Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film och bilder - 2 dagars event på Sebring Intl. Raceway!
1093 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Då har man haft äran att köra ännu ett 2 dagars event på den ökända banan, Sebring International Raceway! Nästan 6km med snabba kurvor, långa rakor och gropig betong, d.v.s. Optimala förhållanden för min Camaro med nya set-up'en. Körde nära 90 varv på en helg, bli väl runt 54 mil bankörning, tur att soppan är billig :P

http://www.youtube.com/watch?v=9RyxyqjiX2s&feature=channel_video_t . . . .

Rätt trevlig utsikt från hotellrummet också, drömmen att se 12h härifrån!

Tiiiiiidig morgon på en av världens äldsta banor...helt sagolikt. Finns inget bättre sätt att börja dagen på

Sist jag körde hade jag bara fjädrar och krängare och man märkte att dämparna inte klarade av banan alls, och det ihop med gatdäck var knappast optimalt. Men nu sitter det underbara Pfadt Racing justerbara coil-overs med mina egna fjädrar med egna framtagna spec, nya bromskittet, lite blandade bussningar och sen givetvis nya fälg och däck kombon.

Plockade av 9(!) sek från förra årets körning, helt ofantligt faktiskt men på denna långa banan så var det fullt möjligt. Skulle nog ge 2sek till mig själv som har utvecklats, sen resten till däcken och chassit!

Det var ett Mustang specifikt event som vi var bjudna på för att göra det lite mer intressant, men som ni kommer se i filmen så var det inte riktigt en kamp Nya Laguna Seca Bossen var helt klart grym, men bara för att den satte rekord på just Laguna Seca (1.39) betyder inte att den gick lika bra på gropiga Sebring! Annars var det mängder med andra racemustanger, Porsche, Corvette mm. Jag tog med mig både Camaron och Z06:an för lite test.

Nya däck och fälgkombon är Forgeline GH3R Racefälgar i 20x11 bak och 20x10 fram (sinnessjuka 9kg styck!) med Toyo R888 i 315 bak och 285 fram. Däcken funkade RIKTIGT bra med bilens chassi och vikt och var en ren dröm att köra.

Det var sjukt kul att vara lite "underdog" med min stora Camaro, och aldrig förr har jag fått så mycket kommentarer från andra racerförare om hur bra bilen gick och hur sjukligt snabb hon är! Dom kunde inte tro deras ögon när jag låg och blinkade på dom i backspegeln

Fann väl bara 3 bilar som var snabbare utav 100 blandade racebilar, 2st Z06 (vi har byggt ena från scratch, och optimerat den andra) och sen en moddad GT3 RS med en galet bra förare bakom spakarna.

12kr/L för 104okt racesoppa är NICE!

Lyckades hålla runt 150mph i slutfart på långa rakan vilket är helt OK med min tunga bil, men jag höll 10mph högre med Z06:an, en riktig raket!

Här är en länk till filmen, kastade ihop lite roliga klipp i början sen kommer ett par "riktiga" varv sen. Höj volymen om ni gillar ljudet på dn högvarvande V8!

http://www.youtube.com/watch?v=9RyxyqjiX2s&feature=channel_video_t . . . .

Bonusbild på hur man klär upp bilen för en långtur genom Florida Everglades men dom HEMSKA s.k. "Love Bugs" som bokstavligen fräter upp lacken...

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003

Alltid lika kul att läsa dina berättelser och se dina bilder . thumbs up thumbs up thumbs up

Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Fina bilder och intressant att se bilder från legendariska Sebring!

Men vad är Lovebugs för något?

PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003

Snyggt kört Erik. Och redigerat! Det saknas en orange Corvette på filmerna. Man skulle varit där. Hoppas på att vi kommer på ett event båda snart så att du kan ta några varv i min bil också.

och David - det är vad det låter som. Två insekter, aningen större än bananflugor ungefär. På morgonen är de alla singlar. Under dagen hittar de sin "mate" och kan därefter inte komma loss. Så de flyger runt två och två. Honan, som är större än hanen, styr vart det ska, och hanen hänger med. Ja inte helt olikt andra arter.. Mot kvällen ligger det lovebugs-lik i drivor överallt. Om de inte sitter på någon bilfront. Och det protein de innehåller är aggressivt mot lacken. Som tur är så är det bara säsong två gånger om året, lite drygt en vecka varje gång. Men kan nog ändå fundera på vad som drivit evolutionen till att ha en art som denna..

Peo.

Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Kennie skrev:
Alltid lika kul att läsa dina berättelser och se dina bilder . thumbs up thumbs up thumbs up

+1

CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Tackar!

PeOR skrev:
Snyggt kört Erik. Och redigerat! Det saknas en orange Corvette på filmerna. Man skulle varit där. Hoppas på att vi kommer på ett event båda snart så att du kan ta några varv i min bil också.

och David - det är vad det låter som. Två insekter, aningen större än bananflugor ungefär. På morgonen är de alla singlar. Under dagen hittar de sin "mate" och kan därefter inte komma loss. Så de flyger runt två och två. Honan, som är större än hanen, styr vart det ska, och hanen hänger med. Ja inte helt olikt andra arter.. Mot kvällen ligger det lovebugs-lik i drivor överallt. Om de inte sitter på någon bilfront. Och det protein de innehåller är aggressivt mot lacken. Som tur är så är det bara säsong två gånger om året, lite drygt en vecka varje gång. Men kan nog ändå fundera på vad som drivit evolutionen till att ha en art som denna..

Peo.

Tack Peo för Love bug förklaringen, dom jävlarna...

Synd att du inte kunde komma, men det blir fler gånger! Det ska bli skitkul att få testa din bil, tror att den är riktigt giftig på den här banan med din set-up.

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Här kostar soppan mellan 13.98 och 14.50, för 95.

Jag tycker inte om dig längre

Alltid lika kul att läsa

Citera
Bilder o videos
Film och bilder - 2 dagars event på Sebring Intl. Raceway!
1093 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande