Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2540 besök totalt |
Ungefär en sån där har jag fått på hakan på väg mot chikanen på Mantorp, en rejäl smäll och svart märke på hjälmen, så integral är ingen nackdel när man kör öppet (även om du har vindruta).
Annars skulle det nog gå att väga uppsamlat gummi till nåt kilo ibland, men då är det summan av korvarna i fälgarna. |
||
Brukar få polera bort gummimärken på taket på min bil varje vår. Syns ganska tydligt på en vit bil. Brukar även ligga gummikorvar på diverse ställen i hjulhusen. Men det är ju normalt.
En gång höll jag på att få en halv slitbana i framrutan när bilen framför tyckte att drifting var det bästa sättet att ta en kurva på ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
När jag åkte med hörselskydden i hjälmen lät det som om bilen skulle gå i bitar i slutet av passen.
Det dundrade nå't vansinnigt av allt gummi som däcken plockat upp. I praktiken var det inte så mycket gummi, men det lät som på Magnus bild och Niklas bild samtidigt. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||
Ett utryck från racingvärlden är "pick up the marbles" vilket betyder (typ) låt däcken samla upp all skit på vägen in i depån för att få bilen ngn mm högre och några mg tyngre.
Kan vara skillnaden som gör att bilen går igenom efterkontrollen vad gäller höjd och vikt. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
Någon som haft bra temp i däcken och sen idkat jordbruk ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Till skillnad mot utrycket "lost his marbles" som betyder något helt annat ![]() _________________ ![]() |
||
Tror inte att vederbörande bara varit på det svarta ![]() ![]() |
||
Grusdäck fick helt plötsligt en ny innebörd. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Det är helt rätt tänkt att ha bra flyktväg, bättre det än att försöka tvinga kvar bilen på det svarta om det inte går. _________________ Anders Hansson |
||
Så här såg mina däck ut efter en dags körning på Sturup med GTi-Klubben och Opelgänget. Körde tydligen förhållandevis långsamt så man fick hålla undan ganska mycket och en del körning ur spår.
![]() ![]() ![]() _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2540 besök totalt |