| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Derbi GP1 *SÅLD*
|
1620 besök totalt |
|
SÄLJES: Derbi GP1 *SÅLD*
Eftersom dottern nyligen bärgade körkortet tänkte vi göra oss av med vår trofasta EU-moppe. Derbi GP1 -04 "EU-moppe". Uttagen hösten 04 och sedan mycket sparsamt använd fram till hösten 09. Därefter har den rullat 500 tjejmil. Alltid stått inomhus i varmgarage. Alldeles nytt batteri. Piaggio drivlina, vätskekyld maskin och samma transmisson som t.ex. Gilera Runner och ett antal Piaggiomoppar. Derbin är nog den rejälaste av denna generationen moppar. Stadigt chassie med 13"-hjul och effektiva skivbromsar fram och bak. Välhållen och ompysslad. Har alltid fått förstklassig helsyntetisk tvåtaktsolja Q8 RS Extreme. Helt orörd i maskin. Toppar bortåt 60km/h i originalskick (även om man bara får köra 45...). En av de starkaste EU-mopparna. Accar bra även med två pers ombord tack vara 17.5 mm förgasare och 4kW effekt. Kan inte på nå't sätt jämföras med Kinamoppar. Derbin lirar i en helt annan division. Ett gäng med helt nya extra original karossdelar medföljer! Nypris 2004 var en bra bit över 20 tusen. Vi släpper den nu för ett riktigt bra rejsapris om den kommer i goda händer.
Byte mot prestandagrejer till E30, t.ex. en skruvbur, chassiprylar eller 15" R-däck kan eventuellt också gå för sig.
Kanske lämplig som depåmoppe, muta till välartad 15-åring eller rent av som pendlarfordon vid jobbresor för trött en medelålders rejsian som inte orkar med att sitta i bilköer. Regnummer: WDJ884
|
|
|
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Derbi GP1 *SÅLD*
|
1620 besök totalt |

