Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4279 besök totalt |
Ringen besök bokad 9/6-13/6 2011
Nu har jag och en kompis bokat flyg till dusseldorf och där väntar en hyrbil åt oss som skall transportera oss till ringen. Vi har även bokat rum på ett gastehaus som ligger i närheten och har racebil uthyrning vid namn rent2drive.Drömmen är att hyra en bil av dem och köra själv på banan! Vi gjorde vårat första ringen besök i fjol vid pingst då med och hade bokat ring taxin, det var en upplevelse vi inte kommer glömma men målet är att köra själv iår! Detta kommer bli våran årliga tradition och hoppas vi träffar några där nere som finns här! _________________ Thomas Kristiansen |
||
Saknar du också den spända förväntan och adrenalinet från första gången du rullade genom bommarna eller bara sakta åka genom nürburg och insupa atmosfären på väg ner mot påsläppet Johan?
![]() Ni kommer att ha skitskoj Thomas! Välkommen i beroendet...... _________________ Fredrik Ringhald ![]() |
||
Försök få åka med några varv med nån räv Thomas, det brukar aldrig vara svårt att få skjuts om man viftar lite med ett ringcard vid påsläppet..
![]() Man lär sig massor av att få lite spårval osv att härma om man är newbie. Vi tar väll en seriös ölhävarkväll hos Renate och diskuterar livets väsentligheter i sommar igen Johan? _________________ Fredrik Ringhald ![]() |
||
Re:
önskar inget annat än att det blir verklighet men starka krafter säger annat ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jo vi lärde känna en svensk med en porsche där nede och bytte till oss några varv mot att han fick våran sista plats i ring taxin.Första varvet med Ingemar i porshen var otroligt spännande för man hade ju bara sett banan på nätet tidgare!Har ni några bra tips på platser man kan kika på runt banan som ni rekommenderar?vi stannade bara till på de lättaste att finna när vi var nede sist.vet ni om någon som skall ned då så man kan hålla utkik efter?
_________________ Thomas Kristiansen |
||
Läs hela eller iallafall söndag/tisdag så får du en del trevliga tips på utsiktsplatser längs med banan. I min värld är ringen så mkt mer än bara ren körning!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jättebra skrivet av dig Johan!Jag läste igenom hela din dagbok! Nu åker definitivt vandrarkängorna oxå med!Skall försöka att hitta fram till alla de platser du beskrev.man blir ju helt stum av landskapet som är runt ringen!
Måste ju även testa lasagnen som du skröt så mycket om ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
om ni ändå flyger till d-dorf och har hyrbil, dra förbi meilenwerk (ca 15 min från d-dorf FH) www.meilenwerk.de
Finns bra lunch där oxå Lycka till _________________ Daniel Thunberg Ivner Hjälpmek Puppan Racing MINI Cooper S cab -14 VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien) |
||
Vill ni ha ännu mer mer offtopic så är Moseldalen underbart, jag har en kort reseberättelse därifrån oxå
![]() http://bimmer.se/nurburgring/moselri ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Kolla upp väderprognosen och nuvarande läget där innan ni kör ner bara... på senaste tiden har floderna varit väldigt generöst tilltagna i det området. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Tack för alla svar och trevlig läsning!Tror vi skall uppleva alla svängar på banan genom att köra, samt leta upp smultronställena bredvid banan för det är ju trots allt bara 2 gången vi är på ringen!
Så vi skall njuta av 4 dagar runt ringen denna gången!!! Skickar med en bonusbild på 2 hel nöjda gossar som precis åkt ring taxin ![]() ![]() ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Tråkigt med ringtaxin men det betyder att vi kommer hyra en bil och köra själva istället
![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Nu närmar sig ringen turen med storm steg
![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Re:
Det blir toppers:-) kansje vi sees der den helgen:-) _________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Nu är resväskan packad och går och väntar på att det skall bli torsdag så man kan be ge sig till Gardermoen för att flyga till dusseldorf!
Jag kommer skapa en ny tråd med dagliga uppdateringar för er som är intresserade av att få en smakbit av vad som händer på ringen under helgen! _________________ Thomas Kristiansen |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4279 besök totalt |