Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen besök bokad 9/6-13/6 2011
1, 2   >>
4279 besök totalt
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare

Nu har jag och en kompis bokat flyg till dusseldorf och där väntar en hyrbil åt oss som skall transportera oss till ringen.
Vi har även bokat rum på ett gastehaus som ligger i närheten och har racebil uthyrning vid namn rent2drive.Drömmen är att hyra en bil av dem och köra själv på banan!
Vi gjorde vårat första ringen besök i fjol vid pingst då med och hade bokat ring taxin, det var en upplevelse vi inte kommer glömma men målet är att köra själv iår!
Detta kommer bli våran årliga tradition och hoppas vi träffar några där nere som finns här!

Der drüben
Här sen Dec 2002

jätteskoj grabbar, jag önskar jag var i er sits, det kommer att bli grymt skoj!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Da_Snake
Nora
Här sen Nov 2005

Saknar du också den spända förväntan och adrenalinet från första gången du rullade genom bommarna eller bara sakta åka genom nürburg och insupa atmosfären på väg ner mot påsläppet Johan?

Ni kommer att ha skitskoj Thomas!
Välkommen i beroendet......

Der drüben
Här sen Dec 2002

visst gör jag det som en del andra saker man gjorde för första gången så är det allt lite nervigt

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Da_Snake
Nora
Här sen Nov 2005

Försök få åka med några varv med nån räv Thomas, det brukar aldrig vara svårt att få skjuts om man viftar lite med ett ringcard vid påsläppet..
Man lär sig massor av att få lite spårval osv att härma om man är newbie.

Vi tar väll en seriös ölhävarkväll hos Renate och diskuterar livets väsentligheter i sommar igen Johan?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Da_Snake skrev:
Försök få åka med några varv med nån räv Thomas, det brukar aldrig vara svårt att få skjuts om man viftar lite med ett ringcard vid påsläppet..
Man lär sig massor av att få lite spårval osv att härma om man är newbie.

Vi tar väll en seriös ölhävarkväll hos Renate och diskuterar livets väsentligheter i sommar igen Johan?

önskar inget annat än att det blir verklighet men starka krafter säger annat , förhoppningsvis blir det en liten höstresa iallafall.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Jo vi lärde känna en svensk med en porsche där nede och bytte till oss några varv mot att han fick våran sista plats i ring taxin.Första varvet med Ingemar i porshen var otroligt spännande för man hade ju bara sett banan på nätet tidgare!Har ni några bra tips på platser man kan kika på runt banan som ni rekommenderar?vi stannade bara till på de lättaste att finna när vi var nede sist.vet ni om någon som skall ned då så man kan hålla utkik efter?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Läs hela eller iallafall söndag/tisdag så får du en del trevliga tips på utsiktsplatser längs med banan. I min värld är ringen så mkt mer än bara ren körning!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&postdays=0&postor . . . .

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Re:

Johan Sjöström skrev:
... ringen [är] så mkt mer än bara ren körning!

Hear hear! thumbs up

Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Jättebra skrivet av dig Johan!Jag läste igenom hela din dagbok! Nu åker definitivt vandrarkängorna oxå med!Skall försöka att hitta fram till alla de platser du beskrev.man blir ju helt stum av landskapet som är runt ringen!

Måste ju även testa lasagnen som du skröt så mycket om

Sigtuna
Här sen Feb 2004

om ni ändå flyger till d-dorf och har hyrbil, dra förbi meilenwerk (ca 15 min från d-dorf FH) www.meilenwerk.de

Finns bra lunch där oxå

Lycka till

Hjälpmek Puppan Racing
MINI Cooper S cab -14
VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Vill ni ha ännu mer mer offtopic så är Moseldalen underbart, jag har en kort reseberättelse därifrån oxå

http://bimmer.se/nurburgring/moselringen.pdf

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
Vill ni ha ännu mer mer offtopic så är Moseldalen underbart, jag har en kort reseberättelse därifrån oxå

http://bimmer.se/nurburgring/moselringen.pdf

Kolla upp väderprognosen och nuvarande läget där innan ni kör ner bara... på senaste tiden har floderna varit väldigt generöst tilltagna i det området.

Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Tack för alla svar och trevlig läsning!Tror vi skall uppleva alla svängar på banan genom att köra, samt leta upp smultronställena bredvid banan för det är ju trots allt bara 2 gången vi är på ringen!
Så vi skall njuta av 4 dagar runt ringen denna gången!!!
Skickar med en bonusbild på 2 hel nöjda gossar som precis åkt ring taxin samt Ingemar som vi bytte till oss några varv i hans porsche mot våran sista plats i bmw'n. Samt chaffören Jurgen som gav oss upplevelsen thumbs up

Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Tråkigt med ringtaxin men det betyder att vi kommer hyra en bil och köra själva istället upplevde ju ringtaxin ifjol så nu blir det nästa utmaning att köra själv men i ett ganska lugnt tempo till att börja med!

Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Nu närmar sig ringen turen med storm steg inte alls länge kvar tills det bär iväg! Har köpt mig en systemkamera så det kommer att startas en ny tråd med dagsfärska bilder och lite text om vad vi har upplevt den dagen! Vi har även bestämt oss för att hyra en bil och ta några varv själva! Vi skall ju bo på Haus Marwin och de driver ju rent2drive så vi kommer hyra en av deras bilar!

Norge
Här sen Sep 2010

Re:

Thomas K skrev:
Nu närmar sig ringen turen med storm steg inte alls länge kvar tills det bär iväg! Har köpt mig en systemkamera så det kommer att startas en ny tråd med dagsfärska bilder och lite text om vad vi har upplevt den dagen! Vi har även bestämt oss för att hyra en bil och ta några varv själva! Vi skall ju bo på Haus Marwin och de driver ju rent2drive så vi kommer hyra en av deras bilar!

Det blir toppers:-) kansje vi sees der den helgen:-)

Der drüben
Här sen Dec 2002

Man är inte alls avundsjuk på er alla

Ha det underbart!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
88 E32
Norge
Här sen Sep 2010

Re:

Johan Sjöström skrev:
Man är inte alls avundsjuk på er alla

Ha det underbart!

Henga deg med du ochså Johan:-)

Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag är med er alltid i mina tankar, det är det enda tiden och börsen (och frugan ) tillåter i dagsläget.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Nu är resväskan packad och går och väntar på att det skall bli torsdag så man kan be ge sig till Gardermoen för att flyga till dusseldorf!
Jag kommer skapa en ny tråd med dagliga uppdateringar för er som är intresserade av att få en smakbit av vad som händer på ringen under helgen!

1, 2   >>
4279 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande