ex: mantorp
Rost?


Tycker det verkar vara en kul busbil, så jag är klart intresserad.

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
pstrand
Sala
Här sen Jan 2007
Inlägg: 17


Trådstartare
När e motorn trimmad, för hur många mil sedan. Är det trendab som gjort allt, och vad har dom bytt ex lager osv. Finns där oljekylare?

Förra ägaren har kört lite bana, jag har tyvärr inte gjort det. Bilen har gått ca 80 mil i min ägo.
Bilen iordningställd av föregående ägare. Ingen oljekylare, 2e blocket skall det tydligen inte behövas på.

Skrap i lådan? Diffad?
Inga missljud, ej diffad.

orginalbussningar i fram o bakvagn?
Vet ej.

Har du några tider på bilen för skojs skull ex: mantorp
Nej

Rost?
Mkt fin kaross!!

_________________
Per Strand "Mini Cooper S Kelleners"
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Skivorna bak fick en av de tidigare ägarna i bröllopspresent av oss i dåvarande styrelsen i GTI-klubben.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
pstrand
Sala
Här sen Jan 2007
Inlägg: 17


Trådstartare
Där ser man
Det är ju entusiaster som haft/har denna kärra, varit med på många träffar genom åren.

/Per

_________________
Per Strand "Mini Cooper S Kelleners"
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Henrik Sondell som har "byggt" bilen.
Tog hjälp av trendab både för trimmning och inköp av tillbehör.
Denna vagn rullade på OMP-fälgar då.

Finns ett reportage i ett gammalt nr. av Bilsport.
Nisse har säkert koll.

För oss tidiga Gti medlemmar (1991 för min del).
Så var detta en riktigt fräsch drömbil.

Vilket jag kan tänka mig även idag.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
pstrand
Sala
Här sen Jan 2007
Inlägg: 17


Trådstartare
Det numret skulle jag vilja ha tag i!
Bilen hamnar i "rätta" händer även i fortsättningen,
en kompis ringde och köpte den. Ska levereras nästa vecka.
Som tröst har jag en GTI mk1 och en GTI mk3 kvar


/Per

_________________
Per Strand "Mini Cooper S Kelleners"
Citera
Henrik Sondell
Ekerö
Här sen Jun 2011
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hallå.

Detta var min bil en gång i tiden, kollade upp på transportstyrelsen att den nu var "avregistrerad", hörde något om att den var såld utomlands. Någon som vet vart den tog vägen?

Tack

/Henrik

_________________
Henrik Sondell
Citera
Borbos
Löddeköpinge
Här sen Jan 2004
Inlägg: 302



Hej Henrik !
Kul att höra ifrån en gammal klubbmedlem :-)

Har inte jag heller hört ngt var den hamna

_________________
/Fredrik Borbos

www.borboscustoms.se
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 850



Re:

Henrik Sondell skrev:
Hallå.

Detta var min bil en gång i tiden, kollade upp på transportstyrelsen att den nu var "avregistrerad", hörde något om att den var såld utomlands. Någon som vet vart den tog vägen?

Tack

/Henrik


Tjena!

Det var min polare på Åland som köpte den, så nu finns den på Åland och den är i goda händer kan jag meddela. Han har inte hunnit köra så mycket bana med den dock, men den rastas titt som tätt på gatan. Fick höra skönsången från trendab motorn nu när jag var hem i helgen!

Var det du som byggde bilen eller beställde motorn från Trendab? Vi har försökt luska vad som är gjort med motorn.

/Mvh Johan

EDIT:

Ps Liten bonus, liten filmsnutt där bilen fastnat på bild: http://www.youtube.com/watch?v=dpJ_89lCT00 Ds

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil"

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 8008



Johan var det din kompis mek Mk I 16V förut som köpte?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 850



Re:

Lillen skrev:
Johan var det din kompis med Mk I 16V förut som köpte?


Jajamensan, det var Kjell som köpte den! Tanken var att fixa upp den först, men den var lite väl rostig plus att den hade varit krockad fram så inget var riktigt rakt i framvagnen.... Det är en annan bekant som tagit över den karossen, det är nog inte omöjligt att det blir bil av den igen någongång....

/J

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil"

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 8008



Re:

SixPs skrev:
Lillen skrev:
Johan var det din kompis med Mk I 16V förut som köpte?


Jajamensan, det var Kjell som köpte den! Tanken var att fixa upp den först, men den var lite väl rostig plus att den hade varit krockad fram så inget var riktigt rakt i framvagnen.... Det är en annan bekant som tagit över den karossen, det är nog inte omöjligt att det blir bil av den igen någongång....

/J


Lite OT men följer Kjell med på Bug Run åxå?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Ännu mer ot, ska Kjell slå dig/oss i år ??

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Henrik Sondell
Ekerö
Här sen Jun 2011
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej igen,

Kul att höra att bilen är i goda händer och fantastiskt att en så gammal tråd som denna kan få liv igen.

Jag köpte bilen 1990 och hade den till 2000.

Motorn som var 1.8L original på 83 års modell uppdaterades av Trendab, portad topp, vass kam och uppdaterat sprut/bensinpump. Denna motor körde jag med tills de sista åren då jag köpte Anders Ranbos turbomotor, han sålde sin fina MKII värsting i bitar då det gav mer pengar. Turbon gav lite mer effekt men det var jobbigt att bygga om för Bilprovningen, sista åren gick den bara på släp till träffarna, utan ljuddämpare och sidepipe, sedan började klubben tjata om att bilarna måste vara besiktigade för att delta på banträffarna, då blev det för mycket jobb...

När jag sedan sålde bilen togs turbomotorn bort och då måste den 2liters maskin ni talar om hamnat i bilen, vet tyvärr inte vad det är för motor. Är motorblocket blått är det mitt gamla

Nyckeln till att bilen kan göras så låg är att jag kapade ut i framvagnsbalkarna så drivaxlarna skulle gå fria, var alltid lite nervös att bilprovningen skulle se detta.

/Henrik

_________________
Henrik Sondell
Citera
SÄLJES
S: Golf GTI -83 2.0 Trendab trimmad för bana och gata *SÅLD*
4620 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande